Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Odgłos z silnika/ukł. kierowniczego przy skręcie w lewo

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Odgłos z silnika/ukł. kierowniczego przy skręcie w lewo

    Czyli co jakąś ścieżka drukowana poszła czy co? Zrobię cóś z tym czy tylko wymiana?

  • #2
    Odgłos z silnika/ukł. kierowniczego przy skręcie w lewo

    Witam, Octavia kupiona w lutym 2014, silnik 1.6 TDI, obecnie przebieg 27000km. Zaraz po zakupie wymieniana pompa paliwa bo piszczała, ale mam jeszcze jedną usterkę, którą zgłaszam za każdym razem (np. przy wymianie oleju) ale serwis mówi że nic się nie dzieje.

    Przy skręcie w lewo (tylko w lewo), zaraz jak tylko w lewo ruszę kierownicą i auto jedzie/toczy się, generalnie jest w ruchu to słychać tak jakby silnik wpadał na niższe obroty (głośniej pracuje, niższy dźwięk terkotania). Nieważne czy jadę 5km/h, czy 100km/h, czy na biegu czy na luzie, zawsze w momencie ruszenia kierownicą w lewo pojawia się ten niższy dźwięk.

    Czy ktoś też tak ma? Raz w serwisie jakiś mechanik powiedział, że może silnik w tym momencie dostaje więcej paliwa (taka konstrukcja silnika). Jak auto stoi to takiego dźwięku nie ma przy ruszaniu kierownicą. Może ktoś tak miał i to nie silnik tylko układ kierowniczy, wspomaganie?

    Komentarz


    • #3
      Dziwnie to opisane, skręcasz kierownicą jadąc i coś słyszysz, a jak trzymasz skręconą (bez zmiany pozycji kierownicy) i jedziesz to coś słyszysz? Zerknij na poziom płynu wspomagania i opisz bardziej szczegółowo a najlepiej wrzuć jakieś nagranie. Obroty mogą spadać bo alternator dostaje większe obciążenie przy wspomaganiu elektromechanicznym, opisz więcej szczegółów. A jak skręcisz kierownica na postoju i ruszasz to też się pojawia ten dźwięk?

      Jak coś zgłaszasz to najlepiej na piśmie z potwierdzeniem przyjęcia oryginału pisma i adnotacją o niewykryciu usterki i odstąpieniu od czynności serwisowych w przedmiotowym zakresie, bo jak Ci to coś wysiądzie po gwarancji to możesz dowieść, że nieprawidłowość była zgłaszana, więc może podlegać wymianie po czasie obowiązywania gwarancji ze względu na uchylanie się serwisu od naprawy gwarancyjnej zgłaszanej dotychczas usterki (wada ukryta).

      Komentarz


      • #4
        zapis dźwiękowy tego odgłosu

        w załączeniu zapis dźwiękowy

        - ten dźwięk pojawia się w momencie skrętu kierownicą w lewo i kończy się w momencie wyprostowania kierownicy (to jest taki chrobot - tak jakbym dodawał gazu ale tego nie robię)



        na tym filmiku poniżej na końcu skręcam długo w lewo i wyraźnie słychać jak pojawia się "nowy dźwięk" - ten chrobot i to nie jest efekt dodania gazu i jak słychać przy skręcie w prawo jest cisza


        cały czas jest słyszany jak np. na parkingu jadę cały czas (bez dodawania gazu) z kierownicą skręconą w lewo

        - przy kierownicy w prawo jest idealna cisza nie ma takiego "chrobotania"
        - wszystkie płyny w aucie w wartościach środkowych
        - z tego co zaobserwowałem na obrotomierzu nic się nie zmienia
        - jak auto stoi i skręcę kierownicą to tego dźwięku nie ma, tylko jak jest ruchu (na biegu lub na luzie - nie ma znaczenia bo się ten dźwięk i tak pojawia)
        - jeżeli jest obciążenie alternatora bo pracuje wspomaganie to dlaczego nie występuje ten chrobot przy skręcie w prawo?
        - to nie wina opon, to samo na zimowych i letnich, z dodatkowym wyważeniem
        - odgłos nie występuje jak auto toczy się z górki na zgaszonym silniku

        Komentarz


        • #5
          Może wada fabryczna przegubu (albo łożyska - mało prawdopodobne)?
          Auto na podnośnik najlepiej oba koła jednocześnie, skrzynia na luz i zakręcić kołami ręką, skręcić kołami w lewo i zakręcić kołami i posłuchać przy kręceniu i oczywiście na wyłączonym silniku czy dźwięk dobiega z łożyska czy z przegubu, a może z żadnego z nich, poruszać kołem nieruchomym w wszystkich kierunkach chwytając oburącz rękoma i nasłuchiwać luzów.

          Komentarz


          • #6
            Już wszystko jasne, byłem dzisiaj w ASO i przejechałem się kilkoma nowymi Octaviami z silnikami diesla i benzynowymi - taki chrobot i tylko przy skręcie w lewo generują wszystkie Skody :-( (w benzynowych jest ciszej)

            Komentarz


            • #7
              A może na to pomaga akcja naprawcza 94H3 - wymiana jakiegoś przekaźnika na kolumnie kierowniczej?
              O3 1.8TSI DSG, Liftback, Brąz Topaz.

              Komentarz


              • #8
                A po akcji taki efekt
                Dla mnie nadal to jest bardzo dziwne, że na postoju owej wady nie słychać, ale tylko w ruchu. Gdyby to miało związek z kolumną kierowniczą i jakimś przekaźnikiem czy przełącznikiem to dźwięk słyszalny był by także na postoju.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ryhu
                  A po akcji taki efekt
                  Już nie, naprawili co sp......li :diabelski_usmiech

                  Całkiem już zapomniałem, że mi kiera tak trzeszczała :roll:
                  Jest: OIII 1.4 TSI beż cap... Elegance+Amazing+Dynamic+parę fajnych dodatów cieszących oko
                  Była: OII FL 1.8 TSI czarna Elegance+light assistant+lusterko foto...+pakiet biznes+pakiet WADLIWE AUTKO !!!

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam wszystkich.
                    Coś się może więcej wyjaśniło w w/w temacie szurania/tarcia/chrobotania przy skręcie w lewo??

                    Mam podobny problem w benzynie, przebieg 22000 km. Szuranie, tarcie przy nawet delikatnym ruszeniu kierownicą w lewo w czasie jazdy.
                    Na postoju można wachlować w prawo i w lewo i cisza.
                    Serwis rozkłada ręce i czekamy na decyzje z centrali co dalej.
                    Zasłonili się wstępnie pismem z centrali, ze tak musi być...

                    Komentarz


                    • #11
                      mam ten sam problem przy skrecie w lewo.na poniedzialek jestem umowiony w serwisie to moze cos bede wiedzial, choc watpie. Generalnie jade z innym problemem. Podczas wymiany opon zauwazylem cieknacy amortyzator z przodu,prawa strona, przejechane okolo 17.000km.
                      1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

                      Komentarz


                      • #12
                        Czyli wychodzi, ze problem dotyczy sporej ilości egzemplarzy..

                        arecki..koniecznie napisz co Ci powiedzieli

                        Podobno w centrali zbierane są wszystkie dane ze świata o usterkach tego typu...i potem Skoda dochodzi do wniosku czy naprawiać czy spławiać..

                        Może jak będzie duża ilość zgłoszeń to się uderzą w pierś i ogłoszą akcje serwisową...

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie też "szura" przy skręcie w lewo, jak w każdej innej O3 :mrgreen:
                          Przy okazji wymiany oleju zgłaszałem ten problem i twierdzili, że wszystkie O3 tak mają i aby dać jej jeszcze się trochę "ułożyć" (miała 5kkm).
                          Następnym razem będę chciał odpowiedzi na piśmie, bo akurat zostanie rok do końca gwarancji :diabelski_usmiech

                          Komentarz


                          • #14
                            Jak w każdej?:P

                            Chyba jednak nie w każdej, bo by temat miał 50 stron ;-)

                            Komentarz


                            • #15
                              Ktoś wcześniej pisał, że przejechał się demówkami (benzyna i diesel) i był ten efekt.
                              Swego czasu jak pomykałem demówką, to też właśnie zwróciłem uwagę na "lewoskręt". U mnie brzmi podobnie, nie wiem czy nie nasila się nieco po szybszej jeździe. Ciężko powiedzieć.
                              Oczywiście może nie występuje to we wszystkich pojazdach, ale na pewno nie dotyczy tylko pojedynczych przypadków.
                              Jak zgłaszałem problem do ASO, to prosili aby jeszcze trochę pojeździć "aż się ułoży" W sumie ok., trochę gwarancji zostało Aczkolwiek nie mogę powiedzieć, aby było lepiej wraz z przejechanymi kilometrami - jest chyba bez zmian.
                              Dźwięk zmienia się nieco przy załączonym biegu/luzie, więc nie wiem, czy to aby na pewno skrzynia biegów? Może mechanizm różnicowy? Nie wiem.

                              Komentarz


                              • #16
                                no i wrocilem. Zalapalem sie na akcje wymiany jakiego sterownka od kierunkow i wycieraczek (ciekawe czy kierownica nie bedzie skrzypiec, bo po tej akcji u niektorych pojawily sie te problemy), a w temacie dziwnych dzwiekow przy srecie w lewo, samochod zostal w serwisie, podejrzewaja skrzynie, jutro maja dzwonic, ja sciagna cala skrzynie.

                                --------UPDATE------------

                                z ostatnich informacji wymieniaja lozyska w skrzyni, jak odbiore samochod, to sprawdze czy to faktycznie bylo to.mam nadzieje ze tak, dziwne, ze w jednych serwisach wychodza z zalozenia ze ten typ tak ma, a w innych szukaja przyczyny.
                                1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

                                Komentarz


                                • #17
                                  arecki, a jaką masz datę produkcji auta??

                                  Za pierwszym razem jak byłem, to też miedzy zdaniami mówili coś o skrzyni biegów...więc być może to przyczyna tego zamieszania...

                                  Koniecznie pisz jak wrażenia po odbiorze

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    caly czas czekam, moze jutro odbiore, dam znac jak to wyglada po wymianie. produkcja to 29.11.2013

                                    [ Dodano: Pią 07 Lis, 14 17:02 ]
                                    Problem rozwiazany. Po wymianie lozysk w skrzyni w koncu bloga cisza przy skrecie w lewo.
                                    1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      arecki to super wiadomość!

                                      Powiedz czy serwis podszedł do tego "z urzędu" , bo znał problem z innych egzemplarzy czy jakaś odgórna decyzja z centrali w tej sprawie??

                                      Chce wiedzieć na co zwrócić uwagę serwisowi.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        ja im tylko nadmienilem problem, przejechali sie, posluchali i stwierdzili, ze tym samochodem od nich nie wyjade, bo najprawdopodobniej cos ze skrzynia. zaczeli szukac i znalezli. wszystko trwalo 3 dni, lacznie z czekaniem na czesci. zdziwilo mnie to, bo czytajac opinie z innych serwisow, to bylem przekonany, ze wyjade z tym dzwiekiem, ale jednak nie. chyba mam wyjatkowy serwis w mojej okolicy
                                        1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No proszę, cuda nad Wisłą

                                          A skąd jesteś i jaki to serwis jeśli mogę wiedziec?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Serwis w Starogardzie Gdanskim. HADM Gramatowski | Skoda, Kia, Citroen, Volkswagen - salon i serwis | Gdańsk, Gdynia, Sopot, Elbląg, Olsztyn
                                            1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ja dzisiaj oddałem auto do serwisu z podobnymi objawami.ciekawa sprawa ze tylko podczas skrętu w lewo występuje to buczenie tych łożysk. U mnie jeszcze występuje terakota nie i szarpie przy zmianie biegów. Zobaczymy co u mnie stwierdza.jezeli jest juz w centrali znany problem z tymi odgłos ami podczas skrętu w lewo to myślę że szybko to opanuj

                                              [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 12:49 ]
                                              w serwisie oczywiście nikt tego nie słyszy i twierdza ze jest wszystko ok.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Czyli ten problem to łożyska skrzyni biegów? Problem występował u mnie od nowości (luty 2014), teraz mam przejechane już 40tys. km i dalej to jest.

                                                Tak więc w poniedziałek odwiedzam serwis celem wymiany łożysk :-)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez misiek1680
                                                  Ja dzisiaj oddałem auto do serwisu z podobnymi objawami.ciekawa sprawa ze tylko podczas skrętu w lewo występuje to buczenie tych łożysk. U mnie jeszcze występuje terakota nie i szarpie przy zmianie biegów. Zobaczymy co u mnie stwierdza.jezeli jest juz w centrali znany problem z tymi odgłos ami podczas skrętu w lewo to myślę że szybko to opanuj

                                                  [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 12:49 ]
                                                  w serwisie oczywiście nikt tego nie słyszy i twierdza ze jest wszystko ok.
                                                  W ASO na Gruchacza w Warszawie też mają problemy ze słuchem. Mimo, że przed oddaniem auta przejechałem się z "mistrzem" i zademonstrowałem problem. I co?
                                                  Nagle przestali słyszeć buczenie, ale żeby nie było, że nic nie zrobili, to podokręcali śruby zawieszenia i przesmarowali olejem/smarem osłony przegubów "bo to może to" Ech...

                                                  Zastawiam się, jak dalej ich nękać, bo tematu nie odpuszczę...
                                                  Na + jest to, że forumowicze mają mega zniżki i za to ich lubię


                                                  PS. Szarpanie przy zmianie biegów miałeś w momencie przełączania, czy pracy sprzęgła?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X