Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wibracje na karoserii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wibracje na karoserii

    Panowie mam problem może ktoś miał podobny .
    Powyżej prędkości 110 zaczyna mi wibrować samochód , wraz ze wzrostem prędkości wibracje są coraz większe najgorzej jest między 140 -150 bo dochodzi dziwny dźwięk jakby osłona pod silnikiem latała ale to nie to sprawdzałem wszystko pospinane . Wibracje czuć głównie na tyłku i z przodu i z tyłu na kierownicy nie odczuwam tego . Sprawdzałem przy stałych prędkościach po wyrzuceniu na luz i przy przyspieszaniu objaw jest taki sam lub podobny . Felgi mam po nie całym jednym sezonie opony są nowe Falken , opony zmieniłem bo stare już szumiały i były bliskie ogranicznika i do momentu zmiany było ok . Pytanie brzmi czy możliwe że opony są źle odlane ? może jakaś poduszka pod silnikiem lub skrzynią ? (gałka zmiany biegów nie lata ) . Auto jak w opisie 1.6 tdi 105 km i 110 tys przebiegu . Ostatnio wymieniłem łożysko lewy tył o ile ma to jakieś znaczenie .Dodam , że profilaktycznie zrobiłem zbieżność ale to nic nie pomogło .
    Ostatnio edytowany przez mlerte; 38026.
    Skoda Octavia III 1.6 TDI 105km

    liftback , ambition + amazing


  • #2
    Na 99% źle wyważone koła. Jedź na wyważenie i optymalizację z tzw. testem drogowym na maszynie Huntera. To bardzo dokładny sprzęt pokazuje czy np. trzeba obrócić opony względem felgi i gdzie na aucie założyć konkretne koło żeby wszystkie drgania ściągania itp. zminimalizować. Tylko cena spora - w wawie robiłem za coś koło 240 zł/4 koła

    Komentarz


    • #3
      temat zakończony , koła źle założone na felgę , na wyważarce Hunter z testem drogowym koła zostały idealnie doważone i już nic nie bije . Stefdeth miałeś rację dzięki za podpowiedź .
      Ps. faktycznie cena nie mała zapłaciłem niecałe 200 zł
      Skoda Octavia III 1.6 TDI 105km

      liftback , ambition + amazing

      Komentarz


      • #4
        Mam u siebie podobne skutki. Byłem na prostowaniu felg bo jedna była dosyć krzywa (widać było na wyważarce jak chodzi). Jest dużo lepiej niż było ale chyba muszę w takim razie podjechać na tą optymalizację ...

        EDIT: Jestem po wyważeniu kół z testem drogowym HUNTER i jak ręką odjął. Wszelkie wibracje ustały. Na jednym kole miałem 10,5 kg bicie gdzie podobno maksymalnie w osobówkach jest do 9 kg.
        Ostatnio edytowany przez OSR; 44858.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X