Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III 1.8 TSI 180 km - opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    no to musisz miec racje

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
      no to musisz miec racje
      PDF ma 6 lat a filmik na YT też kij wie, który to reupload. Wiele mogło się przez ten czas zmienić.
      Fajnie jakby ktoś kto się tym zajmuje na codzień potwierdził albo zaprzeczył bo tak to możemy sobie gdybać

      Komentarz


      • #28
        no to 6 lat temu nie bylo cjsa. mozliwe ze nie jest to 1 w 1 przeszczep z audi. tylko jakas udoskonalona wersja.

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
          no to 6 lat temu nie bylo cjsa. mozliwe ze nie jest to 1 w 1 przeszczep z audi. tylko jakas udoskonalona wersja.
          Attention Required! | Cloudflare

          łańcuchy rozrządu do CJSA. Brdziej pytanie jest na ile możliwe, że zmienili silnik nie zmieniając kodu. Jakoś takie "nie niemieckie" to i wątpię w takie rewelacje.
          No ale słowo pisane jest więc albo autor dupa albo coś jest na rzeczy

          Komentarz


          • #30
            no to musi być łańcuch

            ale dziwna sprawa . jak wpisuje numery OEM z tych lancuchow co zalinkowales (sa podane na stronie ) to wyskakuje mi do 2.0tsi
            Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
              no to musi być łańcuch

              ale dziwna sprawa . jak wpisuje numery OEM z tych lancuchow co zalinkowales (sa podane na stronie ) to wyskakuje mi do 2.0tsi
              Z forum Leona:
              Ileż to można na tym forum pisać, że w 1.8 i 2.0 TSI jest łańcuch? Wystarczy włożyć palec do wlewu oleju, by się o tym przekonać, gdyż łańcuch jest "w zasięgu". Jeżeli ktoś ma inny silnik i swoją wiedzę wyssał z palca, to niech chociaż nie wprowadza w błąd i nie robi tu burdelu.
              Chyba jutro sprawdzę

              Komentarz


              • #32
                sprawdz bo wydaje mi sie ze jezeli jest lancuch to latwo bedzie go dostrzec a jestem bardzo ciekaw bo jak pisalem zamowilem auto z tym silnikiem

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                  sprawdz bo wydaje mi sie ze jezeli jest lancuch to latwo bedzie go dostrzec a jestem bardzo ciekaw bo jak pisalem zamowilem auto z tym silnikiem
                  rzuciłem dziś okiem pod korek (bez macania bo i tak byłem spóźniony do roboty) i chyba tam siedzi łańcuch ale wieczorem na spokojnie pójdzie palec-grzebalec i się dowiem

                  Komentarz


                  • #34
                    Tak sobie czytam te wieści i aż poleciałem pogrzebać paluszkiem . Rzeczywiście tam jest łańcuch. Już samo to, że korek oleju jest trochę na lewo od kół rozrządu sugeruje brał paska. Palcem nie da się pogrzebać, bo otwór za mały i jakiś plastik w środku zasłania, ale podświetlając otwór wlewu oleju widać jak w środku świeci się łańcuszek. Próbował uchwycić to na fotce. Coś tam widać...

                    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

                    Była O3 FL: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-8-tsi-by-flcn

                    Jest SIII FL: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...si-190-by-flcn

                    Komentarz


                    • #35
                      FLCN na oficjalnym profilu FB skody pod postem z tym artykułem ktoś mnie uprzedził i spytał o kod silnika w testowanym egzemplarzu. Skoda (a przynajmniej osoba prowadząca profil oficjalny) potwierdza, że siedzi tam CJSA - czyli tak jak xtremesystems pisał: Śmigielski to bajkopisarz

                      Link
                      Ostatnio edytowany przez przybysz86; 30528.

                      Komentarz


                      • #36
                        nie od dzis wiadomo ze tak jest. ma chlop jakąś tam wiedze nie przeczę (znam go osobiście) ale uważam ze wiele rzeczy nagina jako wielki Pan ekspert z wiedza wprost od inzynierow skody .

                        dobrze ze wyjasnilismy co jest tam w rozrządzie . w takim ukladzie co trzeba w nim wymieniac okresowo? napinacze czy cos innego?

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                          dobrze ze wyjasnilismy co jest tam w rozrządzie . w takim ukladzie co trzeba w nim wymieniac okresowo? napinacze czy cos innego?
                          W teorii nie trzeba. W praktyce jest tak, że jak zacznie Ci przy zimnym odpaleniu taki metaliczny 0.5-1 sekundowy chrobot (nie super głośny ale słyszalny z kabiny) się pojawiać to bym biegusiem do ASO jechał i zgłosił - niech będzie w papierach. Tylko nie mylić z klepaniem zaworami bo to standard w zimnych TSI. Mówimy o odgłosie, który jest zaraz po tym jak silnik ruszy i szybko znika takie wyraźne metaliczno-plastikowe "chrrrrrr" i cisza.

                          Ojciec ma 1.4 CAXA (czyli ten, w którym te napinacze siadały) to mu zaczęło chrobotać niecały rok po zakupie (auto nowe). Pojechał do ASO, zostawili na noc, posłuchali i uznali, że jest dobrze ale przy następnej wymianie oleju wymienili też cichaczem napinacze. Nic nikomu nie powiedzieli i kasy nie chcieli ale w książce serwisowej pojazdu ojciec już później widział, że coś było robione.
                          Od tego czasu już 7 rok tamtej octavii stuknął, średnio 15k rocznie (czyli niedużo) i nic nie chrobocze od tego czasu.

                          CJSA to nie jest nowy silnik więc raczej takie rzeczy już wyprostowali więc zmieniaj olej co max 15k/rok i ciesz się jazdą.
                          Warto wiedzieć na co zwracać uwagę ale nie musisz za każdym razem opuszczać szyb i podnosić klapy przed opaleniem silnika.
                          Ostatnio edytowany przez przybysz86; 30528.

                          Komentarz


                          • #38
                            dzieki za info .moje pytanie wlasnie bylo podyktowane tym co sie dzialo z CAXA

                            Komentarz


                            • #39
                              Panowie, a pytanko z innej beczki... A jak w 1.8 tsi jest ze sprzęgłem, a dokładniej z dwumasą? W ASO powiedzieli mi, że mam dwumasę. Trochę nie chce mi się wierzyć... Mówili mi też, że mam pasek a nie łańcuch, więc mam podstawy żeby nie wierzyć :confused:

                              Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

                              Była O3 FL: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-8-tsi-by-flcn

                              Jest SIII FL: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...si-190-by-flcn

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez FLCN Zobacz wpis
                                Panowie, a pytanko z innej beczki... A jak w 1.8 tsi jest ze sprzęgłem, a dokładniej z dwumasą? W ASO powiedzieli mi, że mam dwumasę. Trochę nie chce mi się wierzyć... Mówili mi też, że mam pasek a nie łańcuch, więc mam podstawy żeby nie wierzyć :confused:

                                Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
                                Już starsze 1.8 miały dwumasę (kuzyn mówił, że w A4 B7 czeka go wymiana) więc chyba bezpiecznie (scenariusz pesymistyczny) założyć, że też mamy.

                                EDIT:
                                Kuzyn jeszcze tego nie robił a auto ma niecały rok wiec oczywiście z finalnym osądem się wstrzymam.
                                Ostatnio edytowany przez przybysz86; 30528.

                                Komentarz


                                • #41
                                  z tego co wiem w nowoczesne mocne benzyny (dosc mocne tez) klada dwumasy . i w fordzie tak jest i mozliwe ze tu
                                  natomiast w benzynie dwumasa mniej dostaje po dupie niz w dieslu bo momenty nizsze. stad zero telepania budą

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Kurde chciałem się przejechać w Wawie 1.8 i nigdzie nie ma ;/
                                    Wszędzie 1.4 albo 2.0 diesel.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez Wosho Zobacz wpis
                                      Kurde chciałem się przejechać w Wawie 1.8 i nigdzie nie ma ;/
                                      Wszędzie 1.4 albo 2.0 diesel.
                                      CARSED w Mińsku Maz miał superba 1.8 w manualu - najbliżej co znalazłem jeśli chodzi o silnik i może jeszcze go mają

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Ok ale to nie to samo, raz ze ciezszy dwa ze chce dsg, to juz lepiej sie leonem przejechac

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez Wosho Zobacz wpis
                                          Ok ale to nie to samo, raz ze ciezszy dwa ze chce dsg, to juz lepiej sie leonem przejechac
                                          wiem, że to nie to samo ale najbliżej co znalazłem. Sperba w 1.8 DSG powinno też dać radę.
                                          Oczywiście, że cięższa buda ale zależy co chcesz sprawdzić bo spalanie Ci chłopaki na forum chętnie podadzą a przyśpieszenie - no cóż tutaj problem ale może będzie jakis spot koło wawy i będzie tam ktoś z 1.8 + DSG bez stage 1

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            FLCN jak w aso Ci mowią ze masz pasek to strach tam auto oddac w takim ukladzie. chyba ze ci na warsztacie swoje a obsluga klienta swoje.

                                            najlepiej jezdzic do leczycy na przeglady. troche taniej niz w lodzi a mozesz wejsc na warsztat i patrzyc co z autem robią .

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis

                                              wiem, że to nie to samo ale najbliżej co znalazłem. Sperba w 1.8 DSG powinno też dać radę.
                                              Oczywiście, że cięższa buda ale zależy co chcesz sprawdzić bo spalanie Ci chłopaki na forum chętnie podadzą a przyśpieszenie - no cóż tutaj problem ale może będzie jakis spot koło wawy i będzie tam ktoś z 1.8 + DSG bez stage 1
                                              A Ty masz 1.8?
                                              FL? DSG?

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez Wosho Zobacz wpis

                                                A Ty masz 1.8?
                                                FL? DSG?
                                                1.8 FL ale manual

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Tez miałem ten problem i kupiłem bez jeżdżenia 1.8 DSG


                                                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zadowolony?
                                                    Powiedz mi jak zmienia biegi w drive jak delikatnie jezdzisz? W sensie do ilu obrotów zrzuca biegi?
                                                    Jezdzilem miesiac Leonem 1.2 i zrzucał praktycznie do 1000/1100 co było męczące..

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X