Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Drgania kokpitu podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Drgania kokpitu podczas przyspieszania

    Witam, jestem tu nowy
    Od 2 tygodni ujeżdżam 5 letnią Octavię RS TDI, przebieg 110 tys. km.

    Podczas przyspieszania, a zwłaszcza bardziej dynamicznego, w pewnym zakresie obrotów w kabinie powstają dość mocne drgania. Podczas spokojnej jazdy pojawiają się one cyklicznie, ale są słabo słyszalne. Nie mogę zlokalizować ich źródła ale wydaje się jakby to było gdzieś z kokpitu, bardziej od strony pasażera. Ma ktoś pomysł jak podejść do tematu?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • #2
    dieslem musi telepać

    a tak poważnie to było kilka wątków o wyciszaniu i usuwania wszelkich świerszczy.
    Poszukaj, bo były tam opisy, fotorelacje itp.

    Powered by R-Performance

    Komentarz


    • #3
      No właśnie przeczesuje forum i niczego podobnego nie znalazłem

      Komentarz


      • #4
        Ja w Octavii 2015r zgłaszałem na gwarancji dźwięki z tej okolicy. Za schowkiem idą rurki klimatyzacji i odseparowali je od siebie - kiedyś tam zajrzałem, żeby filtr kabinowy wymienić i po prostu usztywnili je, przełożyli jakąś gąbką. Ważne, że pomogło.
        Druga sprawa, która może drgać to głośniczek w podszybiu imitujący sportowy dźwięk silnika - masz do wyboru tryby jazdy przyciskiem VRS?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez zyga_wr Zobacz wpis
          Druga sprawa, która może drgać to głośniczek w podszybiu imitujący sportowy dźwięk silnika - masz do wyboru tryby jazdy przyciskiem VRS?
          Tak, mam przycisk z wyborem trybu jazdy.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez taunus77 Zobacz wpis
            Tak, mam przycisk z wyborem trybu jazdy.
            To też może drgać to badziewie właśnie przy gwałtownym przyspieszaniu albo w trybie Sport.
            Możesz spróbować na razie bezinwazyjnie sprawdzić czy to jest to - softem (np. obdeleven) możesz ściszyć, wręcz wyłączyć ten głośniczek. Ostatecznie ja rozebrałem podszybie, wyjąłem go, następnie między głośniczek a uchwyt wsadziłem przekładkę z filcu i był spokój.

            Komentarz


            • #7
              Siema, u mnie w O3 kombi 1.8 tsi takie drgania się pojawiają przy ok 2k obrotow, niezaleznie czy auto stoi czy jedzie. Sluchało juz kolka osób i ciężko znaleźć, najbardzjej drganie dochodzi jakby z okolicy słupka B po stronie pasażera. Mam na celowniku osłone kolektora podobno jakaś tam jest aluminiowa ale to trzeba kanał albo podnośnik, ale sprawdzę też te rurki, filtr kabinowy był wymieniany moze mechanik coś pokrzywił.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Raspator Zobacz wpis
                Siema, u mnie w O3 kombi 1.8 tsi takie drgania się pojawiają przy ok 2k obrotow, niezaleznie czy auto stoi czy jedzie. Sluchało juz kolka osób i ciężko znaleźć, najbardzjej drganie dochodzi jakby z okolicy słupka B po stronie pasażera. Mam na celowniku osłone kolektora podobno jakaś tam jest aluminiowa ale to trzeba kanał albo podnośnik, ale sprawdzę też te rurki, filtr kabinowy był wymieniany moze mechanik coś pokrzywił.
                Sprawdź przewody paliwowe - podobno popularna usterka powodująca drgania właśnie przy ok. 2000obr. One biegną pod podwoziem - mniej więcej na wysokości fotela pasażera.
                Poszukaj w necie - są nawet filmy na youtubie.

                Komentarz


                • #9
                  O widzisz, dzięki, każdy trop na wagę złota.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X