Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

skrzynia DSG DQ200 - awaryjnosc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • skrzynia DSG DQ200 - awaryjnosc

    Czy mozecie w tym watku podzielic sie waszymi doswiadczeniami z ta skrzynia, jakie awarie mieliscie,przy jakim przebiegu, lub ile macie przejechane bez awarii.
    1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

  • #2
    W przypadku mojego auto, 1.4 tsi z 2014, dsg.

    - przy 90 kkm poszla jakas pompa w mechatronice. 0,5 roku po gwarancji. SAP jednak sfinansowal wymiane.

    - obecnie auto ma przejechane 107kkm. Na razie nic sie z dsg nie dzieje. Przy ostatnim serwisie olejowym przeszla akcje serwisowa 34h5 (aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni)

    Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

    O3 elegance 1.4 tsi dsg, race blue, amazing, columbus, kessy + dodatki

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=77449

    Komentarz


    • #3
      Dobry temat.
      Sam jestem ciekaw ile to przejedzie bez przygód.
      Na ten moment u mnie 80 kkm i bez przygód.

      Komentarz


      • #4
        SIII 1.4 tsi 150 ps, brata auto, ma nie cały rok, myslę, że parenaście tkm na blacie, może 20 max. od początku prawie w zasadzie, lekkie puknięcie przy ruszaniu (nie zawsze) i ma opóźnienie jak pełnym butem chce się ruszyć, potem nagle szarpie. W ASO nie widzą problemu oczywiście, bo rzeczywiście to nie jest jakoś jeszcze męczące czy na maksa słyszalne. ma przedłużoną gwarancje, powiedziałem, że pod koniec gwarancji ma skrzynie zarznąć, to mu wymienią na nową, a potem pojedzie od razu na korekte softu do tunera dobrego. Wiadomo, że dq200 i tak się sypnie, a Vag ma gdzieś szeroką akcję serwisową na te wadliwe skrzynie, niestety. Nie dość, że mechatronika w nich taka jaka jest, to jeszcze tak nisko na "d' zmienia biegi, że nie dziwota, że te sprzęgła padają w nich.....niżej niż w niejednym dieslu.
        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
          Nie dość, że mechatronika w nich taka jaka jest, to jeszcze tak nisko na "d' zmienia biegi, że nie dziwota, że te sprzęgła padają w nich.....niżej niż w niejednym dieslu.
          Jak jezdzilem zastepczym Leonem 1.2 110 dsg to mnie strasznie irytowalo ze D zmienia biegi praktycznie przy 1500 co powoduje ze nastepny sie meczy od 1000 z hakiem, Czyli to wina skrzyni? W tej mocniejszej inaczej to jest ustawione?

          Komentarz


          • #6
            to wina softu w skrzyni tak irracjonalnie ustawionego. przy normalnych obrotach zmienia na trybie sport dopiero....i na nim brachol przeważnie jeździ dlatego

            Komentarz


            • #7
              Jak zmienilem na sport, to bylo lepiej z dolu ale znowu czesto trzymal w gorze niepotrzebnie i wylo ;/
              Bez łopatek zmiana manulna bez sensu.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                i ma opóźnienie jak pełnym butem chce się ruszyć, potem nagle szarpie.

                Ona tak dziala, bo ona na postoju wysprzegla calkowicie i jest ten lag, a potem spiecie na max.

                W tych skrzyniach o czym pisze od wielu lat brakuje trybu posredniego.
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  U mnie O3 1.4 z 2014 r. przebieg 62 tys. i bez problemów. Też mi na ostatnim przeglądzie zrobili jakąś aktualizację softu skrzyni ale różnicy po tym raczej nie ma żadnej. Wczoraj zwracałem uwagę przy jakich obrotach zmienia biegi i wydaje mi się że przy 1800-2000 obrotów, przy normalnej jeździe po mieście. Ja jakiegoś specjalnego mulenia nie widzę.
                  Też się naczytałem na forach o problemach z tą skrzynią i jakiś niepokój z tyłu głowy jest kiedy się coś przytrafi ale "na razie wszystko ok" - jak mówił samobójca w trakcie spadania z wieżowca.
                  Ostatnio edytowany przez Klebestift; 32983.

                  Komentarz


                  • #10
                    No wlasnie, tez sie naczytalem, ostatecznie samochod zamowiony wlasnie z ta skrzynia. Ciekawy bylem i nadal jestem opini , tych, ktorzy faktycznie uzytkuja te skrzynie, czytajac fora i inne zrodla to mozna sie troche przestraszyc a widac, ze osoby uczestniczace w watku jakis wielkich problemow poki co nie maja. Wiadomo, czym wieksze przebiegi tym te opinie mga sie zmienic. Z reguly robie po 25tys rocznie, po 3-4 latach samochod zmieniam. Zawsze jest opcja pozostawienia u dilera w rozliczeniu i wziecia swiezszego rocznika.
                    1.4 TSI ambition,czarna perla,pakiet chrom,trojramienna kierownica,amazing,bi-ksenon

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie przy 75 tyś była zmieniana mechatronika, na szczęście auto jest jeszcze na gwarancji. Skrzynia nie dawała kompletnie żądnych objawów, pewnego dnia wracam do auta na parkingu odpalam i nic. Auto jakby było na luzie, zmiana na D, czy R nic nie dawała, tylko obroty rosły. Po naprawie śmiga jak nowa, i jestem mega zadowolony. Mam nadzieje, że po gwarancji nic się nie pojawi. Ogólnie lepiej mokrą ale ja jestem zadowlony.

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja kilka tygodni temu kupiłem O III FL 1.4 dsg. Generalnie skrzynia super ale ... Dzisiaj miałem sytuację kiedy podczas cofania na odcinku ok 30 - 40 m na płaskim terenie nagle wyskoczył bieg, szarpnęło, zgrzytnęło i z tego co pamietam przełączyło się na N. Sytuacja miała miejsce po przejechaniu ok połowy dystansu ( R wrzuciłem po zatrzymaniu samochodu). Dodam, że po rozpoczeciu cofania samochód zachowywał się normalnie, bieg wszedł płynnie, jechał gładko aż do opisanego momentu. Ktoś coś podobnego przerabiał?
                        Octavia III 1.4 TSI Elegance (biała)

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie 50 kkm bez najmniejszego problemu. Mialem aktualizacje robiona i wydaje mi sie ze skrzynia po niej troche wolniej pracuje. Tzn nie ma tego max spiecia

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                            ma przedłużoną gwarancje, powiedziałem, że pod koniec gwarancji ma skrzynie zarznąć, to mu wymienią na nową,
                            Jak można zarżnąć skrzynię na zawołanie?

                            Komentarz


                            • #15
                              Proszę o usunięcie tematu

                              Komentarz


                              • #16
                                ryjeks nie na zawołanie, ale po ponad 100 tkm i tak będzie pewnie już na dobiciu... tak one trwałe

                                Komentarz


                                • #17
                                  Z manualną skrzynią też nie jest tak słodko. Przykład, maja O3 przebieg 60tys. i walnięte łożysko w mechanizmie różnicowym. Na szczęście wymiana na gwarancji. Objaw, buczenie powyżej prędkości 60km/h.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jestem po przeglądzie na 90.000 km. Wgrali jakaś aktualizację softu DSG (akcja serwisowa).
                                    Biegi zmieniają się bardziej "miękko" i ogólnie czuć różnicę na plus.

                                    Kręcimy km dalej

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Jakies update w temacie czy dalej bezproblemowo krecicie km?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ten model dsg mam w rapidzie 1.4TDI.
                                        Moje spostrzenia.

                                        Nie moge za bardzo rozpracowac jej schematu dzialania, bo raz zmienia biegi przy 2tys rpm, a innym razem ciagnie mi do prawie 3tys. Oczywiscie styl jazdy ten sam.
                                        Rozpedzam sie ze srednio wcisnietym gazem, mam 90km/h a skrzynia jeszcze siedzi na 5biegu przez parenascie sekund stabilnej jazdy.
                                        Ta sama sytuacja, tylko przywrocenie predkosci z tempomatu. Auto spokojnie przyspiesza, i 7 bieg wbija juz ponizej 80km/h kulajac sie do zapamietanych 90km/h. OCKM>???

                                        Slyszalem kiedys ze dsg nie nadaja sie do miasta bo szybciej padaja. Chyba rozgryzlem powod. Ruszajac na D, praktycznie jak wskazowka predkosci dzwignie sie, to D1 zmienia sie od razu na D2. W tym momencie przerzuczcie skrzynie w tryb manualny, a zamiast D2 zobaczycie "1". 2ke w trybie M moge wbic przy ok 30km/h, czyli do tej predkosci skrzynia jedzie na polsprzegle, zuzywajac go.

                                        Hamujac silnikiem np. ze 100km/h przy 80-90km/h potrafi czasami zredukowac mi na 6 bieg, gdzie co powinno nastapic dopiero przy 70km/h.
                                        Jadac ze stala predkoscia pod lekka gorke z 7mi zredukuje mi na 6 lub 5ke niepotrzebnie robiac halas w kabinie, bo gdy recznie zmienie na 7ke, silnik w cale sie nie meczy.

                                        Przy hamowaniu silnikiem i noga przy nizszym biegu czuc czasami lekkie szarpnie przy redukcji.

                                        Zauwazylem tez, ze przy nizszych biegach obrotomierz porusza sie czasami malymi skokami, a nie plynnie. Niektore skoki powiazane sa z nagla zmiana dzwieku silnika.

                                        Bylem ostatnio w ASO to jedyna akcja serwisowa na moje auto dotyczyla wymiany plynu chlodzacego. Rocznik 2016. Przebieg 32kkm.

                                        Rowniez mam problem ze spalaniem. Komp srednio na bak pokazuje mi 4-4.0l/100km. a w praktyce wychodzi 4,8-5l/100, czyli przeklamanie jakies 20%. Duzo za duzo, jak na male autko i zwawy silniczek ze skromna moca..
                                        Ostatnio edytowany przez Jericho; 1381.
                                        Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          To i ja sie dołączę. Auto z grudnia 2013, 1sza rejestracja w 2014, czyli 4ro latek można powiedzieć, przebieg delikatnie ponad 60k km.
                                          Od jakiegoś czasu auto nie załączało jedynki - zupełnie losowo. Wystarczyło zgasić silnik, odpalić i niby było ok. Problem był średnio uciążliwy, nie wyskakiwały żadne błędy - dało się z tym żyć. W te wakacje jednak "w końcu" wyskoczyla kontrolka silnika. Akurat wczasy na drugim koncu Polski, więc szybka wizuta w najbliższym ASO i... nie wierzę: usterka mechatroniki. Szacowany koszt naprawy ok. 8k PLN

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Widzę, że wczoraj coś nie poszło i zeżarło połowę wpisu, zatem kontynuując w nowym poście, bo opcji edycji nie widzę niestety:
                                            Nogi mi się ugięły, ale wystąpiłem do VGP o wsparcie i takowe otrzymałem: oni części, ja robotę.
                                            Żeby tego było mało w trakcie diagnostyki serwisant zauważył ponoś wyciek oleju z silnika, który moim zdaniem przy tak mało eksploatowanym aucie nie ma prawa się zdarzyć - no ale cóż, jak pech to pech...
                                            Na koniec 2 ciekawostki: gdyby auto miało już 5 lat, ale nadal mały przebieg (nawet rzędu, powiedzmy 20k km), to o wsparciu nie byłoby już mowy i poprosili o drugi kluczyk bo wraz z wymiana mechatroniki muszą zakodować go jeszcze raz - takie zabezpieczenie antykradzieżowe jak się domyślam.

                                            Konkludując widzę po tym temacie, że nie ja jeden miałem wymienianą mechatronikę poniżej 100k km, co niejako potwierdza dyskusyjną trwałość DSG7, natomiast to co mnie martwi to ten wyciek oleju. To moim zdaniem nie miało prawa się zdarzyć w stosunkowo świeżym aucie z niskim przebiegiem.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
                                              Problem był średnio uciążliwy, nie wyskakiwały żadne błędy - dało się z tym żyć

                                              Bledy nie wyskakiwaly na liczniku, bo tam pokazuje tylko bledy silnika i problemy z oswietleniem. Bledy skrzyni na 100% byly i zapisywaly sie w sterowniku skrzyni biegow.

                                              Wakacyjna choinka to jak sadze juz jakas kumulacja bledow

                                              Cieszy fakt, ze dolozyli sie do wymiany. Do 5 lat w wielu wypadkach mozna bylo cos uzyskac, potem juz nie. Chyba to tez wynikalo z faktu ze teoretycznie czesc aut miala 4-5 letnia gwarancje.

                                              Na pocieszenie dodam, ze uzytkuje teraz skrzynie DQ500. Przed pierwszym przegladem skrzynia biegow byla wyciagana juz byla dwa razy, bo zaczynal kapac z niej olej. Ot technika 21 wieku.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                A te naprawy mechatroniki za 1.5tys nie zdaja egzaminu? Trzeba kupowac nowy?
                                                Powered by R-Performance

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                                  Bledy nie wyskakiwaly na liczniku, bo tam pokazuje tylko bledy silnika i problemy z oswietleniem. Bledy skrzyni na 100% byly i zapisywaly sie w sterowniku skrzyni biegow.
                                                  No właśnie okazuje się że niekoniecznie. Myślałem dokładnie tak jak Ty, ale po wystąpieniu usterki błąd się nie zapisywał żaden. W ASO kilka dni się męczyli zanim coś się pojawiło.

                                                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                                  Na pocieszenie dodam, ze uzytkuje teraz skrzynie DQ500. Przed pierwszym przegladem skrzynia biegow byla wyciagana juz byla dwa razy, bo zaczynal kapac z niej olej. Ot technika 21 wieku.
                                                  Dramat jakiś co się teraz dzieje z tymi autami!

                                                  Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis
                                                  A te naprawy mechatroniki za 1.5tys nie zdaja egzaminu? Trzeba kupowac nowy?
                                                  To była opcja alternatywna gdyby VGP nie chciało się dołożyć. Myślę, że zakład specjalizujący się w automatach ogarnąłby to właśnie za 1,5-2k PLN.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X