Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ustawienie kierownicy podczas jazdy na wprost

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ustawienie kierownicy podczas jazdy na wprost

    Mam pytanie, czy w Waszych O3 kierownica jest ustawiona idealnie w poziomie podczas jazdy na wprost? Bo zauważyłem że u mnie jest minimalnie skręcona w prawo. Zaznaczam, że auto jest salonowe, bezwypadkowe i bez większych napraw w zawieszeniu...
    ​​​​​​Czy może być takie przesunięcie na etapie produkcji? Pytam bo nie wiem czy zgłaszać to przy następnej wizycie w ASO?

  • #2
    Jeśli masz gwarancje to ja bym zgłaszał. Ja mam ok.

    Komentarz


    • #3
      Tak chyba zrobię...

      Komentarz


      • #4
        kierownica powinna być idealnie na wprost.

        Komentarz


        • #5
          jeśli masz gwarancję to jak najbardziej bo mogą tom regulacje tylko rozliczyć do 10tyś km potem płacisz z własnej kasy

          Komentarz


          • #6
            No ja mam już ponad 10tys km

            Komentarz


            • #7
              no to niestety na gwarancji tego nie rozliczą bo jest do 10ty geometria wiem bo sam robię w aso

              Komentarz


              • #8
                Z przykroscia musze powiedziec , ale te obserwacje moga być uzależnione kto siedzi za kierownicą i jaką ma pozycje na fotelu , ja mam ten problem od lat w wielu samochodach w kazdym wydaje mi sie ze kierownica jest krzywo , i w moich poprzednich robiłem geo kilka razy , okazało sie ze problem siedzi u mnie w głowie ,i to ja coś źle widze .
                Zanim pojedziesz do ASO , daj sie komus zaprzyjaźnionemu przejchac , bo mozesz miec tą samą "chorobe" co ja . Ja mam to w kazym samochodzie ))
                Takze moze sie okazac ze wszystko jest ok
                2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                Komentarz


                • #9
                  Też się zastanawiałem czy to nie moje "krzywe oko" i nadwrażliwość na każdą "pierdółkę"... Sam już nie wiem, czy drążyć temat czy odpuścić, auto jedzie dobrze, nie ściąga, tylko aspekt wizualny siedząc za kierownicą. A jak zaczną ruszać geometrię, żeby nie zrobili gorzej niż jest...

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie jestes jedyny który ma ten syndrom , mam tez kolege który tak samo twierdzi ze kierownica jest wiecznie krzywo ustawiona Pare lat temu , diagonosta mi powiedział zebym sie moze udał do psychologa , bo widze rzeczy których nie ma , i mam jakies urojenia. Wszystko było dobrze a tylko ja widziałem cos nie tak .

                    Serio , sprawdz czy faktycznie problem nie lezy w głowie . Bo u mnie lezy na bank

                    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                    Komentarz


                    • #11
                      Hehe... Muszę pojeździć kilkoma innymi autami i zwrócić uwagę na ustawienie kierownicy, czy tam też zauważę jakieś "skrzywienie" ​​​​​​
                      Ale chyba faktycznie narazie nie będę grzebał w geometrii żeby nie pogorszyć sytuacji...

                      Komentarz


                      • #12
                        możesz mieć przestawione lekko manetki i bedziesz miał wrażenie że krzywo kierownica

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez luker Zobacz wpis
                          możesz mieć przestawione lekko manetki i bedziesz miał wrażenie że krzywo kierownica
                          Luker ale ja nie oceniam ustawienia kierownicy względem manetek tylko patrzę na ustawienie ramion kierownicy i wg mnie 2 poziome ramiona nie są idealnie w poziomie a jedno pionowe też delikatnie odchylone od pionu

                          Komentarz


                          • #14
                            Powiem ci że pracuje w aso jako mechanik i ludzie mają jakieś zboczenie bo pici kłak ma krzywo i już problem ja mam prywatnie oct 3 i tez mam minimalnie kiere i tak jeżdzę i mnie to nie przeszkadza niema to żadnego wpływu na jazdę i zawieszenie

                            Komentarz


                            • #15
                              A ja też mam zboczenie zawodowe zę wszystko musi być idealnie bo jeśli coś robisz to rób to porządnie albo nierób tego wcale

                              Komentarz


                              • #16
                                Otóż to

                                Komentarz


                                • #17
                                  Również miałem kierownicę lekko nie w poziomie. Pomogła geometria, chociaż nadal ma wrażenie, że nie jest idealnie jak po wyjechaniu z salonu. Jednak wcześniej okazało się, że trzeba było ustawić zbieżność.

                                  Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

                                  O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Będę w ASO niedługo to zapytam jak to wygląda z ich strony, może się zdecyduję na tą geometrię zależy ile wołają za taką przyjemność

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      W Octavii III nie da się przestawić manetek. Tak można tylko w Octavii I, gdzie manetki są zaciskane pierścieniem nie kolumnie kierowniczej i można je w niewielkim zakresie obrócić w lewo lub w prawo.
                                      Octavia II i Octavia III ma nasuwane manetki na element sztywno połączony z kolumną kierowniczą.
                                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Cenna informacja na przyszłość...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Panowie ja też tak miałem w O2 że minimalnie kiera była w prawo skręcona jak auto jechało prosto...okazało się że co? nasze kochane dziury i z tyłu na wahaczach w punktach regulacyjnych coś się poprzestawiało. Jak wymieniałem gumy z tyłu i te mimośrody to wszystko wróciło do normy. Sprawdźcie zawiechę z tyłu i geometrię ...
                                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                          Smarowanie zapewnia

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Wracając do tematu to i tak uważam ze jesli autko jezdzi po naszych pieknych drogach to raz na 40 tyś km geometrie nie zaszkodzi zrobić , szkoda opon, i nerwowania sie za kierownicą ze coś jest krzywo.

                                            Geometria w dobrym warsztacie kosztuje w okolicach 100-140 PLN , w ASO pewnie drugie tyle , ( jeśli ktoś ma info ile w ASO to chętnie poznam) wiec myśle ze raz ja jakiś czas taki wydatek nikogo nie powinien zaboleć a bedzie miał pewnośc ze jest ok .
                                            2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Moim zdaniem taki jest niestety urok Octavek. W ASO zgłaszałem że nie dość że kiera przechylona to jeszcze zmienia się jej położenie "lewo" "prawo" podczas regulacji kolumną kierowniczą "góra" "dół", wytłumaczono mi a nawet wydrukowano, że jest to w wyniku zastosowania jakiegoś systemu łączenia w kolumnie kierowniczej. Wału Kardana, czy jakoś tak. I niestety TTTM i nic z tym nie zrobisz. Położenie kiery zmienia się względem ustawienia kiery max góra/max dół.
                                              A przyznam, że temat dosyć mocno zgłębiłem do tego stopnia, że w ASO mieli mnie już dość :-)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez DeX Zobacz wpis
                                                że jest to w wyniku zastosowania jakiegoś systemu łączenia w kolumnie kierowniczej. Wału Kardana, czy jakoś tak. I niestety TTTM i nic z tym nie zrobisz.
                                                Wał kardana w kolumnie kierownicy jest w 100% samochodów. I to już od prawie 20. lat. Jakoś w internecie nie mnożą się przypadki jak powyżej.

                                                Fachury w tym ASO. Nie ma co....

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Oj mnożą się mnożą. Jakoś we wszystkich octavkach którymi mialem okazję jeździć od nowego tak jest. Także taka niedopracowana trochę konstrukcja i tyle. Mam gdzieś ilustrację wydrukowaną dla mnie przez ASO przedstawiającą problem zmiennego położenia koła kierowcy względem kolumny to się zapoznasz. Takze ASO nie poprawi wady konstrukcyjnej. Na forum ocp jest dosyć długi wątek o tym problemie w dziale o2fl. Jak widać w o3 problem również występuje czego już też doświadczyłem.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X