Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III 1.8 TSI 180 km - opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia III 1.8 TSI 180 km - opinie

    Witam wszystkich, przez długi czas byłem posiadaczem Octavi I 1.9 130 km, ale w końcu przyszedł czas na zmiany i tym razem padło na młodszą siostrę. Wybór kierowany przede wszystkim osiągami i radością z jazdy dlatego padło na Octavię III 1.8 180 km.
    Chciałbym jednak zasięgnąć rad u doświadczonych i zapytać jak wygląda eksploatacja takiego samochodu. Na co zwracać uwage przy zakupie używanej sztuki. Jak się ma problem z poborem oleju, czy został już usunięty czy nadal on występuje?

  • #2
    Dobry wybór.
    Po zakupie należy od razu zrobic chipa
    Oprócz tego lac benzyne i cieszyc się z jazdy.
    Problemy to ubytki plynu, szarpiace sprzegla, stukajace zawieszenie z tylu i takie sobie wyciszenie.
    Wszystko opisane na forum.
    Powered by R-Performance

    Komentarz


    • #3
      wszysko zalezy od rocznika
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
        wszysko zalezy od rocznika
        odpowiedź była by pełniejsza gdybyś rozwinął myśl

        Komentarz


        • #5
          Przecież wersja 180 konna to juz dobre silniki,w kazdym razie nie słyszałem nic o powazniejszych problemach.Kolega pewnie wyczytał o wersji 160konnej,gdzie był problem ze znacznym ubytkiem oleju.
          Kondziu

          OCP

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez lu5asz Zobacz wpis
            Przecież wersja 180 konna to juz dobre silniki,w kazdym razie nie słyszałem nic o powazniejszych problemach.Kolega pewnie wyczytał o wersji 160konnej,gdzie był problem ze znacznym ubytkiem oleju.
            Domniemam ze piszesz do mnie wiec odpowiem - nic nie doczytalem bo dosc dobrze znam budowe cdaa i cjsb i pochodnych i raczej ich z soba nie myle.

            Piszac o roczniku- mialem na mysli to iz pierwsze cjs-y mialy problemy z odpowietrzeniem układu korbowo tlokowego- odma. I kilka innych jesli chodzi o wnetrze ogolnie to switne motory ale nie znam jeszcze takich ktore przejechaly 150 000 km i wiecej wiec ciezko cos powiedziec wiecej na temat zywotnosci.
            Bardzo przyzwicie reaguja na tuning, brak problemow z olejem- switnie spisuje sie 0w40.
            Turbo z 03RS+dp z 03RS i mamy ok 300KM.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • #7
              Pisałem do autora wątku
              Kondziu

              OCP

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                Bardzo przyzwicie reaguja na tuning, brak problemow z olejem- switnie spisuje sie 0w40.
                Turbo z 03RS+dp z 03RS i mamy ok 300KM.
                Mozna by isc dalej gdyby nie sprzeglo i skrzynia

                Powered by R-Performance

                Komentarz


                • #9
                  jRoberto jakie problemy z odmą były w pierwszych CJS? o jakich innych piszesz problemach też?
                  puszczała membrana i leciał olej razem ze spalinami w dolot? czyli klasyka?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis



                    Piszac o roczniku- mialem na mysli to iz pierwsze cjs-y mialy problemy z odpowietrzeniem układu korbowo tlokowego- odma. I kilka innych jesli chodzi o wnetrze
                    Od którego rocznika można przyjąć , że ten motor uzdrowiono z powyższych "wzdęć" ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez lu5asz Zobacz wpis
                      Pisałem do autora wątku
                      to sorki ze Ciebie zacytowalem



                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • #12
                        2016 sia juz ok
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • #13
                          Jakie są objawy uszkodzonego odpowietrzania w tym przypadku?
                          Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                          Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                          Komentarz


                          • #14
                            Hej
                            Posiadam Octavia 3 1,8 180KM TSI DSG z 2013 roku od ok pól roku. Samochód jest bardzo dynamiczny. Problemy z braniem oleju to poprzednia generacja. Jedynym problemem jest głośność w środku przy większych prędkościach. Od ok 160km/h robi się głośno, ale nie przez silnik czy kola tylko przez szumy powietrza. Podejrzewam uszczelki, będę próbował je czymś wypełniać lub regulować drzwi. Poza tym samochód rewelacyjny.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                              Bardzo przyzwicie reaguja na tuning, brak problemow z olejem- switnie spisuje sie 0w40.
                              Turbo z 03RS+dp z 03RS i mamy ok 300KM.
                              Mam 1.8TSI DSG 4x4, czy DP z RSa będzie pasowało do fabrycznego ślimaka?

                              Czy 0w40 przez cały rok można używać?

                              Komentarz


                              • #16
                                Co do DP to trzeba przymierzyc bo nie wiem jak przekladnia katowa- mam jak cos takiego dp z katem o przebiegu ok 2000 km na sell.

                                0w40 jak najbardziej przez caly rok.

                                Zamieszczone przez el gato loco Zobacz wpis

                                Mam 1.8TSI DSG 4x4, czy DP z RSa będzie pasowało do fabrycznego ślimaka?

                                Czy 0w40 przez cały rok można używać?
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Potwierdzam 0W40 świetnie sprawdza się w 1.8 TSI i nie tylko w 1.8 ale w 2.0 i 1.4 też można je stosować z powodzeniem.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    panowie ma ktos wiedze jakie rozmiar tarcz jest w o3 1,8 tsi fl?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      CIekawostka jaką złapałem dziś podczas porannej prasówki:

                                      "Silnik 1.8 TSI w swoim najnowszym wcieleniu jest doskonałą jednostką napędową. Kiedy trzeba jest potulny jak baranek, kiedy chcesz kogoś wyprzedzić… sprawnie rozpędza Octavię. Nawet w moim ulubionym trybie EKO Muszę się kiedyś pochylić nad tym silnikiem i sprawdzić, czy ma jakieś elementy wspólne z poprzednim 1.8 TSI. Coś tak czuję, że podobieństw nie będzie. Nowy silnik ma osiem wtryskiwaczy. Cztery w kolektorze i cztery w głowicy. Jeśli kogoś niepokoiła możliwość odkładania się na zaworach ssących zanieczyszczeń, to teraz może spać spokojnie. Benzyna omywa zawory. Zmieniono też układ rozrządu. Do łask wrócił pasek zębaty. Silnik pracuje cicho i spokojnie."

                                      skodovy.pl – Blog tematyczny o sporcie, motoryzacji i majsterkowaniu

                                      ktoś coś wie w temacie czy się bidnemu skodovemu 1,4 z 1,8 pomieszało?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        kto jak kto ale smigielski to taki bajkopisarz jak mało kto (pozatym siedzi na garnuszku skody)
                                        akurat z tego co piszą ludzie to jest tam pasek nie lancuch . Podobno udany silnik . sam sie o tym przekonam po produkuje mi sie auto z tym silnikiem

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                                          kto jak kto ale smigielski to taki bajkopisarz jak mało kto (pozatym siedzi na garnuszku skody)
                                          akurat z tego co piszą ludzie to jest tam pasek nie lancuch . Podobno udany silnik . sam sie o tym przekonam po produkuje mi sie auto z tym silnikiem
                                          a nie odwrotnie? Wszystko co ja znajduję mówi, że w 1,8 siedzi łańcuch. Nie będe swojej rozrkęcał, żeby to sprawdzić

                                          Komentarz


                                          • #22

                                            \>
                                            Silnik benzynowy 1,8 TSI / 132 kW

                                            Nowe elementy rodziny EA888 III
                                            – kolektor wylotowy zintegrowany w głowicy silnika (zmniejszenie masy turbosprężarki o 40 %),
                                            – kombinowany wtrysk bezpośredni (FSI) i pośredni (MPI) w celu zmniejszenia ilości cząstek stałych),
                                            – po dwa wtryskiwacze na cylinder,
                                            – przestawianie wałka rozrządu dolotowego
                                            i wylotowego,
                                            – napęd rozrządu paskiem zębatym,
                                            – zmienny skok zaworów wylotowych,
                                            – sterowany obwód chłodzenia silnika bez
                                            termostatów — regulacja temperatury zależnie
                                            od obciążenia i prędkości obrotowej silnika,
                                            – pierwsza sonda lambda przed turbosprężarką, druga za katalizatorem,
                                            – ciśnienie wtrysku (FSI) zwiększone do 200 bar,
                                            – zmniejszona masa,
                                            – turbosprężarka sterowana nastawnikiem elektrycznym.

                                            Wszystkie silniki, zarówno benzynowe jak i wysokoprężne (z nowych rodzin EA211,
                                            EA888 i EA288), są zamontowane przechylone o 12° do tyłu samochodu, we wszystkich kolektor wydechowy z rurą wydechową także znajduje się od strony ściany grodziowej.

                                            takie cos znalazlem. ale na ruskich stronach rzeczywiscie znalazlem zdjecia z lancuchem ,ale czy to na 100%cjsa jest na zdjeciach to nie wiem

                                            najlepsze jak ktos zapyta czy masz wtrysk bezposredni czy posredni
                                            taki i taki

                                            do gaziarza nawet nie warto brac bo nie bedzie wiedzial od czego zaczac
                                            Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ja mam coś takiego i tutaj ladnie widac ze gen3 ma łańcuch:


                                              Tutaj też wspomniane o łańcuchu:
                                              Link

                                              Oczywiście nie wykluczam, że coś mogło nowego się poajwić ale genralnie EA888 gen III 2.0 i 1.8 są na łańcuchu a moja skoda ma ten sam kod silnika (CJSA) co przed liftem. Może od maja czy coś jest nowy kod silnika w obiegu ale to wąpliwe bo raczej mieli wygaszać 1.8 na rzecz zdławionego 2.0

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                ale mowa w tym filmiku o 2.0 tsi

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                                                  ale mowa w tym filmiku o 2.0 tsi
                                                  Ale dalej jest to EA888 gen 3 - z reszta w PDFie (drugi link) masz o 1.8.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X