Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

jaki samochód na roczny przebieg 30tkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
    bo tylko ok 40l.
    Powtarzam
    Jeździj do końca teoretycznego zasięgu czyli jak pokaże się "0" i wtedy tankuj.
    W baku zostaje wtedy ok. 7 itrów czyli jak na normalnej rezerwie na ok. 100 km.

    Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
    średnie w długim okresie mam ok 6,0l
    Za Spitmonitor dla Twojego silnika, średnie spalanie to: 5,86 l czyli bardzo zbliżone do Twojego.
    Dieselverbrauch: Skoda - Octavia - Spritmonitor.de

    W takim razie analogicznie:
    Dla 1.4 TSI 140-150 KM za spritmonitor, średnie to: 6,69 l

    Dlatego nadal się będę upierał, że śmiało można przyjąć 1 litr różnicy
    Teraz dodaj sobie różnicę 11.000 zł w zakupie i policz od nowa.

    Mi wg. takich założeń wyszło, że zdecydowanie biorę 1.4 TSI.
    Za ostatnie 100.000 km mam średnie z dystrybutora 6,1 litra.

    Komentarz


    • #52
      Za 1.4 przemawia jeszcze, moim zdaniem:
      - niższa stawka ubezpieczenia
      - brak DPFu i dwumasy

      Mam 2.0 TDI, bardzo sobie chwalę.
      Kupiony z myślą o przebiegach > 45kkm rocznie, teraz robi niecałe 30kkm i to dużą część po mieście.
      Gdybym dwa lata temu miał tą pracę co teraz to brałbym 1.4 (chyba, żebym miał $ na 1.8)
      Rafał

      Komentarz


      • #53
        Macie dużo racji, że przy spokojnejj jeździe różnica w spalaniu jest blisko 1l./100km.

        Jednak przy długich trasach i dynamicznej jeździe, oraz ciut bardziej zakorkowanych większych metropoliach - różnica będzie 2l./100km. lub więcej.

        Dajcie mi przykład jakiejś długiej.

        >>> U mnie w 2.0 TDI 150KM DSG
        na trasie Warszawa - Chorwacja Split (kilka krókich tras na miejscu i czasem korek przy bramkach) - Warszawa

        full załadowane auto i 3500km kółko wyszło 5,7l/100km

        - biorąc pod uwagę tempo 140-160km/h jakie starałem się trzymać na luźnych autostradkach , załadowanie auta, używanie klimy
        myślę, że to bardzo dobry wynik i wątpię żeby 1,4 TSI 150KM DSG w takich warunkach zmieścił się w 7l., obstawiałbym raczej 8l./100km.

        Fakt, że 1.4 TSI ma dużo plusów jak: brak DPF, dwumasy, lżejszy silnik (lepsze rozłożenie mas), ciut lepsza kultura pracy - na wolnych obrotach jest cichszy, tańszy zakup.

        Jednak przy mojej charakterystyce jazdy liczę że dwumas i DPF nie padną w trakcie mojej eksploatacji, a skrzynia DSG6 jest trochę lepsza, i duże znaczenie ma dla mnie wysoki moment diesla, elastyczność, zasieg na baku, no i spalanie i wartość przy sprzedaży, które przekłada się u mnie po prostu na opłacalność.
        SewerWa

        Komentarz


        • #54
          Napiszę z własnego doświadczenia gdyż użytkuje 1.4 TSI DSG służbowo. Czasem robię 2000 km tygodniowo w 90 procentach po polskich autostradach i ekspresowkach. Prędkości 140 - 160, w większości z dwoma pasażerami. Nie udało mi sie jeszcze przekroczyć spalania 6.7 (liczone z dystrybutora i tankuję głównie na jednej stacji).

          Jestem tez wozony wersja 2.0 TDI. Niestety nie wiem jak spalanie ale komfort akustyczny po za autostradą jest dużo gorszy niz w TSI. Różnica w dynamice jest mało odczuwalna.

          Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
            Macie dużo racji, że przy spokojnejj jeździe różnica w spalaniu jest blisko 1l./100km.

            Jednak przy długich trasach i dynamicznej jeździe, oraz ciut bardziej zakorkowanych większych metropoliach - różnica będzie 2l./100km. lub więcej.
            O czym Ty piszesz.
            Przecież porównałem TWOJE średnia spalania, do Twojego stylu jazdy, czyli Twoje założenia.
            Przyjąłeś w wyliczeniach 2 litry, a jak byk stoi, że różnica jest +/- 1 litr.

            Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
            ajcie mi przykład jakiejś długiej.

            >>> U mnie w 2.0 TDI 150KM DSG
            na trasie Warszawa - Chorwacja Split (kilka krókich tras na miejscu i czasem korek przy bramkach) - Warszawa

            full załadowane auto i 3500km kółko wyszło 5,7l/100km

            - biorąc pod uwagę tempo 140-160km/h jakie starałem się trzymać na luźnych autostradkach , załadowanie auta, używanie klimy
            myślę, że to bardzo dobry wynik i wątpię żeby 1,4 TSI 150KM DSG w takich warunkach zmieścił się w 7l., obstawiałbym raczej 8l./100km.
            To byś się zdziwił

            Ze wszystkich urlopów, czyli trasy między 500, a 1200 km w jedną stronę, wychodzi mi spalanie między 6,1-6,7l.
            Jazda z godnie z przepisami + 10-20 km/h.

            Z ostrzejszej jazdy autostradą w Niemczech to np.:
            Odcinek 526 km, średnia prędkość 140 km/h (średnia!), spalanie 8,2l.
            Żeby zrobić taką średnią na tak długim odcinku, to jest jazda w przedziale 140-200 km/h.

            Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
            ciut lepsza kultura pracy
            Nie ciut, tylko dużo lepsza

            Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
            które przekłada się u mnie po prostu na opłacalność.
            Tak wybrałeś i tak jest dobrze, tylko założenia trochę podkoloryzowałeś na rzecz 2.0 TDI.

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez ryjeks Zobacz wpis
              Z ostrzejszej jazdy autostradą w Niemczech to np.:
              Odcinek 526 km, średnia prędkość 140 km/h (średnia!), spalanie 8,2l.
              Żeby zrobić taką średnią na tak długim odcinku, to jest jazda w przedziale 140-200 km/h.
              Jeden kierowca będzie miał 8.2 inny 10l i na to wpłynie sposób jazdy (płynny czy bardziej agresywny).

              Z własnego podwórka. Mam na tej same trasie jednego dnia 4.2 innego 4.9 przy podobnych czasach i podobnym nasileniu ruchu.
              Ostatnio edytowany przez AdamB; 2174.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                Jednak przy długich trasach i dynamicznej jeździe, oraz ciut bardziej zakorkowanych większych metropoliach - różnica będzie 2l./100km. lub więcej.
                Jedyne rozwiązanie to wypożyczyć 1.4TSI DSG i sprawdzić na swoich trasach. Inaczej dyskusja się nie skończy nigdy.

                Ze swoich doświadczeń z TSI mogę napisać, że ten silnik jest oszczędny przy spokojnych płynnych przejazdach, przy jeździe szarpanej, dynamicznej różowo już nie jest. Przy TDI nie specjalnie trzeba się przejmować stylem jazdy i tak spalanie będzie się wachać +/- 0.3l/100km na baku.
                Ostatnio edytowany przez AdamB; 2174.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis
                  Jeden kierowca będzie miał 8.2 inny 10l i na to wpłynie sposób jazdy (płynny czy bardziej agresywny).

                  Z własnego podwórka. Mam na tej same trasie jednego dnia 4.2 innego 4.9 przy podobnych czasach i podobnym nasileniu ruchu.
                  Tzw. oczywista oczywistość.

                  Dlatego najkorzystniej porównywać swoje średnie spalanie ze spalaniem na spirtmonitor czy autocentrum, a potem procentowo dodać lub ująć i porównywać.
                  Sprawdzone wielokrotnie i trafnie.

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis
                    Jedyne rozwiązanie to wypożyczyć 1.4TSI DSG i sprawdzić na swoich trasach. Inaczej dyskusja się nie skończy nigdy.
                    Nie ma takiej potrzeby, w spritmonitor baza jest na tyle duża i wiarygodna, że nie ma problemu z porównaniem.

                    Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis
                    Ze swoich doświadczeń z TSI mogę napisać, że ten silnik jest oszczędny przy spokojnych płynnych przejazdach, przy jeździe szarpanej, dynamicznej różowo już nie jest. Przy TDI nie specjalnie trzeba się przejmować stylem jazdy i tak spalanie będzie się wachać +/- 0.3l/100km na baku.
                    Porównujesz 140/150 KM i 105/110 KM, a to robi różnicę.
                    Jeśli 1.4 TSI będzie jechało za 1.6 TDI to już takich dramatów nie będzie.
                    Choć wiadomo, że diesel jest bardziej odporny na pałowanie. Im bardziej agresywny styl jazdy, tym różnica będzie rosnąć.


                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez ryjeks Zobacz wpis
                      Porównujesz 140/150 KM i 105/110 KM, a to robi różnicę.
                      Nie porównuje teraz tych dwóch silników. Podałem tylko przykład jak wygląda spalanie w moim TDI.

                      Takie porównanie robiłem 3 lata temu przed zakupem i podczas jazd testowych.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X