Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Turbina i dziwna usterka 1,4 Tsi 150 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Turbina i dziwna usterka 1,4 Tsi 150 km

    Właśnie spotkała mnie strasznie dziwna sytuacja. Pacjent to OIII 1,4 Tsi 150 KM 75 tys. nalotu. W czasie trasy, na autostradzie, nagle coś zarechotało, zadźwięcz, stuk puk i z auta wypadła jakaś podłużna część no max 15-20 cm. Po tym auto straciło moc i załączyły się kontrolki niesprawności silnika. Oczywiście dalszą drogę do domu pokonałem na lawecie. Po dokładnych oględzinach okazało się że brakuje "dźwigni" na turbosprężarce pokazanej na zdjęciu. Pytanie moje, co mogło pójść nie tak że tak się stało, jak dalej się do tego zabrać.... Jestem z Łodzi i tu chciałbym to ogarnąć, najlepiej poza ASO.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Była - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=bart_wawa
    Jest - http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-ogólne/nasze-auta-showroom/2476776-octavia-iii-1-4-tsi-style-by-b_a_r_t

  • #2
    Ostatnio też zainteresowałem się tematem tej dźwigni chociaż takiego problemu, ja Ty nie doznałem jeszcze. Znalazłem taki tekst szczegółowo opisujący tą kwestię w VW Golfie wraz z naprawą i kodowaniem VCDS (już przetłumaczone przez GOOGLE TRANSLATE) Możesz spróbować tak to naprawić ale na własną odpowiedzialność.

    How to fix the turbo wastegate rattle on the Mk7 Golf 1.4lt TSI (140/150PS) | GOLFMK7 - VW GTI MKVII Forum / VW Golf R Forum / VW Golf MKVII Forum

    W tym tekście są dwa linki do rosyjskiego forum - jeden z nich opisuje sytuację rozerwania tej dźwigni, którą zaznaczyłeś na swoim zdjęciu.

    Przy okazji spytam ekspertów - czy można posmarować smarem odpornym na min. 1300 stopni elementy obrotowe/pracujące przy mocowaniach tej dźwigni ze zdjęcia, aby poruszały się płynnie i sprawnie? Autor podanego przeze mnie linka opisuje, że z czasem ten mechanizm się zaciera i powoduje jakieś "grzechotanie" oraz nieprawidłową pracę aktuatora turbiny. Smarowanie przedstawił na swoim zdjęciu.

    Komentarz


    • #3
      No i po rozebraniu całości wyszło szydło z worka. Okazało się, że winowajcom całej sytuacji jest tulejka klapy regulatora która znajduje się w kolektorze wydechowym. Uległa ona pęknięciu i ukruszeniu co miało wpływ na wzrost siły i wypięcie się "sztangi" regulatora. Z informacji przekazanych przez zakład który się tym zajmuje to typowe w nowych silnikach TSi. Objaw początkowy to delikatne dzwonienie. Nowa technologia, nowe silniki no masakra..... Moje stare poczciwe 2.0 FSi nie miało takich problemów a odpychało się równie dobrze jak to....
      Była - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=bart_wawa
      Jest - http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-ogólne/nasze-auta-showroom/2476776-octavia-iii-1-4-tsi-style-by-b_a_r_t

      Komentarz


      • #4
        pytanie dlaczego tulejka pękła ?
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
          pytanie dlaczego tulejka pękła ?
          Bo to Skoda rOBERTO

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis

            Bo to Skoda rOBERTO
            To nie ma znaczenia - jest kilka innych powodów
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X