Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6TDI CLHA problem z tempertaurą cieczy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6TDI CLHA problem z tempertaurą cieczy.

    Pacjent to moja O3 1.6TDI 105KM. Przebieg 94kkm . W trakcie nagrzewania się silnika podczas jazdy temperatura nie zatrzymuje się na 90°C tylko wędruje do "odcięcia" i awantury o niebezpieczeństwo przegrzania silnika. Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika, odczekaniu i ponownym uruchomieniu i jazdy temperatura wraca do 90°C i tak już zostaje, Tak miałem dwa razy. Ostatnio jechałem ekspresówką i też taki numer się dzieje, ale rozkręciłem ogrzewanie i dmuchawę na max i temperatura wróciła do normy. Po powrocie do "normalnych" ustawień ogrzewania temperatura utrzymywała się przez parę chwil i z powrotem rośnie. Więc z powrotem numer z max nawiewami i temperatura wróciła i już tak została przez resztę drogi ( przez około 100km). Dziś ten sam numer. Zdarza mi się to powiedzmy co drugie , trzecie ruszenie w drogę autem. Z problemem odwiedziłem ASO (tym razem SKODA Porsche w Świętochłowicach) ale niestety nic nie znaleźli (4 dni przed końcem gwarancji - co jest zrozumiałe. Teraz jestem miesiąc po gwarancji). Z błędów w komputerze jest tylko ten:

    Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet: 5G0-907-044.clb
    Oznaczenie elementu SW: 5E0 907 044 K HW: 5E0 907 044 K
    Komponent: Climatronic H03 0907
    Weryfikacja: 00001K06
    Kodowanie: 01010104002100010005004000101000
    Kod serwisu: WSC 73430 031 00063
    Zbiór danych ASAM: EV_ACClimaBHBVW37X 003017
    ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_003_VW37.rod
    VCID: 2D5031287C113F2972-8078

    Sterownik dmuchawy świeżego powietrza (z przodu):

    Czujnik ciśnienia i temperatury środka chłodniczego:

    Czujnik jakości powietrza:

    Znaleziono 1 błąd:
    1048835 - Ograniczenie działania przez sterownik silnika
    P1719 00 [008] - -
    Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 8
    Link błędów: 5
    Przebieg: 93999 km
    Data: 2018.12.12
    Czas: 20:05:28

    Napięcie zacisku 30: 14.2 V
    Dodatkowe ogrzewanie powietrzem: stopniowe-Odblokowanie trybu dogrzewania: Odblokowanie: stopień 3
    Dodatkowe ogrzewanie powietrzem: stopniowe-Wart.rzeczyw.: 1
    Dodatkowe ogrzewanie powietrzem: stopniowe-Wartość wymagana: 1
    Dodatkowe ogrzewanie powietrzem: stopniowe-Wartość wymagana regulacji: 1

    Przewertowałem internet i tematów niewiele , ale podejrzenie padło na pompę wody i jej czujnik. Znakiem zapytania jest termostat , ale specyfika problemu nie bardzo pasuje do niego.
    Miał może ktoś już styczność z tym problemem niekoniecznie w OIII a np. SIII lub Passacie czy Golfie?.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

  • #2
    W bardzo wielu przypadków winna jest właśnie pompa wody na której jest czujnik temperatury i on szwankuje ,ja miałem tak raz i odpukać spokój,akurat pompy wody w tych silnikach nie są mocną stroną ,znam przypadki,że przy przebiegu 100 tys.km niektórzy mieli pompę wymienianą już z 3 razy

    Komentarz


    • #3
      Czyli serwis wie w czym problem
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz


      • #4
        Z tego co piszesz na99% pompa wody.
        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

        Komentarz


        • #5
          No to jest winowajca. Teraz pytanie czy przy tym przebiegu wymienić samą pompę, czy kpl. rozrząd. Fabrycznie jest na 7lat / 210kkm.

          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz


          • #6
            jeśli pasek napędza pompę to musisz wymienić całość,a jeśli nie to tylko pompę.
            z tego co widzę to napędza pompę ,więc wymień kpl rozrząd z pompą.
            Ostatnio edytowany przez paweł2; 9960.
            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za podpowiedzi. Auto czeka na swoją kolejkę do mechanika
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz


              • #8
                Niema w tych silnikach że wymieniasz bo 7 lat wymieniasz jest przewidziany na 210 tyś i można jezdzić śmiało

                Komentarz


                • #9
                  Po pierwsze nie jest winą czujnik na pompie tylko przesłona na wirniku która się blokuje i dlatego się przegrzewa bo wirnik nie pracuje bo jest zasłonięty kup pompe w aso poprawili te pompy i już niema tego problemu

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez luker Zobacz wpis
                    kup pompe w aso poprawili te pompy i już niema tego problemu
                    Słusznie Tak zrobię.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz


                    • #11
                      Problem rozwiązany, jak kolega wyżej napisał wymieniona została pompa oraz rozrząd kpl. (czy potrzebnie? nie wiem). Niżej fotka zablokowanej przesłony.
                      Załączone pliki
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X