Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 TSI 230KM - awaria silnika (brak kompresji na 1 cylindrze)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 TSI 230KM - awaria silnika (brak kompresji na 1 cylindrze)

    A więc tak:
    Po nalocie 60kkm, nagle silnik stracił moc (zaświeciło się EPC i Check) dodam przy normalnej jeździe przy prędkości pomiędzy 80 -100km/h, silnik po zatrzymaniu niby odpalał i pracował jak by na 3 cylindry. W pierwszej kolejności pomyślałem jakiś kabelek się odpiął czy zwierzątko przegryzło, może cewka.. no ale okazało się że nie ma kompresji na 1 cylindrze, z jakiego powodu jeszcze nie wiadomo.
    Ktoś z Was może spotkał się z taką usterką?
    Samochód jeszcze na gwarancji więc naprawa w ramach gwarancji, ale ciekaw jestem czy ktoś już nie miał podobnego doświadczenia z tym silnikiem, i jak ewentualnie problem rozwiązano.
    Na chwile obecną samochód stoi w serwisie i czeka na swoją kolej. Sprawa dotyczy oczywiście samochodu jak w awatarze.


  • #2
    Podobny epizod zdarzył się kiedyś w rodzinie. Audi A5, 2015 z silnikiem 2.0 tfsi (ten sam?) przy przebiegu niecałych 20 tys. km w trasie w Czechach wystapiły objawy jak u Ciebie. Auto miało wtedy coś ponad rok i było na gwarancji.
    Czeski serwis na gwarancji wymienił silnik z turbiną, a jako przyczynę podał awarię "łożyska wału korbowego". Koszt wymiany w systemie serwisu to 19 tys.euro..
    OCTAVIA '01

    Komentarz


    • #3
      Historia silników 2.0 TSI jest bogata, wychodzi na to że ja mam tzw 3 generację EA888, (kod CHHA- poza skodą montowali go jeszcze w chyba tylko w golfie mk7 GTI), która już teoretycznie jest pozbawiona wad picia oleju, za cienkich pierścionków itd, z pierwszych generacji, a co konkretnie było we wspomnianym audi ciężko zgadywać.

      Komentarz


      • #4
        Tak czy owak, raczej jednostkowy przypadek. Pozostaje czekać na diagnozę, dobrze, że masz gwarancję.
        OCTAVIA '01

        Komentarz


        • #5
          Po rozłożeniu góry silnika, ponoć uszkodzeniu uległa sprężyna jednego z zaworów, czekają na części i weryfikują jeszcze dalej czy nie ma innych uszkodzeń. W przyszłym tygodniu mają to poskładać.

          Komentarz


          • #6
            dobrze sprawdzcie czy tłok nie jest poobijany
            Powered by R-Performance

            Komentarz


            • #7
              No mam nadzieje że to sprawdzą...... Jak coś więcej będę więcej wiedział dam cynka.

              Komentarz


              • #8
                Niby 2.0 niby nie wysilony silnik a awarii sporo i szybko. Czekamy na końcowy werdykt

                Komentarz


                • #9
                  U mnie 82 tyś przebiegu, w zeszłym tygodniu wymienili mi akumulator i obudowę termostatu.
                  Akumulator miał uszkodzone jedno ogniwo i czasami wyskakiwał błąd czujników parkowania, zaraz po odpaleniu auta.
                  Z termostatu lekko ciekło.
                  ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                  mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                  Komentarz


                  • #10
                    Myślę, że to jednostkowy przypadek z tym zaworem. Wada materiałowa pewnie tego danego elementu, albo wada montażu.
                    Bywa i tak.
                    Narazie nie słychać, żeby te nowsze 2.0 tsi miały jakieś większe problemy. Choć może z przebiegami wyjdą jakieś kwiatki.
                    Ja kiedyś w starej Meganie 1.4i z ori nalotem niewielkim, nie zajechanej, miałem urwanie zaworu w czasie jazdy, którego urwana resztka wpadła w silnik i porysowała cylinder....zaczął chodzić na 3 gary. Silnik też niezniszczalny podobno, a jednak zawór bez przyczyny się uwalił. Wada materiałowa zaworu. Choć potem jak czytałem, to parę takich przypadków też spotkałem w sieci, ale tylko parę.

                    Zarządaj od serwisu sprawdzenie dobrze cylindra kamerą i najlepiej jakbyś mógł to zobaczyć też czy tam nic nie wleciało
                    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie ma innych uszkodzeń poza tą sprężyną, (ponoć dwa tygodnie temu mieli identyczny przypadek, z tym że wtedy jeszcze wałek rozrządu oberwał).
                      Na piątek lub poniedziałek będę miał auto do odbioru.

                      Sam niestety nie mogę tego zobaczyć bo w terenie jestem, no cóż pozostaje zaufać, ewentualnie zapytać o fotki, chodź pewnie nie będą chcieli udostępnić

                      Komentarz


                      • #12
                        Cos kreca... jak zawor opadl to tlukl w tlok i korba tez dostaje Ale jesli sa dobrej mysli, to przeciez nie ma problemu, pomiar kompresji zrobia, jak auto ma 5 lat gwarancji to jak bedzie mialo pasc to ma jeszcze czas
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Zawór nie koniecznie musiał opaść... jak sama sprężyna pękła a nie rozpadła się w drobny mak to może raczej zawór całkiem nie opadł...ale zgadywać też ciężko.. A gwarancji niby 4 lata, ale pewnie szybciej mi te 120kkm minie niż te 4 lata.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X