Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zgrzytanie skrzyni- 1.4tsi 150KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zgrzytanie skrzyni- 1.4tsi 150KM

    Dobry.
    Z cyklu irytacji ciąg dalszy ;]
    Od początku użytkowania tego auta skrzynia jak dla mnie chodziła i chodzi topornie. Coś jak podkute buty Wermachtu na polskim bruku.
    Dość często zdarza się, że jak dojeżdżam do bramy, zwalniam, redukuję z 3 na 1 czy też z 2 na 1 to czuć silny zgrzyt jakby się źle zazębiały koła. Określiłbym to jako zgrzyt "głęboki" i twardy. Wchodzi bieg, ale jakby źle zęby trafiały i jest takie twardy zgrzyt. To jest powiedzmy 5- 10% max z całokształtu. Będąc w serwisie z inną pierdołą pytałem o to, coś mi tak gość pokrętnie tłumaczył, że niby szybciej jak 20 km/h to nie zrzucę, że to jakieś zabezpieczenie. Nie kumam bełkotu, bo ani nie mam tam nawet 10 km/h ani nie miałem czegoś takiego w żadnym aucie. To by mi nawet tak nie przeszkadzało jak dzisiejsze moje "odkrycie".
    Często tak miałem/ mam, nie wnikam czy poprawne, mądre, ale...., jeżeli chcę dynamicznie ruszyć w ruchu ulicznym, czy gdzieś to daję 1, potem przeciągam 2 i wrzucam od razu 5, aby toczyć się spokojnie. Robiłem wczoraj naście prób i nie ma możliwości wbicia tak biegu bez zgrzytu od którego budzę okoliczną zwierzynę. To jest dla mnie zgrzyt "płytki", czyli czuję wysoką prędkość skrzyni i ślizgnięcie po zębach, coś jak w udarze w zwykłej wiertarce.
    Ogólnie jak poczytałem to jest sporo problemów w VAGu przy wbijaniu na bieg 2 i 5, ale wszystko to dotyczy samochodów z dużym przebiegiem i nastu latach a u mnie 16 miesięcy i 23kkm.
    Jechać reklamować czy TTTM? No chyba bez jaj, aby tak miał, bo moja stara Astra chybała biegami w sposób dowolny, biegami mogłem sobie dowolnie rzucać jak ISIS ostrzałem rakietowym, jak chciałem....

  • #2
    Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
    Jechać reklamować czy TTTM? No chyba bez jaj, aby tak miał, bo moja stara Astra chybała biegami w sposób dowolny, biegami mogłem sobie dowolnie rzucać jak ISIS ostrzałem rakietowym, jak chciałem....
    Raczej tak nie ma. Miałem fabię mk1, a teraz octavię mk2 i w obu skrzynia chodzi znacznie lepiej niż w fokusie mk2, astrze mk3 i mk4 (nowej) i corsie mk4. Jadać tymi oplami po mieście czuję, że niejako się zmagam z biegami.

    Komentarz


    • #3
      Od wiek wieków, jak jeżdżę VAGami, to redukcja z jakiegokolwiek biegu i prędkości na 1. daje efekt zgrzytania.

      Komentarz


      • #4
        Jak się koła toczą, to na 1 nie redukuję. Pewnie się nie znam, ale dobrze mi z tym. Tylko w fokusie mk2 miałem z tym problem, bo w małym mieście ani 1 ani 2 się nie nadawały do jazdy po małych rondach. Ale to była kwestia wybitnie antymiejskiej skrzyni.

        Mazdy (te uwolnione od forda) mają perfekcyjne skrzynie - nigdy nie miałem do czynienia z lepszymi.
        Ostatnio edytowany przez ; 44763.

        Komentarz


        • #5
          Jechałem dziś do pracy, próbuje precyzyjnie ale ostrożnie znów z 2 na 5, poszło gładko/??/, znów próbuję trochę śmielej, znów gładko, WTF??. Następna próba-zgrzyt,potem zgrzyt czyli wróciłem do domu...jeżeli daję inną kombinację 2 z innym biegiem, to nie ma problemu. Za tydzień jadę nad morze to będę obserwować w trasie.
          Auto kupione dla siebie i mam zamiar nim jeździć do jego usranej śmierci i temu pytam czy to olac i przerzucać prawidłowo czy się bujać po serwisach, a to wiadomo bez auta wtedy.
          Ostatnio edytowany przez zulu; 48819.

          Komentarz


          • #6
            Zmień na starsze auto. Nowsze są robione tylko dla wyglądu. A octavia czym nowsza, tym droższa i gorsza.
            Ostatnio edytowany przez ; 44763.

            Komentarz


            • #7
              Raczej nie TTTM - skrzynia nie zgrzyta......nie powinna - spróbuj trochę pojeździć zobaczymy co będzie dalej....

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X