Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III Dziwne prowadzenie na oponach zimowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia III Dziwne prowadzenie na oponach zimowych

    Witam ! Pisze do was z zapytaniem jako użytkowników octavi III Czy wasze octavie zachowują się dziwnie podczas wiatru ? Chozi mi o ściąganie podczas wiatru do lewej strony przykład jedziemy prostą drogą nagle zawiewa witr i cyk octavia wędruje na lewo . Ta syytuacja pojawiła mi się po zmianie kół na zimowe - podczas ostatniej wymiany pomieszano mi opony i podpisano dwie prawy przód ... wydawało mi się że dobrze pozakładałem a jednak o wiele gorzej się prowadzi a jak wiadomo opona układa się do zawieszenia na letnich mogłem puscic przy 80 , 90 i auto jechało prosto nie ciągneło do lewej opony to roczne zeetex wh1000

    Zbieżnośc wydaje się dobra opon nie tnie a szkoda mi ruszać fabryczne parametry ...
    Miał ktoś podobny przypadek ?
    Ciśnienie w oponach równe , żaden krawężnik nie wchodzi w gre jezze naprawde delikatnie i uważnie

  • #2
    Zamieszczone przez kamil8894 Zobacz wpis
    opony to roczne zeetex wh1000
    Czego oczekujesz po najtańszym chińskim szajsie na rynku? Takie opony kupuje się do starego, nic niewartego auta, a nie do o3.
    Ostatnio edytowany przez ; 44763.

    Komentarz


    • #3
      Podobne objawy mam na zimowych conti 205/55/16 na 6,5J et46, zmiana na letnie opony 225/45/17 na feldze 7,5J et 35 zmniejsza bujanie do zera. W moim odczuciu urok o3 na belce.
      180km / 300Nm

      Komentarz


      • #4
        No prawda dziś w Gdańsku silnie wieje i kolejny raz stwierdzam,że octa III nie jest warta swojej ceny ,przy mocniejszym podmuchu trzeba mocno trzymać kierę ,bo lubi ponieść i też myślę,że to urok belki

        Komentarz


        • #5
          Rozwiązaniem jest dołożenie dystansów lub felgi z niskim et oraz niższy profil opony przy co najmniej 17 calach. Sprawdzone na letnich oponach. Sam dojadę zimówki 16 cali w tym sezonie i zmieniam na 17 bo jeżdżąc na ekspresówkach jest bardzo nieprzyjemnie. Taka wada, co zrobić. O3 tak jest bardzo dobrym samochodem w tej klasie i cenie
          180km / 300Nm

          Komentarz


          • #6
            Widocznie uznali, że o3 o mocy niższej niż 170/180 KM nie będą kupowane do jazdy ekspresówkami.

            Komentarz


            • #7
              Na 17" i wielowahaczach tez rzuca na wietrze.
              Nie mam porównania i nie wiem czy albo o ile mniej niz na 16" i belce.
              ja to czesciowo zwalam na niska mase auta jak na swoje gabaryty. Obciazenie pasazerami / bagazem trochę pomaga.
              Powered by R-Performance

              Komentarz


              • #8
                Kamil - Octavia 3 zachowuje się na wietrze jak pudełko zapałek także nie kombinuj, nie szukaj, nie martw się tylko mocno trzymaj kierownicę taka to już furmanka

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis
                  Kamil - Octavia 3 zachowuje się na wietrze jak pudełko zapałek także nie kombinuj, nie szukaj, nie martw się tylko mocno trzymaj kierownicę taka to już furmanka
                  pełna zgoda - może by pomogło ..wsadzenie worka ziemniaków pod maskę
                  Mój czarnuch
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                  Komentarz


                  • #10
                    Potwierdzam, zimowa trasa przez całą PL(trójmiasto - krynica), rzucało aż momentami robiło się nerwowo, bardzo niefajne uczucie, trza mocno kierownice trzymać. Widocznie gdzieś tkwi problem. W poprzednim sezonie jechałam Roomsterem i chyba mniej rzucało, a buda wyższa.

                    Komentarz


                    • #11
                      Czy w kombiakach i RSach też występuje w/w problem?
                      Zastanawia mnie czy lotka, spoiler taki jak w pakiecie dynamic na tylnej klapie poprawiłby coś w tej kwestii??

                      Komentarz


                      • #12
                        na a1 pizga ostro czasami, bo to otwarte pola i wiatr lubi tam się rozpędzić. Mnie też "rzuca" w innych autach jak tam wicher szaleje, ale nie w takiej mierze jak piszecie zapewne.
                        róbcie gwint i na dół furmanki - chyba nie ma innej rady

                        Komentarz


                        • #13
                          Panowie nie narzekacie, żebyście wiedzieli co się w Rapidzie dzieje przy silnym wietrze, to byście zmienili zdanie o waszych O3. Czasami poprostu śmierć w oczach miałem, tak potrafiło bujnąć i samochód z pasa ściągnąć. Po przesiadce z Rapida do O3 to zupełnie inna jazda, bujania przy wietrze prawie nie czuć

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez dodan Zobacz wpis
                            Panowie nie narzekacie, żebyście wiedzieli co się w Rapidzie dzieje przy silnym wietrze, to byście zmienili zdanie o waszych O3. Czasami poprostu śmierć w oczach miałem, tak potrafiło bujnąć i samochód z pasa ściągnąć. Po przesiadce z Rapida do O3 to zupełnie inna jazda, bujania przy wietrze prawie nie czuć
                            dodan - tak jest - niestety Octa się nie prowadzi.... jedziesz po całej autostradzie - lekka, duży rozstaw osi i tak sobie latasz od podmuchu do podmuchu - niestety my - nisko budżetowcy tak mamy jak wieje wiaterek to spadamy do 140 km/h i nie wchodzimy w dalsze jazdy...... co by nie skończyć nie wiadomo gdzie.....

                            Komentarz


                            • #15
                              Uwierz, naprawdę nie jest tak źle. W Rapidzie jest jeszcze gorzej, a prędkość musiałem czasem redukować do 120 km/h, bo nie dało się jechać.

                              Komentarz


                              • #16
                                Faktem jest ze przy wietrze troche rzuca , ale w tej klasie i tak O3 wypada nienajgorzej. Gorszym probleme jest to ze ten wiatr słychać w środku samochodu Ale to juz inny wątek
                                2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam, może obniżenie samochodu załatwi problem bujania?

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X