Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.4 TSI czy 1.5 ACT TSI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    wszystkie skody mają turbinę ze stałą geometrią
    sew1981 to mnie zaciekawiłeś bo tego akurat nie wiedziałem
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • #27
      ja też nie,,,cytuje wypowiedź z poprzedniej strony tego tematu jakiegoś "światłego" sprzedawcy....nie wiem czy mocniejsze benzyny nie mają zmiennej

      Komentarz


      • #28
        30.10 zakupiłem 1.5 TSI ACT i powiem wam, że jak na razie jestem bardzo zadowolony. W tej chwili mam 4kkm przebiegu. Do pracy mamy 30 km z czego autostrada 50% i miasto 50%. Średnie spalanie wyszło mi z tego przebiegu 6,5 l na 100 Km, dla mnie super. Auto jest szczególnie niesamowite na trasie. Nie przekraczające 120 km/h można uzyskać spalanie na poziomie 4,5 l na 100 km.

        Komentarz


        • #29
          Ja mam 1.5 ACT i turbo podobno ma zmienna geometie

          Komentarz


          • #30
            Witam, sam stoję przed wyborem i zastanawiam się czy brać starszy 1,4 czy nowszy 1,5? Możecie coś więcej już powiedzieć na temat nowych silników? Ile macie już km? Jakie wrażenia i jak z filtrem gpf?

            Komentarz


            • #31
              Mam 1.5 tsi jeździ się naprawdę fajnie dynamika i spalanie jak na silnik benzynowy super.
              Nie jeździłem nigdy 1.4 tsi, ale wydaj mi się że dynamika i spalanie jest zbliżona.
              1.4 tsi jest już długo na rynku i jest to sprawdzona konstrukcja.
              1.5 tsi nie jest już aż tak nowy np audi a3 co najmniej od 2017 roku.
              O GPF na razie nic nie wiadomo jak będzie się zachowywał. Jak konstruktorzy nie zepsuli nic, to powinno być dobrze, bo temperatura spalin dla silnika benzynowego jest wyższa niż deasla przez to powinien się prawidłowo wypalać.

              Komentarz


              • #32
                Ile już km nalatane? I przy okazji jakie spalanie, przy jakiej dynamice jazdy?

                Komentarz


                • #33
                  Ja mam 1.4 tsi i 32tys km . Jak narazie bajka . Spalanie od nowości 6.7 więc jest naprawde okej . Najniższe jakie udało mi się wykręcić to 4.2 na dystansie 50km w cyklu pozamiejskim. Cicho s środku, przyspieszenie naprawdę ok . Jak dla mnie silnik idealny bo ma kopa , mało pali i naprawdę elastyczny. Pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #34
                    U mnie przebieg jest znikomy, minął dopiero 1. tys. km, przez to nie kręcę go mocno. Połowa miasto, połowa trasa spalanie średnia 6,4 litra. Staram się szybko przyśpieszyć, a później jechać jednostajnie o ile się da. Sporo było też tych rozruchów co temp. była poniżej zera co miało duży wpływ na spalanie. Mam Porównanie z poprzednim autem bravo 1.5 t-jet 150KM, dynamika podobna, ale spalanie ponad 2 litry na 100 km mniej.
                    Może podjedz do salonu pojeździj jednym i drugim tsi. Na temat trwałości 1.5 tsi to pewnie za 2 lata będzie można pogadać.
                    Informację o 1.5 tsi:
                    Volkswagen zaprezentował nowy silnik 1.5 TSI

                    Komentarz


                    • #35
                      Jeździłem obiema wersjami, różnicy wielkiej nie ma choć 1.5 jest trochę cichszy w środku. Chyba nie będę ryzykował i zostanę przy 1.4. Bo 1.5 to jeszcze małe przebiegi dodatkowo ten filtr GPF przy mojej jeździe szybko może się zapychać jednak autko kupuje na te 6, 8 lat a 1.4 modele od 2013 maja już duże przebiegi i wszystko z nimi ok. Wybiorę rocznik 2016 z przebiegiem nie większym niż 20kkm i zrobię chipa

                      Komentarz


                      • #36
                        O filtr się nie martw benzyną ma dużo większą temperaturę wydechu niż diesel . Tutaj filtr powinien działać bezproblemowo . Tym bardziej że to jest w sumie filtr czyli jak sama nazwa wskazuje filtry się wymienia. Każdy filtr dpf ma mniej więcej 150 tyś km przydatności. Ale jak to w pl bywa każdy czyści plucze te filtry bo nie wszystkich stać na utrzymanie diesla dodając jeszcze niedługo filtry powietrza czy kabinowe będzie się czyścić pozdrowionka

                        Komentarz


                        • #37
                          Wybór jednak padł na sprawdzone 1.4 tsi 150, ale głównie ze względu że na chwile obecna chip tuning jest albo niedostępny albo nie pewny dla wersji 1.5. W między czasie też poczytałem, potestowałem i powiem wam że przy spalaniu tez jest różnica. 1.4 i 1.5 przy normalnej jeździe prawie ze identycznie ale jesli im wciskamy do podłogi to 1.5 już pali dużo więcej niż 1,4, nawet 1l więcej. Komfort jest niemal identyczny żadnych różnic nie odczuwałem. W 1.5 ma być niby ciszej.

                          A co do dwumasy w 1.4 tsi, ona tam jest czy nie ? Wszędzie są sprzeczne info na forach, mi się wydaje ze jest. Może ktoś to potwierdzić?

                          Komentarz


                          • #38
                            1.4 TSI 140 KM CHPA na pewno nie ma dwumasy
                            Pozdrawiam,


                            Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                            Komentarz


                            • #39
                              Tak ale pytanie jest o 1.4 tsi 150km po 2014r.

                              Komentarz


                              • #40
                                A jak z kulturą pracy w 1.5 ? Lepiej niż 1.4 ?

                                Komentarz


                                • #41
                                  Nie widziałem żadnej różnicy. Na podniesionej masce oba klekoczą. W środku prawie wcale nie słychać. W 1.5 bardziej słyszalna turbina a co do jazdy to pozytywnie dla obu.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Aaa no to faktycznie bez sensu ten 1.5 tyle że droższy w serwisie tak jak vw planowalo w sumie )

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Taniej, bo robią tylko 3 silniki benzynowe: 1.0, 1.5 i 2.0. Zamiast czterech: 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        W cywilnych wersjach nie było 2.0 tylko w rs. Teraz to są te same silniki ? 190 i 245 ps ? No i w 1.4 mniej rzeczy do popsucia było niż w 1.5

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Taki eres jak w skodzie to też jest cywilny. Bo nijak się nie ma do eresa, na przykład, w fordzie.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            A jak z ta dwumasa ? Ktoś mnie może upewnić czy jest w 1.4 tsi 150 po 2015?

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Dwumasy nie ma . A silnik to ten sam co w rs ? 245 i 190

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Witam . Moja octawia jest z grudnia 2017 1.5tsi dsg. W tej chwili dobiega do 30tys km. Jak narazie nic zlego sie nie dzialo. Ten silnik wg mnie bardzo fajnie pracuje chociaz nie mam porownania do 1.4 bo nie posiadalem. Poki co wszystko na plus.
                                                Ale wymianie oleju co 30tys powiedzialem stanowcze nie. Wole wymieniac czesciej 10...15tys

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Czy 1.5 TSI w manualu w OCTAVI cierpi na problemy zgłaszane przez innych użytkowników tego silnika czyli szarpanie na 1 biegu na zimnym oraz dziwne zamulanie?

                                                  Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy. - Ateca Klub
                                                  1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu - Volkswagen T-Roc i T-Cross Forum
                                                  1.5 SEL first gear issue. - Page 81 - Skoda Karoq - BRISKODA

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Jak dla mnie jakoś dziwnie szarpie zawsze na 1... Co do zamulania, to trezba dość wysoko startować wtedy nie muli. W innym przypadku trochę słabo. Sądzę, że wynika to ze złego programu OEM. Czekam tylko jak już będzie można coś podłubać i wtedy będe działał.

                                                    Dam znać jak wrażenia po modzeniu.
                                                    Krzyki krzepną w zastygłej perle, gdy on powstaje z bolesnego uśpienia...

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X