Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Poziom płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Poziom płynu chłodniczego

    to tak jak u mnie parka zobaczysz że to młodsze dziecię będzie starsze ustawiało po kątach zdrówka dla rodziny

  • #2
    Poziom płynu chłodniczego

    Cześć :-)

    Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum :roll:
    Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimum

    Komentarz


    • #3
      Re: Poziom płynu chłodniczego

      Zamieszczone przez Kris86
      Cześć :-)

      Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum :roll:
      Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimum
      U mnie też przy tym przebiegu musiałem trochę dolać.
      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Re: Poziom płynu chłodniczego

        Zamieszczone przez bob_best
        Zamieszczone przez Kris86
        Cześć :-)

        Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum :roll:
        Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimum
        U mnie też przy tym przebiegu musiałem trochę dolać.
        Staram się na bieżąco co jakiś czas kontrolować stan płynu chłodniczego, jak i oleju i raz udało mi się zaobserwować zdecydowanie mniejszy stan płynu, gdy poprzedniego dnia zrobiłem dłuższą trasę. Pierwsze, co zrobiłem, to odkręciłem nakrętkę na zbiorniczku wyrównawczym i na moich oczach poziom płynu wrócił do normy. Po tym fakcie kilkakrotnie sprawdzałem już później stan i cały czas jest taki, z jakim wyjechałem z salonu - przebieg około 4,5 tkm.
        Pzdr
        Pzdr, Fredy
        Silnik w mojej O3 smaruje olej

        Komentarz


        • #5
          Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje z płynem chłodniczym w nowym aucie :lol:
          W poprzedniej 1.4 TSI też po kilku tys km od kupna musiałem dolać 0,5l płynu, natomiast potem przez całe 4 lata i 70kkm pozostałe 0,5l mi się już do niczego nie przydało, bo zawsze trzymał poziom.
          Pozdro

          Komentarz


          • #6
            Dziękować, uspokoiliście mnie, bo już myślałem, że może przez pompę wody albo gdzieś mi powolutku ucieka płyn i samochód będzie stał 2 tygodnie w serwisie :-)

            A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Kris86
              Dziękować, uspokoiliście mnie, bo już myślałem, że może przez pompę wody albo gdzieś mi powolutku ucieka płyn i samochód będzie stał 2 tygodnie w serwisie :-)

              A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
              Też o tym myślę bo mam ten płyn z drugiego auta do wykorzystania. Co myślicie?
              Octavia III Combi 1.4 TSI Brąz Topaz

              Komentarz


              • #8
                Staram się na bieżąco co jakiś czas kontrolować stan płynu chłodniczego, jak i oleju i raz udało mi się zaobserwować zdecydowanie mniejszy stan płynu, gdy poprzedniego dnia zrobiłem dłuższą trasę. Pierwsze, co zrobiłem, to odkręciłem nakrętkę na zbiorniczku wyrównawczym i na moich oczach poziom płynu wrócił do normy. Po tym fakcie kilkakrotnie sprawdzałem już później stan i cały czas jest taki, z jakim wyjechałem z salonu - przebieg około 4,5 tkm.
                Pzdr
                hehe... też to u mnie zauważyłem - było poniżej minimum, a jak odkręciłem to było w połowie między MIN a MAX. Po ostygnięciu opadło do 1/4, dolałem do 3/4 i tak już zostało.
                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                Komentarz


                • #9
                  Ja też po 20k km dolałem prawie całego litra. Komputer zawył i poleciałem kupić zalecany przez SKODE. 26 zyla za litr.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Kris86
                    A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
                    Odpowie ktoś?
                    Octavia III Combi 1.4 TSI Brąz Topaz

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ELM0
                      Zamieszczone przez Kris86
                      A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
                      Odpowie ktoś?
                      Takie głupoty twierdzi producent każdego niefabrycznwgo płynu. Dokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz


                      • #12
                        Dokładnie. Podstawa to trzymanie się odpowiedniej normy.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez robreg
                          Zamieszczone przez ELM0
                          Zamieszczone przez Kris86
                          A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
                          Odpowie ktoś?
                          Takie głupoty twierdzi producent każdego niefabrycznwgo płynu. Dokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
                          Dziękować za info

                          Punkty pomógł dla Fredy.PW, bob_best i robrego poleciały :-)

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Kris86
                            Zamieszczone przez robreg
                            Zamieszczone przez ELM0
                            Zamieszczone przez Kris86
                            A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
                            Odpowie ktoś?
                            Takie głupoty twierdzi producent każdego niefabrycznwgo płynu. Dokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
                            Dziękować za info

                            Punkty pomógł dla Fredy.PW, bob_best i robrego poleciały :-)
                            szkoda, że masz tak daleko, bo byś dolał mojego płynu, bo ja może ze 100ml zużyłem. Przy nalewaniu(mówie naturalnie o oryginale) zwróć uwagę, że należy go mieszać z wodą.
                            Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez robreg
                              Dokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
                              W O III jest G13 zalany.

                              [ Dodano: Czw 22 Maj, 14 22:29 ]
                              Zamieszczone przez bob_best
                              Przy nalewaniu(mówie naturalnie o oryginale) zwróć uwagę, że należy go mieszać z wodą
                              Ja przy dolewce wlałem koncentrat nie rozrobiony (G-13) jak się wymieszał ze "starym" płynem na pewno poprawił jego właściwości (dolewka 100 ml koncentratu do płynu w ilości około 8 litrów). Co ciekawe czytałem (chyba w karcie produktu g-13), że ubytki można uzupełniać wodą jeżeli ubytek nie przekracza 10 % pojemności. Czyli przykładowo 8 litrów płynu w układzie to można dolać 800 ml wody - tak tam było napisane osobiście dolałem koncentrat może kiedyś doleje wody.
                              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez lukaszc2
                                Ja przy dolewce wlałem koncentrat nie rozrobiony (G-13) jak się wymieszał ze "starym" płynem na pewno poprawił jego właściwości (dolewka 100 ml koncentratu do płynu w ilości około 8 litrów). Co ciekawe czytałem (chyba w karcie produktu g-13), że ubytki można uzupełniać wodą jeżeli ubytek nie przekracza 10 % pojemności. Czyli przykładowo 8 litrów płynu w układzie to można dolać 800 ml wody - tak tam było napisane osobiście dolałem koncentrat może kiedyś doleje wody.
                                ja dolewałem zgodnie z zaleceniem na -37, czyli chyba pół na pół
                                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zrobiłeś prawidłowo.
                                  Osobiście dolałem koncentratu nie rozrobionego bo w ASO widziałem jak uzupełniali płyn wodą (samochód na serwisie przed sprzedażą) wiec stwierdziłem, że u mnie mogli też dolać wody przed sprzedażą na tzw. przeglądzie 0 więc dolałem koncentratu. Nawet jak nie dolali wody to wlanie 0,1 litra koncentratu na 8 litrów płynu to tak jakby nic.
                                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Leniwiec
                                    Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje z płynem chłodniczym w nowym aucie

                                    W poprzedniej 1.4 TSI też po kilku tys km od kupna musiałem dolać 0,5l płynu, natomiast potem przez całe 4 lata i 70kkm pozostałe 0,5l mi się już do niczego nie przydało, bo zawsze trzymał poziom.
                                    Normalne, tez tak mialem w tsi oraz tdi cr nowym, samochod z fabryki nigdy nie jest 100% odpowietrzony, dlatego po jakims czasie trzeba dolac i powinien byc spokoj na dlugo.

                                    Takie głupoty twierdzi producent każdego niefabrycznwgo płynu. Dokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
                                    Teraz wszystkie plyny stare zastapil g13 i taki kupisz w salonie skody bez problemu.

                                    Zamieszczone przez Kris86
                                    Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km. trzeba zrobić dolewkę płynu chłodniczego? Nie mam żadnych wycieków pod samochodem a płynu mi ubyło i jest aktualnie poniżej minimum

                                    Jak odbierałem było, gdzieś w połowie pomiędzy minimum a maksimum
                                    Tak, to normalne, czytaj jak wyzej.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Kris86
                                      Czy to normalne, że po 3 - 4 tys. km.
                                      IMO z moich obserwacji wynika, że pomiędzy 0-7kkm występują różne anomalia czyli większe zużycie oleju, płynu chłodniczego itp. też się o to martwiłem ale po kontroli przy ~ 3.5 kkm wszystko zostało uzupełnione i do teraz czyli do 26kkm przez 11 m-cy wszystko jest OK

                                      P.S ja dolewałem koncentrat prosto z butelki ~ 300 ml do stanu w połowie min/max i od ponad 23 kkm ten stan się utrzymuje (oczywiście na zimnym silniku, bo na mocno rozgrzanym dochodzi do min)
                                      Pozdr. Przemek

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez bob_best
                                        Zamieszczone przez Kris86
                                        Zamieszczone przez robreg
                                        Zamieszczone przez ELM0
                                        Zamieszczone przez Kris86
                                        A myślicie, że mogę bez obaw dolać Prestone (wg instrukcji na opakowaniu można mieszać z każdym innym płynem o dowolnym kolorze)?
                                        Odpowie ktoś?
                                        Takie głupoty twierdzi producent każdego niefabrycznwgo płynu. Dokumentacja serwisową VW wspomina zapewne coś o plynach spełniających specyfikacje G12++
                                        Dziękować za info

                                        Punkty pomógł dla Fredy.PW, bob_best i robrego poleciały :-)
                                        szkoda, że masz tak daleko, bo byś dolał mojego płynu, bo ja może ze 100ml zużyłem. Przy nalewaniu(mówie naturalnie o oryginale) zwróć uwagę, że należy go mieszać z wodą.
                                        Dzięki za propozycje, ale rzeczywiście trochę daleko. Ale fajnie byłoby mieć w pobliżu tak skorego do pomocy forumowicza :P

                                        W weekend odkręciłem korek od zbiorniczka od płynu chłodniczego i usłyszałem tylko długie "psssst". Po tym poziom płynu wrócił do pierwotnego poziomu i nie musiałem nic dolewać :-) A na zbiorniczku rzeczywiście jest oznaczenie G13 :-)
                                        Dziękuję wszystkim za pomoc :-)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja właśnie odebrałem swoją RS-kę z serwisu, bo już dolałem ok. 1 l płynu chłodniczego i dalej poziom spadał. Spodziewałem się, że może to być pompa wody i tak też było = 4 dni w serwisie, ze względu na czas oczekiwania na części.
                                          Przy okazji wymienili olej oraz w pewnym stopniu pozbyli się buczenia podczas przyspieszania na wysokich obrotach (wspominane było o tym na forum).

                                          Także jak się okazuje, TSI mają to do siebie, że nowe miewają awarię pompy bądź nieszczelny układ.

                                          Pozdrawiam forumowiczów

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            G12 jest wycofywany i zastępuje go G13. Są kompatybilne, ale nie zaleca się zdecydowanie dolewać G12.
                                            Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
                                            Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
                                            Moja szara myszka - Octavia 3
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Amix
                                              G12 jest wycofywany i zastępuje go G13. Są kompatybilne, ale nie zaleca się zdecydowanie dolewać G12.
                                              G12 Plus Plus jest wycofany już od co najmniej 1-1,5 roku. W to miejsce wszedł G13 i jest w pełni mieszalny z G12, G12 Plus i G12Plus Plus. G13 to po prostu kolejne rozwinięcie tego płynu.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                u mnie to samo pompa do wymiany. przebieg 6500.
                                                CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez CHRIS3355
                                                  u mnie to samo pompa do wymiany. przebieg 6500.
                                                  te samochody zaczynają być kpiną... a były czasy, kiedy to drwiło się z produktów FSO/FSM, zaś dzieła grupy VW AG były synonimem najwyższej jakości.
                                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                                  ----
                                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X