Witam, Czy ktoś z Wam robił odczyt np Vagiem poziomu zabrudzenia filtra DPF. Widziałem na YT że się da pytanie na ile jest to wskaźnik prawdziwy .
Pozdrawiam
A jak to miał ktoś niby zrobić ?? Wyciąć nowy sprawdzić wagę , po paru tysiącach sprawdzić Vagiem, wyciąć i sprawdzić wagę ??? VCDS-em sprawdzisz zapełnienie i parę innych rzeczy jak np.
Przykładowo u mnie przy 33kkm.
496 Particle filter; differential pressure sensor 1 bank 1; offset 1 hPa
497 Particle filter; field regeneration lock status-Bit 0 0
498 Particle filter; field regeneration request status-Bit 0 0
499 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 18.12 l
500 Particle filter; kilometers since last regeneration 438788 m
501 Particle filter; oil ash volume 6.5 g
502 Particle filter; oil ash volume 0.01 l
503 Particle filter; soot mass calculated 20.56 g
504 Particle filter; soot mass measured 10.76 g
505 Particle filter; time since last regeneration 28057 s
506 Particulate filter ash load limit 80.00 g
Tak właśnie o to mi chodziło czy da się sprawdzić poziom ash w gramach i wtedy wiesz kiedy można sie spodziewać wypalania. Super dzieki , Jeżdzę dużo po mieście dlatego ważne to dla mnie by sprawdzić kiedy co i jak . Dzięki Adam B
Pawcio mam ten sam silnik od 03.2014 i 123kkm. Jazda po dużym mieście z przewagą trasy. Wypalanie filtra mam raz na tankowanie, czyli raz na 700-800km. Staram się używać ON Verva lub ON ultimate, chyba z 5-6 razy tankowałem zwykłe ON. Wypalanie filtra odbywa się samoczynnie i zachodzi nawet na postoju. Wygląda to tak, że na jałowym masz 1tyś obr. i spalanie około 1-0,9L/h. Trwa to około 15min. Uwaga obroty same nie spadną jeśli po wszystkim nie dodasz gazu na jałowym. Ja już wiem kiedy zaczyna wypalać i kiedy kończy. W czasie jazdy auto staje się bardziej czułe na gaz. Na postoju słychać zmianę pracy silnika. Najważniejsze starać się nie przerywać tego procesu! Jeśli kończysz trasę a masz 1tyś obr i 0,9L/h poczekaj z włączonym silnikiem aż skończy wypalać. Po zgaszeniu silnika mogą włączyć się wentylatory chłodnicy żeby schłodzić silnik/olej. Nie ma obaw o brak obiegu płynów, gdyż w układzie jest pompa elektryczna uruchamiana nawet przy wyłączonym silniku.
Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
Samochody:
Astra F cabrio Bertone 1,6
O3 2,0TDI CKFC
Była:
O2FL 1,4TSI CAXA
Komentarz