Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

szarpniecie przy zmianie cylidrów

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • szarpniecie przy zmianie cylidrów

    Witam, posiadam od 3 miesięcy O3 1.5 TSI 150 KM ACT. Zauważyłem taką prawidłowość, iż przy niższych temperaturach w okolicy 0 C i poniżej, na zimnym silniku w momencie zmiany pracy z trybu 2 cylindrów na 4 czasem jest odczuwalne takie lekkie szarpnięcie, podczas dodawania gazu i zmiany trybu pracy. Przy rozgrzanym silniku, raczej tego nie zauważyłem. Nie wiem czy jest to jakaś wada, czy po prostu ten typ tak ma, jak to czasem mówią w ASO Wiem, że ten silnik jeszcze stosunkowo jest krótko w obiegu ale są może jeszcze na forum jacyś użytkownicy tego silnika? Będą wdzięczny za odpowiedź, bo nie wiem czy zgłaszać jakąś usterkę do ASO, czy nie...

  • #2
    Cześć, odkąd napisałeś tego posta rano obserwuje jak wygląda przełączenie 2/4 i wydaje mi się, że nie ma takiego szarpnięcia, albo dla mnie nieodczuwalne. Najlepiej byłoby się przejechać innym autem i porównać. Wydaje mi się też, że jak temperatura oleju jest niska to ACT w ogóle u mnie jest nieaktywne (nie przełącza na 2 cylindry).

    Komentarz


    • #3
      A mnie ciekawi dlaczego sterownik korzysta z takiego trybu jesli silnik jest nierozgrzany ??
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Dzięki panowie za wszystkie odpowiedzi. Teraz temp. na zewnątrz trochę wzrosła, więc i szarpnięcia przestały być odczuwalne. Albo nie wiem, może silnik się ułożył, bo jest dobrze. Poczekam jak temp. spadnie poniżej zera i po obserwuje czy na zimnym silniku będą szarpnięcia. U mnie jest tak, że po uruchomieniu auta, raczej dosyć szybko włącza się tryb 2-cylindrów. Może jest to kwestia tego, iż auto jest garażowane, gdzie temp. to jakieś 10-12 st C. i być może w ciepłym aucie po wyjeździe na mróz włącza się tryb 2-cylindrów i stąd czasem te szarpnięcia.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
          A mnie ciekawi dlaczego sterownik korzysta z takiego trybu jesli silnik jest nierozgrzany ??
          Najprawdopodobniej normy emisji spalin, jak najmniejsze zużycie paliwa w testach.

          Druga sprawa to teraz gdy temperatura silnika jest w okolicach zera jadać do pracy ok 10 km drogą szybkiego ruchu (ok 100 km/h) to temperatura płynu chłodzącego osiąga 90 st po ok 3 km, natomiast temperatura oleju dopiero po ok 7 km przekracza dopiero 50 st, a jak kończę jazdę jest 70 st.

          ciekawy artykuł:
          Problem z nowoczesnymi silnikami. Bardzo trudno je rozgrzać | Autokult.pl

          Komentarz


          • #6
            Ile Wam spalają te silniki z ACT?

            Komentarz

            Pracuję...
            X