Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Poziom płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • No a czy po wymianie pompy np.ostatniego dnia gwarancji na samochód jako całość, na ten jeden element czyli pompę nie idzie gwarancja od nowa?
    algi
    O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

    Komentarz


    • Na pompę 2 lata od wymiany. Ale czy to po tylu wymianach tego samego elementu nie jest już niezgodność całego towaru z umową?
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • Też się nad tym zastanawiałem, ale auto jest już po gwarancji. Musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto się na tym zna.
        TadFi
        Breloki, logo na klapę i inne gadżety

        Komentarz


        • Zamieszczone przez faza_1000 Zobacz wpis
          U mnie też pompa do wymiany w 2.0 TDI. Wcześniej dolewałem płynu ok 200ml na rok i ASO sprawdzało układ chłodzenia kilka razy- było ok. Teraz pompa padła przy 75 tyś km i silnik zaczął się przegrzewać. Serwis powiedział, że VW wymyślił taki patent - na niskich obrotach do 2000obr/min przepływ płynu chłodniczego jest ograniczony przez jakąś przysłonę, żeby silnik miał optymalną temp.i u mnie ta przesłona czasem się zacina, a wtedy temp. skacze na czerwone pole przy dłuższej jeździe na wyższych obrotach. Jutro czeka mnie wymiana pompy w Gall ICM niestety po gwarancji.
          To ja opiszę mój przypadek.
          Podobnie jak kolega napisał powyżej odnośnie tego patentu VW. Płynu lekko ubywało, przebieg 145 000 2.0TDI. Później zaczęły się przegrzewania (jak się jeździło w mieście zaraz po odpaleniu to było OK, jak się po np. 6 km wjeżdżało na autostradę, to po krótkiej chwili wskazówka na czerwono - wtedy zjazd na pas awaryjny i po chwili wracało do normy. Diagnoza -pompa do wymiany (niestety już po gwarancji). Po wymianie pompy, niestety nadal ubytki. Wizyta w ASO, długa próba ciśnieniowa i nic, żadnych widocznych wycieków. Powiedzieli, że może to być właśnie uszczelka. Dolewam teraz około 300 ml na 1500 km. Będę musiał chyba zrobić ta próbę na CO2 (korek od wlewu oleju jest OK)
          Ma ktoś wiedzę jaki to koszt wymiana uszczelki ?

          O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
          Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

          Komentarz


          • Zamieszczone przez mac_aaron Zobacz wpis
            W tym tygodniu robiłem dolewkę płynu. Czyżby druga pompa padła?
            no i padła ale rok później na gwarancji do wymiany, objawy: jebitny czerwony alarm na wyświetlaczu sprawdź poziom płynu, zbiornik pusty prawie do samego dna. Na dwie Octavie w 6 lat 3 pompy, średnio jedna na 2 lata wystarcza. No i obie miały wymieniany kompresor klimy bo buczał. VW nie naprawia błędów, od lat te same usterki.

            Komentarz


            • mi od nowosci ubywa ale minimalnie. w sumie na 125.000km dolane moze 0.5l wiec nie panikuje, ale przyznam szczerze, ze jest to moje 1 auto, w ktorym oprocz dolewki oleju silnikowego i plynu do spryskiwaczy, musze rowniez miec oko na plyn chlodniczy

              Komentarz


              • Czy to problemy z pompa? Objawy: zaczelo śmierdziec wczoraj przy okazji włączenia klimy, na postoju zerknalem ma zbiorniczek z płynem i na rozgrzanym było minimum, rano po nocy na podwórku poniżej minimum i mokry dywanik kierowcy, późnej jazda przez godzinkę temperatura była ok a po zgaszeniu poziom plynu na minimum znowu. Jakieś porady, sugestie? ps. wczoraj byłem też na myjni. Dotyczy o3 1.6tdi przebieg 100tys 3lata

                Komentarz


                • Ja odebrałem w zeszły piątek auto po 3 naprawie z ASO.
                  Za pierwszym razem wymiana uszczelki pod głowicą - wyjazd na wakacje gdzie niestety cały czas musiałem dolewać płynu. Zaczynał już lecieć z rury wydechowej biały dym- para.
                  Złożenie oficjalnej reklamacja na naprawę. Powtórne sprawdzenie i wymiana uszczelki - przejechałem po naprawie dwa dni i auto zabrała laweta - ukręcony wirnik w turbinie i cały czas ubytki płynu.

                  Trzecia naprawa (wymiana kolektora ssącego z chłodnicą intercoolera, nowe turbo) i na razie jest OK. Co prawda przejechałem tylko 600 km, ale to sukces po ostatniej "naprawie". W sumie auto spędziło 3,5 miesiąca z ASO.
                  Wniosek- jak ktoś będzie miał podobny przypadek to w pierwszej kolejności podmienić kolektor - bo to najmniejsza ingerencja w silnik.
                  O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                  Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                  Komentarz


                  • Dwa dni temu w zbiorniczku poziom spadł od max do 1- 2 mm powyżej min. Dolałem trochę do max i będę obserwował. Przebieg 60.000 km.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz


                    • U mnie w 1.4 TSI leci najprawdopodobniej spod obudowy regulatora układu chłodzenia. Nowa uszczelka zakupiona w serwisie (14,96 PLN) czeka na wymianę, zobaczymy czy pomoże.

                      Komentarz


                      • Mieli wymienić pompę, ale po rozebraniu okazało się, że dochodzi do tego zepsuty reduktor więc auto jest uziemione do czasu aż przyjdą części i zwolni się miejsce na serwisie. Podobno nowe części mają być poprawione.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez mac_aaron Zobacz wpis
                          Mieli wymienić pompę, ale po rozebraniu okazało się, że dochodzi do tego zepsuty reduktor więc auto jest uziemione do czasu aż przyjdą części i zwolni się miejsce na serwisie. Podobno nowe części mają być poprawione.
                          Jaki masz silnik?

                          Komentarz


                          • 1.8 dsg

                            Komentarz


                            • Moja O3 2.0 CKFC ubytek jakieś 300ml na 6000km.
                              Przebieg 118000km.
                              Czy to już pompa daje znać o sobie?

                              Komentarz


                              • Na 9000km dystansu już 2 razy dolewałem po jakieś 200ml - w sumie jakieś 400-450ml

                                Czy silniki 2.0 CKFC tak maja czy jest to objaw usterki?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis
                                  Na 9000km dystansu już 2 razy dolewałem po jakieś 200ml - w sumie jakieś 400-450ml

                                  Czy silniki 2.0 CKFC tak maja czy jest to objaw usterki?
                                  Dystans dystansem, ale w jakim czasie robisz ten przebieg. Jak w 1,5 czy 2 miesiące to może być początek czegoś nie ciekawego , jak np. u mnie
                                  O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                  Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez JerzyM73 Zobacz wpis

                                    Dystans dystansem, ale w jakim czasie robisz ten przebieg. Jak w 1,5 czy 2 miesiące to może być początek czegoś nie ciekawego , jak np. u mnie
                                    9000 w 6 miesięcy

                                    Komentarz


                                    • Może być nieszczelna kolektor ssący jest tam chłodnica cieczą chłodzona jeśli masz endoskop z kamerką odkręć czujniik z góry i zajrzyj może być widać płyn

                                      Komentarz


                                      • Pacjent 1.4 TSI 140 kuca, stwierdzony wyciek płynu chłodzącego. Celem weryfikacji konieczny demontaż pompy wody, ponieważ najprawdopodobniej leci z jej uszczelki. Miał ktoś w tym silniku podobny przypadek? ASO życzy sobie 620 PLNów za operację wyjęcia (i założenia z powrotem) pompy.

                                        Komentarz


                                        • pacjent RS TSI, przebieg 16 tys km i w zeszłym tygodniu pojawiło się info na desce,, zbyt mała ilość płynu chłodzącego. Sprawdziłem rzeczywiście były poniżej min. Auto na gwarancji pojechałem do ASO zrobili jakiś test ciśnieniowy 1,5 bara i powiedzieli że wszystko jest szczelne, dolali płynu ( płyn lekko ponad kreśkę min) i powiedzieli żeby jeździć. Jest się czym martwić?

                                          Komentarz


                                          • u mnie w testach szczelności tez nic nie wychodziło ale jak przy kolejnej wyzucie ich o to męczyłem to w końcu zdjęli te plastiki spod silnika i okazało się ze jednak cieknie - wymieniony termostat i teraz jest ok. tak ze testy testami ale powiedz żeby podnieśli auto i pokazali ci termostat

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
                                              Pacjent 1.4 TSI 140 kuca, stwierdzony wyciek płynu chłodzącego. Celem weryfikacji konieczny demontaż pompy wody, ponieważ najprawdopodobniej leci z jej uszczelki. Miał ktoś w tym silniku podobny przypadek? ASO życzy sobie 620 PLNów za operację wyjęcia (i założenia z powrotem) pompy.
                                              koniec końców okazało się, że za wyciek odpowiedzialna jest jakaś rurka, którą poprawili i za 500km mam się tylko stawić na kontrolę czy dalej nie leci.

                                              Komentarz


                                              • No i dupa:/ Po kontroli okazało się, że winna wycieku jest jednak pompa wody, bo ciekło dalej i chcą w ASO za wymianę 1500 PLN. Zastanawia mnie czy można potraktować to od razu jako wymianę rozrządu, bo w skład wyceny wchodzi sam pasek, ale bez żadnej rolki. Auto ma 63k przebiegu i i tak i tak w przyszłym roku trzeba by go zrobić, bo 6 lat minie.

                                                Komentarz


                                                • Pompa wody w CHPA jest chyba tak samo umiejscowiona jak w CZDA, bo widzę że w katalogu tak samo wyglądają. Jeżeli mam rację to niestety, ale ona jest na osobnym pasku z drugiej strony silnika (od strony skrzyni) poniżej gdzie zakłada się blokady wałków.
                                                  Jak auto ma 6 lat to warto też zrobić od razu rozrząd - choć on jest wytrzymały i ponoć 210kkm można śmigać wg ASO Skoda. Pompy niestety leją i to już niejedną taką opinię słyszałem/czytałem.
                                                  O1-->O3--> ?

                                                  Komentarz


                                                  • Potwierdzam, pompę napędza zupełnie inny pasek, więc o rozrządzie nie może być mowy
                                                    .
                                                    Koniec końców nie będę robił tego w ASO, bo za, dosłownie, 2 razy mniej zrobi mi to niezależny mechanik. Ogarnie on też przy okazji hamulce z przodu, które będą kosztowały ~600 PLN, a nie ~1500 PLN jak życzyło sobie ASO.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X