Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O3FL - czujniki przód jak to działa ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez FLCN Zobacz wpis
    U mnie też działa. Tyle, że nie wolno się powoli zbliżać do przeszkody. Mnie się kilka razy zdarzyło dość żwawo podjechać do krzaków i auto stanęło w miejscu.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Właśnie jak jadę wolno do tyłu to tylko piszczy, sprawdzę, żwawo podjadę do krzaków.
    Z reguły cofam ostrożnie i pomału.

    Szczęśliwego Nowego Roku 2018
    Pozdrawiam Zbigniew
    Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

    Komentarz


    • #27
      Dajcie znać jakie efekty.

      Komentarz


      • #28
        Najlepiej maja w Zakopanem, mogą w śnieg walić i testować

        Komentarz


        • #29
          znowu zadziałało .....zauważyłem że jak się powoli parkuje , to system myśli że panujesz nad parkowaniem i się wyłącza , jeśli energicznie ( wczoraj dosyć szybko chciałem wyjechać z miejsca parkingowego - niestety na dwa razy , chciałem to zrobić szybko ,no i jak podjechałem do auta na styk....to wszyscy byli na przedniej szybie
          Fajnie , ale idzie zawału dostać

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez gruto Zobacz wpis
            znowu zadziałało .....zauważyłem że jak się powoli parkuje , to system myśli że panujesz nad parkowaniem i się wyłącza , jeśli energicznie ( wczoraj dosyć szybko chciałem wyjechać z miejsca parkingowego - niestety na dwa razy , chciałem to zrobić szybko ,no i jak podjechałem do auta na styk....to wszyscy byli na przedniej szybie
            Fajnie , ale idzie zawału dostać
            Lepiej ustawić jakiś karton lub styropian i wtedy testować.
            W jednym z odcinków TVN Turbo też sprawdzali systemy i Audi Q2 uderzyło w przeszkodę czujniki parkowania przednie zawiodły
            Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez Langusta Zobacz wpis
              Lepiej ustawić jakiś karton
              powiem Ci testowałem - nie zadziałało

              Komentarz


              • #32
                Widocznie nie działa karton w wielu testach karton nie działa ale już w normalnej jeździe wszystko działa. Tak samo emergency assistant w arteonie trzeba dużo warunków spełnić aby system zadziałał. Autocentrum testował. Reszta testów tak samo nie wychodzi jeżeli specjalnie człowiek testuje

                Komentarz


                • #33
                  Pisałem wcześniej, że musi być spełniony warunek prędkości (niska prędkość = nie działa), a tu kilka postów dywagacji. Ponadto w moim przypadku wykrywa nawet trawę, w sensie kilka wyższych źdźbeł trawy, więc karton powinien tym bardziej wykryć. Jeśli czujniki parkowania wykrywają karton, to powinno działać. Przecież z tyłu nie ma żadnego radaru (przynajmniej u mnie), a cała funkcja oparta jest właśnie na czujnikach parkowania.

                  Komentarz


                  • #34
                    A ja mam pytanie odnośnie systemu hamowania przy manewrowaniu. Jadąc do tyłu - działa w zasadzie zawsze. Natomiast jadąc do przodu - kiedy zbliżę się do przeszkody i czujniki uruchamiają się automatycznie to ikonka automatycznego hamowania świeci się na pomarańczowo a auto się nie zatrzymuje. Natomiast jeśli przed ruszeniem nacisnę przycisk przy dźwigni zmiany biegów i ręcznie włączę czujniki (uruchamia się też wtedy kamera cofania) a następnie ruszę do przodu to już ikonka automatycznego hamowania świeci się na biało i auto samoczynnie hamuje przed przeszkodą. Trochę to bez sensu bo np. jadąc w korku powoli jeśli się zagapię to system mnie nie uchroni przed wjechaniem komuś w tyłek - o ile nie nacisnę wcześniej ręcznie przycisku lub ikony na ekranie… bez sensu - da się to ustawić, żeby system hamowania był domyślnie „włączony” a nie „wyłączony” przy automatycznej aktywacji czujników z przodu?…

                    poniżej filmik obrazujący obydwa scenariusze:

                    Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                    Komentarz


                    • #35
                      Osobiście po 6 latach użytkowania auta z tym systemem poddałem się z logiką jak on działa. Nie rozumiem go, więc zakładam, że go nie mam i tyle. Raz uratował mi dupę- cofając po łuku i patrząc w tył, nie zauważyłem, że przód podszedł na styk do innego auta, no i uratował dupę. Prędkość była absurdalnie niska, na pół sprzęgła, bardzo ciasno a zadziałało. Próbowałem już z kartonami, garażem blaszakiem- wyrwane nity z poszycia garażu ;] Nie rozumiem tego ustrojstwa....

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
                        Osobiście po 6 latach użytkowania auta z tym systemem poddałem się z logiką jak on działa. Nie rozumiem go, więc zakładam, że go nie mam i tyle. Raz uratował mi dupę- cofając po łuku i patrząc w tył, nie zauważyłem, że przód podszedł na styk do innego auta, no i uratował dupę. Prędkość była absurdalnie niska, na pół sprzęgła, bardzo ciasno a zadziałało. Próbowałem już z kartonami, garażem blaszakiem- wyrwane nity z poszycia garażu ;] Nie rozumiem tego ustrojstwa....
                        U Ciebie właśnie zadziałał dlatego, że cofałeś a zgodnie z logiką działania Skody ten system działa tylko po wrzuceniu wstecznego lub po naciśnięciu tego przycisku "P z pachołkiem" na konsoli środkowej. Skoro cofałeś to miałeś wsteczny wrzucony, wtedy przednie czujniki również zatrzymują auto Zobacz wyjaśnienie poniżej



                        Z moim pytaniem powyżej to w zasadzie się wyjaśniło - choć nadal nie wiem dlaczego taka jest logika działania Skody ale cóż.

                        Otóż szukałem po instrukcji obsługi i nie mogłem znaleźć wyjaśnienia dlaczego działa to tak jak działa, stąd pojawiło się moje pytanie - ale korzystałem z instrukcji w PDF pobranej gdzieś w sieci. No i tu był pies pogrzebany - ściągnąłem jeszcze raz instrukcję ze strony Skody podając najpierw numer VIN w wyszukiwarce - okazuje się, że opis dotyczący automatycznego hamowania jest różny.

                        W tej instrukcji, z której korzystałem do tej pory było na końcu działu "Automatyczne hamowanie awaryjne" napisane po prostu: "Funkcja hamowania może być też jednorazowo dezaktywowana przez naciśnięcie przycisku funkcyjnego P rys. 255 na stronie 226" - i na tym się kończyło, dlatego nie rozumiałem czemu przy jeździe do przodu to nie działa

                        Podczas gdy w instrukcji ściągniętej dziś ze strony Skody jest dodatkowe zdanie na końcu: "OSTRZEŻENIE: Automatyczne hamowanie awaryjne działa tylko wtedy, gdy system został aktywowany przez włączenie biegu wstecznego lub naciśnięcie przycisku "P z pachołkiem" "

                        Także po prostu korzystałem z jakieś innej / starszej (?) wersji instrukcji bez tego dodatkowego wyjaśnienia. Nadal uważam, że powinno to działać w ten sposób, że przy automatycznym uruchomieniu czujników parkowania przednich przy podjeżdżaniu do przeszkody (bo tylne włączają się od razu po wrzuceniu wstecznego) system powinien być domyślnie aktywny bo mógłby właśnie uratować dupę w korku czy przy parkowaniu przodem - a tak zadziała tylko jeśli naciśniemy przycisk na konsoli środkowej lub ikonę na ekranie



                        Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                        Komentarz


                        • #37
                          To może znów ja Ci wyjaśnię. Mój opis dotyczy jednego z kilku razy kiedy system zadziałał. Najczęściej działał właśnie wtedy gdy cofałem. Miejsce parkingowe pod zakładem, cofam sobie zawsze w podobnym obszarze pod firmą, system zadziałał tylko 5-10x przez te wszystkie lata, pomimo XXX prób, czy to cofam szybko, czy pomału, czy lekko hamując, czy nie dotykając hamulca, czy w jakiejkolwiek wymyślonej kombinacji. Jedyne co zauważyłem, to system hamuje jak przekroczę czerwone linie z parktronica. Dobrze, że za autem jest wysoka niekoszona trawa, więc mogę się dupą bezkolizyjnie wbić- tak mniej więcej działa..... Próbowałem to symulować pod domem i nigdy mi nie zadziałał.

                          Komentarz


                          • #38
                            Teraz rozumiem co miałeś na myśli. Tak jak mówisz w takim wypadku lepiej założyć, że nie ma tego systemu w takim razie. W teorii powinno działać zawsze gdy system wykryje "niebezpieczne" zbliżenie się do przeszkody a prędkość jest poniżej 8 km/h. W moim egzemplarzu testowałem i działa za każdym razem - ale właśnie tylko przy wrzuconym wstecznym lub gdy wcisnę przycisk. Kiedy po prostu podjeżdżam przodem do przeszkody i czujniki się uruchamiają automatycznie - wtedy tylko piszczy ale mogę wjechać w ścianę bez krępacji Natomiast jeśli cofam lub jadę do przodu ale wcześniej wcisnę przycisk - zawsze się zatrzyma w odległości ~15-20 cm od przeszkody. Także o tyle lepiej mam niż Ty, że przynajmniej działa przewidywalnie....

                            Co ciekawe przy automatycznym włączeniu przednich czujników też się zatrzyma - ale muszę najpierw na ekranie kliknąć tę pomarańczową ikonkę od auto hamowania. Wolałbym, żeby domyślnie było to właśnie aktywne ale co poradzisz.
                            Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                            Komentarz


                            • #39
                              Doprecyzuje/ dopytam. Pisałeś, że jak masz wsteczny bądź wciskasz przycisk P. Po co go przyciskać, skoro czujniki automatycznie wszystko wykrywają, a jak nacisnę P to właśnie je deaktywuję.
                              Prędkość poniżej czy to 8 czy 12 czy 10km/h, jak różnie piszą u mnie nie ma nic do tego.... Czy jadę na półsprzęgle czy go puszczę jak niektórzy piszą, nic to do powtarzalności nie wnosi. Podobnie jak to czy dotykam hamulca.
                              Nie próbowałem naciskać ikonki na ekranie /tam mam chyba tylko "P" ?/, ale jaki by to miało sens cokolwiek naciskać przed manewrem, skoro w menu mam zaznaczone - aktywne auto hamowanie przy manewrowaniu?

                              Komentarz


                              • #40
                                Masz podobne wątpliwości jak ja i rozumujemy podobnie ale niestety Skoda widzi to jak poniżej - tyle wynika mi z lektury instrukcji i z zabawy w garażu z folią bąbelkową robiącą za przeszkodę:

                                1. Jeśli w menu infotainment (bodajże CAR -> Parkowanie i manewrowanie -> Automatyczne hamowanie podczas manewrowania) opcję masz WYŁĄCZONĄ - auto nie będzie hamowało - to jest jeszcze zrozumiałe i logiczne
                                2. Jeśli w menu infotainment opcję masz WŁĄCZONĄ - auto będzie hamowało TYLKO jeśli cofasz (czyli masz włączony bieg wsteczny) LUB jedziesz do przodu ale przed ruszeniem / w trakcie jazdy (co ważne, poniżej 15 km/h bo powyżej 15 km/h czujniki parkowania i tak się wyłączają i przycisk nic nie robi) naciśniesz przycisk P (koło dźwigni zmiany biegów)
                                3. Jeśli w menu infotainment masz dodatkowo włączoną opcję "Automatyczne uruchomienie" - to przy podjeżdżaniu przodem do przeszkody włącza Ci się czujniki z przodu ale auto NIE ZAHAMUJE - tak jest też napisane w instrukcji str. 228:
                                "OSTROŻNIE! Automatyczne hamowanie awaryjne działa tylko wtedy, gdy system został aktywowany przez włączenie biegu wstecznego lub naciśnięcie przycisku P"
                                Będzie tylko piszczało. Jeśli tę opcję "Automatyczne uruchomienie" wyłączysz - to jadąc przodem do przeszkody nawet nie uruchomią się czujniki tylko przydzwonisz bez żadnego ostrzeżenia.

                                I punkt 3 to właśnie to czego nie rozumiem - skoro czujniki z przodu, podczas jazdy w przód, mogą automatycznie się aktywować jak podjeżdżasz do przeszkody - to czemu system hamowania jest wyłączony z definicji? Dla mnie to bez sensu.


                                To jest to co na moim filmie w poście nr 34 powyżej - jeśli stoję w miejscu i ruszę do przodu - czujniki z przodu się uruchomią i auto będzie piszczało ale nie zahamuje (po uruchomieniu się czujników ikonka od autohamowania czyli to "P z pachołkiem" jest pomarańczowe). Natomiast jeśli stoję w miejscu, nacisnę przycisk P i dopiero ruszę do przodu - auto się zatrzyma przed przeszkodą - tak jak napisali w instrukcji str. 228 - auto hamuje tylko na wstecznym lub jeśli czujniki włączymy ręcznie przyciskiem. Przy automatycznym uruchomieniu czujników (de facto przednich jadąc do przodu bo wrzucając wsteczny niejako „ręcznie” włączasz wszystkie)

                                Podsumowując - zgodnie z moją instrukcją obsługi i zgodnie z moimi testami - auto powinno zahamować zawsze przy jeździe w tył (obojętnie czy wykryje ryzyko kolizji od tyłu czy przednimi czujnikami np. przy jeździe po łuku) a przy jeździe do przodu zahamuje tylko jeśli najpierw naciśniesz przycisk "P" lub klikniesz ikonkę na ekranie jak podjedziesz do przeszkody na tyle blisko, że włączą się automatycznie przednie czujniki


                                EDIT: po prostu nie rozumiem dlaczego auto hamuje tylko jeśli czujniki włączą się przy wrzuceniu wstecznego biegu lub gdy są wyłączone a my włączymy je przyciskiem P. Jeśli włączą się same z siebie (czyli przednie) to auto już nie zahamuje - bezsens. Wg mnie po włączeniu tego systemu powinno hamować zawsze - obojętnie czy uruchomimy je ręcznie (przyciskiem lub wrzucając wsteczny) czy automatycznie (przy podjeżdżaniu przodem do przeszkody). Ewentualne uzasadnienie mogę widzieć takie: Skoda założyła, że jeśli jedziemy do przodu to i tak patrzymy przed siebie i mniej więcej kontrolujemy sytuację więc wystarczy jeśli czujniki będą piszczeć i nas w ten sposób ostrzegać. Teoretycznie ma to jakiś sens bo jeśli jadąc do przodu auto niespodziewanie zahamuje bez naszej wiedzy to ktoś jadąc za nami może nam wjechać w tyłek. A jeśli manewrujemy tyłem to przeważnie i tak parkujemy lub jakiś inny niestandardowy manewr robimy i dookoła nas i tak wszyscy stoją lub zwracają na nas uwagę, więc nie ma takiego ryzyka. Niestety ma to taką wadę, że jeśli się zgapimy w korku (bo ktoś np. przed nami nagle zahamuje po ruszeniu) albo wjeżdżając na rondo (bo ktoś np. w ostatniej chwili wyłączy kierunkowskaz i jednak nie zjedzie na poprzednim zjeździe) to już nas ten system nie uratuje - wjedziemy komuś w tyłek lub w bok jeśli nie zdążymy sami zareagować
                                Ostatnio edytowany przez ivosmo; 10004536.
                                Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                Komentarz


                                • #41
                                  Bawiłem się wczoraj- nie zadziałało ani razu. Olewam temat, bo przerabiałęm go w XX wariantach.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    No to niezła lipa. Chyba, że to jeszcze kwestia przedlifta / polifta? Albo roczniku auta? W moim poliftowym z 2019 r. działa to dokładnie jak w instrukcji (wolałbym trochę inaczej ale dobrze, że chociaż zgodnie z papierami działa…)
                                    Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Ponownie podszedłem dziś do tematu, wyszedłem tylko wk...wiony, znaczy... z podniesionym ciśnieniem.
                                      Logika tego systemu jest jeszcze lepsza niż szefostwa w mojej firmie.....

                                      Wsiadam do auta, odpalam, syn idzie przed auto z kartonem. Włączam "P" przyciskiem koło lewara. Patrzę, że na ekranie głównym parktornic pokazuje P na pomarańczowo, ruszam na połsprzęgle do przodu= wrrrrr. Działa!

                                      Daję wsteczny, młody przechodzi do tyłu= wrrrrr, działa!.

                                      No to młody znów do przodu= nie działa, do tyłu= nie działa i tak XX razy.

                                      Kombinacje:
                                      - ruszanie szybciej, wolniej.
                                      - umiejscowienie kartonu w różnych położeniach, nachyleniach
                                      - ręczne włączanie i wyłączanie parktonica na przycisku koło lewara, bo wsteczny to domyślnie jest włączony, tak samo jak pomarańczowa literka P na ekranie.
                                      - ręczne zaznaczanie/ odznaczanie literki P na ekranie /pomarańczowa- biała/.
                                      - gaszenie i odpalanie auta, to wszystko w wyżej wymienionych kombinacjach, metodycznie i pomału. Nie włączyło się już ani razu.
                                      Najprostsze rozwiązanie- zapomnieć o tym i myśleć a jak uratuje dupę to ok.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        A ja mam pytanko, czy przy jeździe powolnej do przodu bez włączonego P, czujniki uruchamiają się od razu? u mnie tak jakby z opóźnieniem, że jak bym jechał odrobinę szybciej to by pokazało już na czerwono albo dzwonik.. widziałem u kolegi wyżej na tym filmiku że aktwacja była od razu przy dojechaniu do ściany. Chociaż kolega jechał bardzo wolno 2, 3km/h. Jak to u was jest?

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez ivosmo Zobacz wpis
                                          A ja mam pytanie odnośnie systemu hamowania przy manewrowaniu. Jadąc do tyłu - działa w zasadzie zawsze. Natomiast jadąc do przodu - kiedy zbliżę się do przeszkody i czujniki uruchamiają się automatycznie to ikonka automatycznego hamowania świeci się na pomarańczowo a auto się nie zatrzymuje. Natomiast jeśli przed ruszeniem nacisnę przycisk przy dźwigni zmiany biegów i ręcznie włączę czujniki (uruchamia się też wtedy kamera cofania) a następnie ruszę do przodu to już ikonka automatycznego hamowania świeci się na biało i auto samoczynnie hamuje przed przeszkodą. Trochę to bez sensu bo np. jadąc w korku powoli jeśli się zagapię to system mnie nie uchroni przed wjechaniem komuś w tyłek - o ile nie nacisnę wcześniej ręcznie przycisku lub ikony na ekranie… bez sensu - da się to ustawić, żeby system hamowania był domyślnie „włączony” a nie „wyłączony” przy automatycznej aktywacji czujników z przodu?…

                                          poniżej filmik obrazujący obydwa scenariusze:

                                          Jaką masz wersję Softu Bolero?

                                          Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X