Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

jaki samochód na roczny przebieg 30tkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Co do rozważania TSI / TDI: miałem podobny dylemat.
    Moje roczne przebiegi to ok 30tkm. oczekiwałem auta ok 150KM i wymóg DSG.
    Wybór był między O3 1.4TSI 150KM DSG7 vs. 2.0 TDI 150KM DSG6

    do TDI skłoniły mnie:
    - lepsza skrzynia DSG-6biegowa (vs 7bieg DSG w 1.4 TSI),
    - niższe spalanie myślę, że średnio o ok. 2l/100km.
    - większy zasięg na baku (co przy tak małym baku jaki jest w O3 od kontrolki do odbicia ok 40l. daje ok 150-200km większy zasięg rzadziej tankujesz oszczędzasz czas i pieniadzę),
    - większa pojemność silnika/mniejsze wyżyłowanie jednostki w przeliczeniu moc/pojemność silnika
    - większa wartość przy sprzedaży - TDI z DSG6 będzie na pewno więcej wart jak TSI z DSG7,
    - większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.

    Nie mówię, ze TDI to same + , bo wiadomo zakup droższy, więcej rzeczy, które mogą się zepsuć, i niższa kultura pracy (głośniejsza praca).

    Ja uśredniłem różnicę w spalaniu na ok 10zł/100km (przy delikatnej jeździe może to być 5zł przy mocniejszej 15zł/100km)
    co daje zwrot nadpłaty za TDI w ok 120tkm.
    Tak wiem, że to dużo ale im cięższą masz nogę i dłuższe trasy robisz TDI'k będzie miał większy sens,
    jak raczej krótsze trasy i jeździsz delikatnie różnica w spalaniu będzie mniejsza i TSI będzie miał wtedy większy sens/
    - większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
    jak weźmie się pod uwagę wyższą wartość przy sprzedaży np. o 5tys.zł to na ) wychodzisz już po ok 70tkm czyli po 2,5 roku.
    SewerWa

    Komentarz


    • #27
      Jak dla mnie ten tekst dowodzi wlasnie bezsensownosci kupowania diesla. 2,5 roku sluchac klekotu zeby wyjsc na zero? A potem oszczedzac 10 pln na 100km?
      rozumiem jeszcze jak ktos robi 2 albo 3 razy tyle km albo kupuje do firmy i ma w nosie czym jezdza pracownicy.
      Ale dla siebie?
      Powered by R-Performance

      Komentarz


      • #28
        A niech każdy kupuje co chce
        Jedyna uwaga przy dieslu jest taka, że nie powinien być wybierany, jeśli robi się krótkie odcinki (<20km) i często jest niedogrzany.

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez kris277 Zobacz wpis
          j nie wiem jak ty oceniach fotele w octavii ale mi się wydaje że lepsze są te w wersji Dynamic lepiej się w nich siedzi i mają lepsze trzymanie boczne.
          co do foteli dynamic to moim glownym argumentem przeciwko ich dobieraniu bylo to, ze one dosc sporo zaslaniaja przestrzen do przodu auta osobom siedzacym z tylu - a u mnie jezdzi 4-letni chlopczyk - i nie chcialem mu robic "piwnicy" czy "bunkra". Dla kierowcy bardzo fajne, a dla dziecka, ktore sie rozglada i lubi patrzec tez do przodu na tyle na ile moze, to kiepskie rozwiazanie. A prawde mowiac bardziej liczy sie ten Malec niz ja... wiec decyzja byla prosta.

          TO o co mi chodzi widac na tym filmie od minuty 9:25 mniej wiecej

          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #30
            Ja nie zgodzę się z poprzednikiem, fotele Dynamic to jedna z najlepszych rzeczy co moz wybrać. U mnie w RS każdy kto wsiada to jest zachwycony wygodą i trzymaniem tych foteli. Wygoda fotela szofera to bezpieczeństwo pasażerów, a że zasłaniają widok do przodu, ja patrzę na to jako na dodatkowy element bezpieczeństwa,w razie W.. dodatkowo osłonią mi pasażerów z tyłu.
            ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
            mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

            Komentarz


            • #31
              Szkoda tylko ze nie mozna zamowic skorzanych dynamicow. Jakbym kupował nowke to chyba jednak poszedlbym w zwykle ale skorzane. Ksztalt jest ok ale material przecietny.
              Powered by R-Performance

              Komentarz


              • #32
                Tak mi sie jeszcze przypomnialo, ze w O2 fotele Dynamic tez wystepowaly i niestety czesc kolegow miala z nimi problemy - tu jest jeden z opisow:

                (O2 FL]do włascicieli pakietu Dynamic lub sportowych siedzeń - Octavia Club Polska

                Podejrzewam, ze chyba w O3 juz takie przygody nie wystepuja (???), ale prewencyjnie lepiej zglebic temat niz potem zalowac.
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz


                • #33
                  Osobiście robię dwa przebiegi dziennie do pracy po 50km czyli 100 dziennie plus przejazdy inne i wakacje co daje bez problemu 30tkm obecnie ma 7 letnie auto z silnikiem wolnossacym z lg i jak ruszam spod swiateł to i tak jestem jako jeden z pierwszych ale na zasadzie osiagam około 100-120 km/h i jadę dalej spokojnie utrzymując prędkość na dk1 do Katowic.

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez PiotrekDK Zobacz wpis
                    Ja nie zgodzę się z poprzednikiem, fotele Dynamic to jedna z najlepszych rzeczy co moz wybrać.
                    Również jestem za fotelami z wersji Dynamic. Są bardzo wygodne.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                      Podejrzewam, ze chyba w O3 juz takie przygody nie wystepuja (???), ale prewencyjnie lepiej zglebic temat niz potem zalowac.
                      W mojej OIII po prawie 3 latach i 70kkm są jak nowe
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez PiotrekDK Zobacz wpis
                        a że zasłaniają widok do przodu, ja patrzę na to jako na dodatkowy element bezpieczeństwa,w razie W.. dodatkowo osłonią mi pasażerów z tyłu.
                        Nie przesadzajmy z tym zasłanianiem widoku z przodu.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis
                          Jak dla mnie ten tekst dowodzi wlasnie bezsensownosci kupowania diesla. 2,5 roku sluchac klekotu zeby wyjsc na zero?
                          TDI CR w OIII jest całkiem ciche i niewiele głośniejszy od TSI. TSI szczególnie 1.4 pracują dość głośno.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis

                            Nie przesadzajmy z tym zasłanianiem widoku z przodu.
                            no doroslemu to zwisa, ale dziecku w wieku 4 lat juz nie do konca :-) bo metra osiemdziecieciu jeszcze nie ma

                            ps. swoja droga - usiadzcie w tym nowym suvie Toyoty - nie pamietam jak sie nazywa - jakos idiotycznie w kazdym razie. Auto z zewnatrz bardzo ladne - nowoczesne, agresywne, w srodku z przodu juz gorzej, tak jakos ubogo, ale z tylu.... TRUMNA. okienka malutkie - jak tam posadzicie male dziecko to ono praktycznie nic nie widzi...
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis

                              W mojej OIII po prawie 3 latach i 70kkm są jak nowe
                              no to moze sie nauczyli na O2 i teraz nie ma problemow :-)
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis
                                Szkoda tylko ze nie mozna zamowic skorzanych dynamicow. Jakbym kupował nowke to chyba jednak poszedlbym w zwykle ale skorzane. Ksztalt jest ok ale material przecietny.
                                Nie kupiłem diesla tylko dla oszczędności rzędu 10zł/100km, swoja drogą 2.0 TDI CR ma dosyć wysoką kulturę pracy.
                                Kupiłem diesla tak jak wyżej pisałem dla:
                                - lepszej skrzyni DSG-6biegowa (vs 7bieg DSG w 1.4 TSI),
                                - większego zasięgu na baku, który w TSI przy dynamicznej jeździe jest dla mnie nieakceptowalny
                                - większa wartość przy sprzedaży - z uwagi na TDI oraz lepszą DSG6
                                - większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.

                                Swoja droga 3tys.zł na paliwie rocznie to na 7-8 lat 20-25 tys.zł.
                                + wartość przy sprzedaży trochę wyższa,
                                więc różnica blisko 30tys.zł zakładając dynamiczną jazdę i przebieg ok 30tkm.
                                minus różnica w zakupie ok 11tys.zł
                                to daje i tak blisko 20tys. zł na okres 7-8 lat (tyle zakładam mieć autko)
                                SewerWa

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                                  - niższe spalanie myślę, że średnio o ok. 2l/100km.
                                  Jeśli normalna jazda to raczej około litra.

                                  Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                                  - lepsza skrzynia DSG-6biegowa (vs 7bieg DSG w 1.4 TSI),
                                  Olej w DSG6 co 60 kkm to koszt, a DSG7 ma szansę teoretyczną wcześniej paść. Może wyjść na zero.

                                  Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                                  - większy zasięg na baku (co przy tak małym baku jaki jest w O3 od kontrolki do odbicia ok 40l.
                                  Jeździj do końca, bak od suszy absolutnej pod korek mieści ok. 56 litrów.
                                  Tak czy inaczej w dieslu zasięg oczywiście większy.

                                  Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                                  większa pojemność silnika/mniejsze wyżyłowanie jednostki w przeliczeniu moc/pojemność silnika
                                  Bez znaczenia. Aktualne 1.4 wydaje się być żywotne.

                                  Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                                  większa wartość przy sprzedaży - TDI z DSG6 będzie na pewno więcej wart jak TSI z DSG7,
                                  Nie większa niż ta chora różnica w cenie zakupu.

                                  Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                                  większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
                                  Uuuuuuu. Jeździłeś 1.4 TSI?


                                  Mój wniosek jest taki, że Octavia z TSI w ogólnym odczuciu z jazdy wydaje się być "premium", a z dieslem pod maską jest "Fabią".

                                  Na szybkie przeloty w trasie i po autostradach kupiłbym TDI, w każdym innym przypadku TSI.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                                    Swoja droga 3tys.zł na paliwie rocznie to na 7-8 lat 20-25 tys.zł.
                                    + wartość przy sprzedaży trochę wyższa,
                                    więc różnica blisko 30tys.zł zakładając dynamiczną jazdę i przebieg ok 30tkm.
                                    minus różnica w zakupie ok 11tys.zł
                                    to daje i tak blisko 20tys. zł na okres 7-8 lat (tyle zakładam mieć autko)
                                    Jakie masz aktualnie średnie spalanie od nowości o ile to gdzieś notujesz?

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      W cenie 150 konnego diesla z automatem mozna miec 1.8tsi 4x4 z mokrym dsg.
                                      I tak to trzeba porównywać
                                      Powered by R-Performance

                                      Komentarz


                                      • #44

                                        Wypadaloby jeszcze policzyć koszty serwisu, bo diesel jest chyba jednak nieco droższy.
                                        Co do utraty wartości to w obecnej sytuacji mocnego rozwoju silników spalinowych i elektrycznych dyskusja ile będzie wart diesel za 7-8 lat to większe science fiction niż "gwiezdne wojny".
                                        ​​​​​​

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          [QUOTE=ryjeks;n2522241]
                                          Jeśli normalna jazda to raczej około litra.
                                          >> Jak ktoś jeździ delikatnie to różnica w spalaniu będzie nieduża 1.4TSI vs. 2.0TDI ale im bardziej dynamicznie - tym większa 2-3 i więcej - dlatego uśredniłem do 2l.


                                          Jeździj do końca, bak od suszy absolutnej pod korek mieści ok. 56 litrów.
                                          Tak czy inaczej w dieslu zasięg oczywiście większy.

                                          >>> Raczej nie jeżdżę dalej jak do kontrolki, moim zdaniem bak w O3 to porażka.
                                          W przykładowym peugeotcie 307 (hatchback do jazdy po Wa-wie) od kontrolki pod korek wchodzi ponad 60l i zasięg 1000-1200KM
                                          a w rodzinnym-wakacyjnym O3 kombi mamy 700-800km max (a zdarza sie i 600) bo tylko ok 40l.


                                          Nie większa niż ta chora różnica w cenie zakupu.

                                          >>> Co do różnicy w wartości fakt będzie mniejsza niż te 11tys.zł. przy zakupie ale i tak będzie - zależnie od wieku auta na pewno kilka tysięcy
                                          - ja przyjąłem średnio ok 4-5 tys.zł. co pomniejsza o 1/3 albo i więcej okres zwrotu dopłaty do TDI.


                                          SewerWa

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis
                                            W cenie 150 konnego diesla z automatem mozna miec 1.8tsi 4x4 z mokrym dsg.
                                            I tak to trzeba porównywać
                                            Masz raczej, bo raczej patrzy się w danej cenie/budżecie na co Cię stać i tu podobnie cenowo do 2.0 TDI 150KM DSG wychodzi 1.8TSI 180KM 4X4 DSG - i to moim zdaniem najciekawsza opcja O3 - jednak ma duże wady - wysokie spalanie szczególnie przy dynamicznej jeździe, przy której to zasięg jest prawie jak w motocyklu czyli 300-400km ?

                                            Dlatego tą opcje odrzuciłem i brałem pod uwagę 2 opcje przy zakupie:
                                            1.4TSI 150KM DSG7 vs. 2.0TDI 150DSG6
                                            - czyli 150KM + automat + FWD
                                            - ta sama moc skrzynia i napęd jedynie różnica TSI vs. TDI i różnica w zakupie ok 11tys.zł., która podejrzewam, że zmaleje o jakieś ok 15% jak wejdzie droższy 1.5TSI.


                                            SewerWa

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
                                              Wypadaloby jeszcze policzyć koszty serwisu, bo diesel jest chyba jednak nieco droższy.
                                              Co do utraty wartości to w obecnej sytuacji mocnego rozwoju silników spalinowych i elektrycznych dyskusja ile będzie wart diesel za 7-8 lat to większe science fiction niż "gwiezdne wojny".
                                              ​​​​​​
                                              Koszty serwisu to niewiadoma i może racja, że w TDI trochę większe ryzyko kosztowniejszych napraw,
                                              chociaż benzynowe silniki są na coraz gorszej pozycji -> wchodzą filtry, turbo też już jest, wiec nie to co kiedyś wolnossące motory (na które decydowano się także z uwagi na większą żywotność i mniejsze ryzyko wystąpienia pewnych kosztów serwisu jakie są w dieslu).
                                              Co do wartości to bardziej chodziło mi o to, że jest wyższa w aucie kilku letnim np. 2-5 bo im starsze tym większe znaczenie ma stan auta, i przy 7-8 latku może wyjść, że wersja z benzynowym motorem jest droższa (bo np. niższy przebieg, mniejsze zużycie podzespołów, czy chociażby większy strach nowych właścicieli przed bardziej rozbudowanym osprzętem w wersjach TDI).
                                              SewerWa

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez ryjeks Zobacz wpis

                                                Jakie masz aktualnie średnie spalanie od nowości o ile to gdzieś notujesz?
                                                średnie w długim okresie mam ok 6,0l. czyli to co komp liczy dla czasu uruchomienia silnika 99godzin bo później się kasuj (zgadza się rzeczywiste z kompem + - ).
                                                Na trasie zależnie od dynamiki oceniam spalanie na 4,5-5,5l./100km. /// drogi krajowe i 5,5-7 autostrady,
                                                a taka codzienna jazda do pracy, powrót i trochę po wa-wie kilka stopów jakiś sklep, przedszkole, parę świateł, czasem korek - oceniam spalanie na poziom podobny jak autostrada czyli na 5,5-7,0l. Bardzo delikatna trasa drogą krajową 4,0-5,0l.
                                                SewerWa

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis

                                                  Masz raczej, bo raczej patrzy się w danej cenie/budżecie na co Cię stać i tu podobnie cenowo do 2.0 TDI 150KM DSG wychodzi 1.8TSI 180KM 4X4 DSG - i to moim zdaniem najciekawsza opcja O3 - jednak ma duże wady - wysokie spalanie szczególnie przy dynamicznej jeździe, przy której to zasięg jest prawie jak w motocyklu czyli 300-400km ?

                                                  300km oznacza spalanie 17litrow
                                                  wydaje mi sie ze trzeba się juz troche postarać zeby zrobic tyle z całego baku.

                                                  Po miescie przy dynamicznej jezdzie to pewnie standard. Ale z calego baku to już chyba nie tak latwo.

                                                  i jeszcze raz co innego jezeli kupuje sie samochod zeby jezdzic w uberze a co innego do uzytku prywatnego.
                                                  w pierwszym przypadku faktycznie trzeba pilnowac wszystkich kosztów bo one determinuja ile na koncu sie zarobi.
                                                  w drugim samochod ma sprawiać frajde z jazdy a czy bede tankowac 3 czy 4 razy w miesiacu nie gra aż takiej roli.
                                                  za przyjemność sie placi i tyle.
                                                  Powered by R-Performance

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis

                                                    300km oznacza spalanie 17litrow
                                                    wydaje mi sie ze trzeba się juz troche postarać zeby zrobic tyle z całego baku.

                                                    Po miescie przy dynamicznej jezdzie to pewnie standard. Ale z calego baku to już chyba nie tak latwo.
                                                    Tak źle całe szczęście nie jest. Mam ciężką nogę i miałem kiedyś max 14l z całego baku, non stop w trybie sport. Standard to 10-11l przy normalnej, dynamicznej jeździe w permanentnych krakowskich korkach. Bak w wersjach 4x4 ma 55l, więc zasięg miejski oscyluje wokół 450-500km, na trasie rośnie do 650km. Dramatu nie ma, a mnie w aso jeszcze mówili, że cywilny 1.8 4x4 dsg powinien brać 0,5-1l mniej niż mój Scout.

                                                    P.s. Robię rocznie 20-30kkm. Mam TSI, drugi raz wziął bym to samo.
                                                    Ostatnio edytowany przez szpo; 40540.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X