Panowie wg mnie sprawa jest prosta, zauważcie ( w 1.4ts w 1.8 nie wiem ale być może jest podobnie), że przy zmianie z 1 na 2 przy wciśnięciu sprzęgła obroty w aucie w tej konfiguracji spadają zdecydowanie wolniej niż w w wielu innych autach, powoduje to to że puszczając sprzęgło z powrotem sprzęgło silnik nie wyhamowuje wystarczająco i stąd to szarpnięcie. Jeśli poczekacie z puszczeniem sprzędła o tą 1s dłużej to szarpnięcia nie będzie bo obroty spadną do odpowiedniego poziomu.
W tym aucie zmiana biegu musi być stosunkowo wolna i wówczas jest płynnie.
Wytłumaczyłeś wszystko bardzo dobrze, dokładnie tak się to objawia i jak zmieniam biegi w stylu emeryta to nie szarpie. Tylko ja kupiłem auto żeby nim jeździć jak wszystkimi wcześniej (1.4 CAXA) a nie robić w sobie nawyk jakiejś dziwnej chorej jazdy. Chyba, że chcą w ten sposób zmusić ludzi do zakupu DSG i chyba to podziała bo w następnym aucie (pewnie jakieś 2.0 TSI 230 albo 280 KM) już się tak męczyć nie mam zamiaru.
To jest sprawa ewidentnie programu silnika i nie rozumiem dlaczego to zostało tak zrobione. Mimo puszczenia gazu jak wciskam sprzęgło komputer tylko minimalnie schodzi z obrotów trzymając dalej gaz na przepustnicy...
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
No to powiem,żew 2.0 TSI mam dokładnie to samo i niesamowicie mnie to wkurza.
Z moich obserwacji:
-zmieniłem soft na najnowszy dla mojego silnika i jest troche lepiej
Co pomaga na ok 800-1000km..
-w vcds w basic settings adaptacja przepustnicy i klapek w dolocie
-odłączenie na wyłączonej stacyjce na dłuższy czas przepustnicy albo przepływomierza
-po czyszczeniu przepływomierza tez było chwilę lepiej.
Wygląda to tak jakby silnik na domyślnych wartościach jeździł super, a jedynie po tym jak się dopasuje do aktualnego stanu zaczyna się szarpanie.
Sprawdźcie to u siebie i dajcie znać. Po adaptacjach to inne auto.
Znam przypadek leona nowego fr i jest przygotowywany nowy soft..Ale czy pomoże..Sie okaze.
Chyba, że chcą w ten sposób zmusić ludzi do zakupu DSG i chyba to podziała bo w następnym aucie (pewnie jakieś 2.0 TSI 230 albo 280 KM) już się tak męczyć nie mam zamiaru.
To powiem Ci, że z DSG też nie jest pięknie. W 1.4 z DSG w szczególnym przypadku, bo po wyłączeniu auta przez SS i po uruchomieniu przez SS, gdy puszczę hamulec mi się często zdarzają kangurki (a to automat!!!). Wygląda to tak, jakby po uruchomieniu wolno była wrzucana jedynka i ledwo auto ruszy kołem, to wrzuca 2, a że nie daje rady to kangurek. Niestety nie jest to powtarzalne za każdym razem a serwis chce by im auto zostawić na dłużej.
Dotąd zwalałem winę na oprogramowanie DSG, bo bez sensu wrzuca 2 od razu - jakoś podpowiadacz w trybie ręcznym nie jest taki szybki. Ale po tym wątku, to dopuszczam, że może soft silnika ma znaczenie.
Pytanie czy serwis musi się przekonać osobiście, że problem występuje, żeby wgrać nowszy soft czy na podstawie narzekań klienta mogą to zrobić?
Sorry za OT, bo to inny silnik i skrzynia, ale problem podobny.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
w ameryce zalecane po modach + PFR7Q z regapem..u mnie na duży + .....ale przy serii to brak sensu....używki to loteria na ile starczą ...nowe ok 800 zł kpl......a jak komuś mało moze sobie Okade zafundować :szeroki_usmiech
w ameryce zalecane po modach + PFR7Q z regapem..u mnie na duży + .....ale przy serii to brak sensu....używki to loteria na ile starczą ...nowe ok 800 zł kpl......a jak komuś mało moze sobie Okade zafundować :szeroki_usmiech
Co ciekawe cewki z 2 tygodnia 2014 roku, także jakie by nie były, to za 90zł z wysyłką za 4 sztuki było warto..
Ktoś sobie poradził z tematem? Jakiś nowy soft albo coś?
U mnie chyba najbardziej pomaga włączenie profilu ECO przyciskiem Mode ale to jednak nie jest rozwiązanie i dobre tylko do miasta bo reakcja na gaz tragiczna...
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Kolega odebrał z salonu 2 tyg temu nowego RSa MY2017 w manualu. Jeszcze go nie testowałem ale potwierdził to co z czym bujają się właściciele 1.8 TSI - szarpie na niskich obrotach przy zmianie biegu z 1 na 2. Dodam że nie ma wyboru profilu jazdy.
Mam 2.0 TDI i szczerze mowiac tez potrafi szarpnac wlasnie przy zmianie z 1 na 2. Kazde poprzednie auto jakie mialem nie mialo takich symptomow. Aczkolwiek w moim przypadku wystarczy, ze pociagne troche wyzej obroty i zmiana biegu jest plynniejsza
Zgadzam się z wypowiedziami powyżej ale 2 rzeczy:
- wątek po nazwie wskazuje że problem występuje jedynie w 1.8 a tak naprawdę to także w RS i jak widać w 2.0 TDI także
- miałem 1.2 w O3 i tak jakoś problem nie wystepuje
Podzielam zdanie powyzej. Mialem moja O3 na serwisie i dostalem nowa Fabie 1.2 TSI 110KM i powiem szczerze, ze baja. Nic nie szarpalo i na 6-tce mozna bylo zjechac nawet do 70km/h
Na 6-tce to można nawet 45km/h jechać tylko po co?
Temat dotyczy 1.8 TSI Manual, pisanie o 2.0 TDI z całkowicie innym sprzęgłem jest bez sensu.
W Leonie Cupra 280 nic nie szarpie i sprzęgło pracuje o wiele bardziej przewidywalnie, ponoć jest takie samo jak w mocnych TDI.
Nie róbcie porównań do każdego innego silnika występującego w O3 jak wiadomo, że w 1.8 występuje to w stopniu najbardziej odczuwalnym i irytującym.
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
sebkoch, chetnie zobacze jak na 6ce pojedziesz 45km/h Przy 120km/h masz 2000obrotow, wiec przy 1k RPM masz 60km/h liczniku.. Wiec w teorii przy 45km/h masz 750, ale komputer utrzymuje minimum 1k rpm jak jest zalaczony bieg... Wiec zdusisz silnik, nie mowiac o tym jakie opory by musial przy takiej predkosci pokonac.
Jadac 90km/h na 6ce mam wrazenie ze silnik jest juz troche katowany..
Pozwól, że nie będę odpowiadał no to pytanie/twierdzenie bo chyba odpowiedziałem na to w 1 zdaniu poprzedniej wypowiedzi (jednak obroty podałeś chyba bardziej dla miotaczy sadzy niż benzyny).
A co masz do powiedzenia w TYM temacie? :evil:
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
TTTM. Ale znalazłem metodę na to szarpanie- 200-300kg obciążenia, i już nie szarpie.
A na serio- pomaga- im cieżej 1.8 ma, tym lepiej współpracuje.
A druga możliwość- ruszenie na jedynce do ~20km/h i delikatna zmiana z lekkim uślizgiem na dwójkę. Może sprzęgło dostanie po tyłku- ale nie szarpnie. Po kilku dniach wychodzi płynnie i uślizg jest minimalny. :wink:
Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
szarpanie przy odpuszczaniu gazu (przy lekkiej jezdzie w korkach) to na 100% soft. w fabii 1.6tdi wmawiali mi przez 6 lat ze wszystko ok .wymusilem zmiane softu odplatnie na (3 softy do przodu ) i temat ogarniety . nie szarpie
natomiast teraz mam 1.8tsi cjs i przy 5500 km przy puszczaniu sprzegla slychac stukanie . maja w aso rozbierac i sprawdzac bo cos nawala wg nich . nie wspomne juz ze ruszanie to katorga .chociaz nauczylem sie nie szarpac.
Mam pytanie czy komuś udało sie uporać z tym problemem już. Auto odebrałem w lutym przy wciśnięciu sprzęgła z 1 na 2 szarpniecie i przy zmianie z 2 na 3 taż tylko delikatniejsze. Auto przejechało 6500. Ostatnio bylem z tym na serwisie oczywiscie nic nie stwierdzili wszycho jest idealnie. Jak wyjechałem serwisu jak by bylo troche lepiej, ale od 2 dni jakby sie nasiliło.
Mam ten sam problem tylko przy wersji 1,4 TSI z 2018 roku. Obecnie mam przebieg 12000 i występuje u mnie szarpnięcie przy wciśnięciu sprzęgła z 1 na 2 oraz z 2 na 3 bieg. Może do tego czasu ktoś znalazł na ten problem rozwiązanie?
Jestem świeżo po wymianie rozrządu w Octavii III 1.4 TSI CHPA, 140KM, DSG DQ200 w ASO Seata, zrobiłem trasę i zauważyłem coś takiego: kiedy jadę 115 km/h, bieg D7, ok 2tys. obrotów i jak dodam lekko głębiej gazu Octavia lekko szarpnie wtedy zaczyna iść, bieg D7 zostaje bez zmiany nie redukuje do D6. Przed wymianą nie pamiętam żeby coś takiego występowało, Octavia III płynnie przyspieszała chyba że automat z D7 biegu zrzucał na D6 do nagłego wyprzedzania. Pytanie czy to turbo czy przepustnica? czy potrzebna jakaś jeszcze adaptacja ? czy coś pada albo źle jest złożony rozrząd ? A może to normalne ?
Komentarz