Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana rozrządu 1.4 TSI 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana rozrządu 1.4 TSI 140KM

    Przy jakim przebiegu należałoby wymienić rozrząd w silniku 1.4 TSI 140KM? (silnik poprawiony na pasku rozrządu). Obiło mi się o uszy, i to w ASO, że wymiana przewidziana jest przy 210tys. km. jednak chciałbym się jeszcze upewnić, gdyż wydaje mi się, że to jednak zbyt późno...

  • #2
    U mnie ASO podaje jeszcze większy przebieg :

    "Jeżeli chodzi o samochód o którym mowa ( poniżej ) producent przewiduje kontrolę paska rozrządu oraz paska zębatego napędzającego pompę wody przy przebiegu 240 000 km
    W przypadku konieczności wymiany orientacyjny koszt usługi to ok 2000 pln - obejmuje wymianę 2-wóch pasków zębatych...itd"

    To już w ogóle wyśrubowany przebieg...

    Komentarz


    • #3
      Oby nie było tak jak miało być z łańcuchem rozrządu
      Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
      https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
      https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
      https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

      Komentarz


      • #4
        240.000 lub 6 lat

        Komentarz


        • #5
          A jak to wygląda w przypadku silnika 1.2 105 km ...i jaki orientacyjny koszt?

          Komentarz


          • #6
            Podczas ostatniego przeglądu zapytałem się doradcy serwisowego po jakim przebiegu lub latach należy wymienić rozrząd, powiedział że 210 tyś. km. lub 10 lat.
            Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
            http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

            Komentarz


            • #7
              W TecDocu jest tak:

              Dla danych przeglądu

              Okres wymiany paska rozrządu
              Nie przepisany przez Producenta

              Test próbny pasa zębatego rozrządu silnika
              Pierwszy raz przy 240.000 km.. późnie) co 30.000 km

              Okres wymiany filtra powietrza
              co 90.000 km/6 lata

              Okres wymiany świec zapłonowych
              co 60.000 km/4 lata

              Okres wymiany płynu hamulcowego
              po raz pierwszy po 3 latach, potem co 2 lata
              (lat)

              Okres wymiany filtra wewnętrznego
              co 60.000 km/2 lata

              Ostatnio edytowany przez algi; 35674.
              algi
              O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

              Komentarz


              • #8
                W moim CFHC też określono to na 210 tkm. Wymieniałem przy 135, bo piszczała już pompa wody. Stan rozrządu - idealny. Ale czekać do 200 tkm- to trzeba mieć nerwyW 1,4 TSI też pewnie będę wymieniał przy 120 tkm najpóźniej. Pasek ma swoją datę wytrzymałości i przy 2 montażu zwykle jest to max 5-6 lat. Skąd więc 10 lat od producenta? Pewnie z tego samego powodu co oleje LL, filtry powietrza co 90 tkm - słowem serwis musi z czegoś żyć
                Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                Komentarz


                • #9
                  Czy mógłby ktoś ostatecznie potwierdzić, jak to jest w końcu z tą wymianą rozrządu?
                  Octavia III 1,4 TSI 140 KM produkcja styczeń 2014
                  Otrzymałem właśnie z VGP następującą informację:
                  "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Grad77 Zobacz wpis
                    Czy mógłby ktoś ostatecznie potwierdzić, jak to jest w końcu z tą wymianą rozrządu?
                    Octavia III 1,4 TSI 140 KM produkcja styczeń 2014
                    Otrzymałem właśnie z VGP następującą informację:
                    "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".
                    Wcześniej była chyba mowa o 210k km.
                    Czyli coś się zmieniło, albo ja coś źle zapamiętałem.
                    Poza przebiegiem nie ma mowy o czasie? Po ilu latach max?
                    Pozdrawiam,


                    Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                    Komentarz


                    • #11
                      Informacja jest bezpośrednio z VGP.
                      Mowa jest tylko o 120 000 km. Po ilu latach max nie piszą ale jeszcze dopytam.

                      Czy ktoś mógłby potwierdzić te 120 000 km?

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam

                        Orientuje się może ktoś jaki jest koszt wymiany paska z pompą wody, robocizna + części w Aso?

                        Komentarz


                        • #13
                          Jakieś 2 miesiące temu VGP pisało mi, że:

                          "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".

                          Jakoś nie mogłem w to uwierzyć tym bardziej, że nie było mowy o ograniczeniu czasowym. Drążyłem więc temat. Najnowsze info z VGP, z dnia dzisiejszego, swoją drogą mogliby się zdecydować:

                          "W silniku 1,4 TSI nowej generacji nie ma okresu wymiany rozrządu – pasek zębaty ma trwałość silnika. Wymiana co 120 tys. km dotyczy tylko krajów o silnym zapyleniu dróg, nie ma ograniczenia czasowego, ponieważ pasek w całości jest wykonany z tworzyw sztucznych".

                          Czyli rozrządu wymieniać nie trzeba. Ciekawe...

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Grad77
                            Jakieś 2 miesiące temu VGP pisało mi, że:

                            "...bezwzględna wymiana paska zębatego napędu rozrządu wraz z rolką napinającą wymagana jest co 120 000 km".

                            Jakoś nie mogłem w to uwierzyć tym bardziej, że nie było mowy o ograniczeniu czasowym. Drążyłem więc temat. Najnowsze info z VGP, z dnia dzisiejszego, swoją drogą mogliby się zdecydować:

                            "W silniku 1,4 TSI nowej generacji nie ma okresu wymiany rozrządu – pasek zębaty ma trwałość silnika. Wymiana co 120 tys. km dotyczy tylko krajów o silnym zapyleniu dróg, nie ma ograniczenia czasowego, ponieważ pasek w całości jest wykonany z tworzyw sztucznych".

                            Czyli rozrządu wymieniać nie trzeba. Ciekawe...
                            Wymiana rozrządu 210kkm lub 6 lat. Cena w serwisie ok 1800zł.

                            Komentarz


                            • #15
                              A skąd masz taką informację? Bo ja mam na piśmie z VGP to co cytowałem - rozrządu wymieniać nie trzeba

                              Komentarz


                              • #16
                                Taką informację podał mi pan z serwisu Skody

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzisiaj zapytałem o to samo w ASO Wrocław ( GALL - ICM) i ich odpowiedź: "wymiana rozrządu w 1,4 TSI 140 KM CHPA to 200 tys lub 6 lat".

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Cena 1600 zł brutto. Nie wymieniają przy tym pompy wody, ponieważ nie jest napędzana paskiem rozrządu.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      I jak ten nowy 1.4TSI na pasku się sprawuje?
                                      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Bardzo dobrze jako silnik bez wad na chwilę obecną zawsze się ktoś znajdzie co będzie marudził skrzynia bez wad co do skrzyni działa bez problemu jedyny problem była tarcza sprzęgła niewłaściwa ale poprawili

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpis
                                          Cena 1600 zł brutto. Nie wymieniają przy tym pompy wody, ponieważ nie jest napędzana paskiem rozrządu.
                                          A co ile jest zalecenie wymiany pompy wody?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Okres wymiany paska rozrządu
                                            Nie przepisany przez Producenta

                                            Okres wymiany filtra powietrza
                                            co 90.000 km/6 lata
                                            Patrząc na te interwały, to jaki był nie był zalecany przez ASO okres, to pompa prędzej padnie sama.. u mnie po 100k km się rozszczelniła i z tego co widzę na forach jest to częsty przypadek.
                                            180km / 300Nm

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Jeżeli pompa płynu jest takiej samej konstrukcji/jakości jak w silniku CAXA, to trzeba unikać zakupu tej z pierwszego montażu.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zdecydowałem się na wymianę rozrządu przy 190 tys km i 6 latach na własne życzenie, gdyż ASO twierdzi że obecnie producent nie przewiduje wymiany paska.
                                                Pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu więc niby ASO zaleca tylko obserwację jeżeli nie ma usterki, ale nie wiadomo ile pompa jeszcze wytrzyma.
                                                Jest to duży koszt więc nie wiem czy warto teraz dopłacać do pompy?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Moim zdaniem nie, bo to jest niezależne od rozrządu. I szczerze powiem, że nie robilbym już tego w ASO - szkoda kasy akurat na to.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X