Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.2TSI EA211 drgawki na jałowym?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.2TSI EA211 drgawki na jałowym?

    Witam,
    Pytanie do posiadaczy 1.2TSI na pasku, czy Wy też zauważyliście w swoich samochodach nierówną pracę silników na wolnych obrotach? oczywiście silnik musi być rozgrzany .

    Pozdrawiam
    Tomek

  • #2
    Ja mam 1.2 na pasku - 105 KM.Na wolnych obrotach pracuje lepiej niż poprzedni 1.6 BFQ (ten miał falowanie widoczne) w OI. Nie widzę takich widocznych objawów w CJZA, poza zwiększaniem obrotów po wciśnięciu sprzęgła.
    pozdrawiam
    Darek

    _______________________________________
    "SZARA" - OCTAVIA III
    "SREBRNA" - CITIGO

    Komentarz


    • #3
      W EA211 bywają takie objawy i w EA111 też
      Kiedyś gdzieś to zjawisko omawiano na OCP (pamiętam, że podawano przykład Passata B8, w którym to zjawisko występowało), ZTCP na forum Seata Leon znajdziesz całkiem spory wątek na ten temat. Niektórzy zmieniali oktany (w obu kierunkach), ale bezskutecznie - poprawa była chwilowa (przypadek). To samo dotyczy wymiany świec. W EA111 było podobnie, tam robili akcję na aktualizację softu, który (podobno) delikatnie podnosił obroty jałowe.
      Podsumowując, jeśli od czasu do czasu "drgnie" (delikatnie) silnikiem, jest w porządku Dla spokoju możesz sprawdzić, czy nie ma zarejestrowanych błędów (z naciskiem na missfire).
      Zauważyłem u siebie, że zimny silnik pracuje aksamitnie gładko, następnie jest faza 70-80 stp. C, kiedy są największe szanse na drgania, a w temperaturze roboczej już jest znowu gładko, aczkolwiek zależy. Miejska legenda mówi, że ECU stara się maksymalnie ściąć dawki paliwa, co przedkłada się na taką a nie inną kulturę pracy na obrotach jałowych.

      Komentarz


      • #4
        Na zimnym silniku nie czuć żadnych drgawek, na ciepłym jedynie to występuje i jest to takie sporadyczne tzn co jakiś czas zabuja delikatnie silnikiem. Błędów nie ma.

        Komentarz

        Pracuję...
        X