Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nierówna praca zimnego silnika na wolnych obrotach 1.6 tdi.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nierówna praca zimnego silnika na wolnych obrotach 1.6 tdi.

    Witam.
    Od około miesiąca mam taki problem jak w tytule tematu. We wcześniejszej mojej OII FL pomogła zmian stacji benzynowej. W OIII ten zabieg nie pomógł. Dodatek do czyszczenia wtrysków oraz paliwo z Shela nic nie dało. Na początku pomyślałem o dwumasie bo autko właśnie przejechało swój 200 tysięczny kilometr. Ale jak zapytałem google to znalazłem coś takiego:

    1.6TDI - Nierówna praca silnika na wolnych obrotach. - ELEKTRONIKA MECHANIKA SAMOCHODOWA | CHIPTUNING.
    Nierówna praca , charakterystyczne „czkanie” po zatrzymaniu się auta, tkanie, przebieranie, czkawka… każdy nazywa to inaczej.
    Właściciele aut z silnikiem 1.6TDI Volkswagena, wiedzą o czym mowa.
    Wizyta w warsztacie samochodowym kończy się zazwyczaj smutną wiadomością o konieczności wymiany wtryskiwaczy. Koszt bardzo poważny bo około 2000zł (używane), do tego wymiana i diagnostyka bo takie wtryskiwacze trzeba „dopisać” do sterownika. Wymiana wtryskiwaczy pomagała, ale ponieważ problem był nagminny, producent przewidział alternatywny sposób naprawy.
    Najnowsze oprogramowanie sterowników silnikowych 1.6TDI pozwala na dopasowanie „uszkodzonych” wtryskiwaczy. Aby starsze auta mogły być naprawione w ten sposób, konieczne jest;
    -przeprogramowanie sterownika do nowszej wersji i
    -dopasowanie dawki biegu jałowego.
    Efekt jest zaskakujący, po godzinnej wizycie w warsztacie motor pracuje „jak nowy”.

    Czy ktoś się spotkał z taką akcją w ASO? A może miał podobną akcję u siebie? Dodam tylko że po rozgrzaniu silnika czkanie zanika.
    Ostatnio edytowany przez pawel NGI; 42469.

  • #2
    Chętnie się coś dowiem i ja bo mam identycznie, i sie powoli przymierza do tematu wtryskiwaczy.

    Komentarz


    • #3
      Może ktoś był w ASO z podobnym tematem??

      Komentarz


      • #4
        ja dzwoniłem do ASO ale tam sie dowiedziałem że diagnoza kosztuje 250zł a później się okaże co i jak, ale żadnego konkretu nie chcieli mi powiedzieć. Byłem również w diagtroniku w jankach, ale oni jeszcze do tych silników clha (mój przypadek) nie są wstanie tego zrobić. W starszych 1.6tdi octavia 2 takie cuda działają, a na dzień dzisiejszy sam jestem ciekaw czy ktoś sobie z tym poradził

        Komentarz


        • #5
          Jestem po wymianie filtrów i oleju. Mechanik nic nie znalazł. Stary filtr paliwa czysty. Czkanie nadal jest więc w najbliższym czasie trzeba do ASO się wybrać.

          Komentarz


          • #6
            Za podpowiedzią kolegi z forum octavia.team sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy na zimnym silniku i na rozgrzanym, wyraźnie widać który wtrysk niedomaga na zimnym. Tylko z jakiego powodu?
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              Podmieniłem wtrysk na 3 cylindrze i efektu brak. Jak kulał na zimnym tak kulej. Pomysłów brak, co to może być?

              Komentarz


              • #8
                Witam zdemontuj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia w aso na testeze nie pokaże dawki wtrysku bo tych wtryskiwaczy się nieda sprawdzić jest tylko test przelewowy jeśli tu też pokazuje oki a mogą być ninimalne odchyłki to będzie kuleć wtedy wysyłamy wtryskiwacze do sprawdzenia

                Komentarz


                • #9
                  Możesz jaśniej? Kto wysyła i gdzie?

                  Komentarz


                  • #10
                    c.d.
                    Sprawdziłem swiece żarowe są OK. Kończa mi się pomysły. Jedynie co nie daje mi spokoju to ciśnienie na listwie, na zimno pokazuje jakieś 230 a na ciepło 250. W momęcie wskoczenia na wyższe ciśnienie praca silnika staje się idealna. Czy to czujnik czy zawór regulacji ciśnienia? Jak to sprawdzić?

                    Komentarz


                    • #11
                      Problem rozwiązany po wymianie wtrysków z innego silnika z grupy VW.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez pawel NGI Zobacz wpis
                        Problem rozwiązany po wymianie wtrysków z innego silnika z grupy VW.
                        A masz jakieś numery fabryczne wtryskiwaczy , które zamontowałes? I ile Cię ta nieprzyjemność kosztowała?

                        Komentarz


                        • #13
                          Numer ten sam co masz pod maską ( odczytaj z wtrysku) . Te wtryski były stosowane również w innych silnikach grupy VW. Ja zakupiłem na allegro, patrz stan, przebieg i czy sprzedawca godny polecenia.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X