Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Planowany zakup - 1,2 TSI czy 1,4 TSI

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Planowany zakup - 1,2 TSI czy 1,4 TSI

    Witam wszystkich po raz pierwszy :-). Otóż, przymierzam się do zakupu octavii i zastanawiam się nad wyborem silnika. Mieszkam w małym mieście więc diesel zupełnie odpada. Dłuższe wyjazdy do 4-5 w roku (wakacyjno-feriowe). Przebiegi roczne max 8-10 tys. Zatem jestem "skazany" na benzynę. To, co się naczytałem o silnikach TSI, to już mnie głowa boli. Liczę jednak, że kupując auto z 2013/2014 roku problemy zostały wyeliminowane. Czy możecie ze swojego doświadczenia poradzić, jak duża jest różnica w jeździe między 1,2 TSI i 1,4 TSI? Bo podejrzewam, że niezawodność i koszty serwisowania są zbliżone. Pozdrawiam.

  • #2
    Witam. Mam akurat do dyspozycji skodę octavię z silnikiem 1.4 i 1.2 TSI. Ojciec ma z silnikiem 1.2 a moja jest z silnikiem 1.4 TSI. Powiem ci że w codziennej jeździe w ruchu miejskim to praktycznie nie ma dużej różnicy. Są to silniki tak elastyczne tzn. maksymalny moment obrotowy zaczyna się już od ok 1500 obr. W obu silnikach wyeliminowane są wady tj. łańcuch rozrządu, itp. Z tego co zauważyłem to silniki 1.2 tsi troszkę więcej pali o ok. 0,5 l/100 km przy spokojnej jeździe do ok 120-130 km/h spalanie wynosi odpowiednio 6,5 l dla 1.4 tsi i 7 l dla 1.2 tsi, natomiast jeżeli chodzi o hałas generowany w kabinie przez silnik do jest na korzyść 1.2 tsi jest ciszej silnik mniej "buczy" Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji to są bardzo porównywalne.
    Powiem ci tak jeżeli miałbym do wyboru skodę z tego samego rocznika i z takim samym wyposażeniem to brałbym z silnikiem 1.4 tsi, natomiast w sytuacji gdy miałbym możliwość za tą samą cenę co 1.4 tsi kupić 1.2 tsi ale rocznikowo młodszy z lepszym wyposażeniem to brałbym 1.2 tsi (bo do normalnej jazdy zdecydowanie wystarczy), no chyba że potrzebujesz mieć zapas mocy do częstego jej wykorzystania to odradzam silnik 1.2 tsi.

    Komentarz


    • #3
      No i 1.2 nie ma szóstego biegu i jest zwyczajnie za słaby do auta tej wielkości (odczujesz zaraz po wyjeździe z miasta). A na tylnej osi oba mają sztywną belkę, jak w aucie segmentu B.
      Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

      Komentarz


      • #4
        1.2 TSI 105KM ma 6 biegów

        Komentarz


        • #5
          I jest taka nadal dostępna?
          Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

          Komentarz


          • #6
            Wydawało mi się, że silniki 1,4 mają moc 140 KM, ale widzę, że wiele np. golfów VII ma dla sinika 1,4 moc 122 KM...Zatem już znacznie bliżej 1,2. Druga rzecz, to rzeczywiście ta skrzynia biegów. Bo oglądając różne oferty były auta z 5 i 6 biegową skrzynią. A co do tylnej belki, to podejrzewam, że taka jest także w innych autach tej grupy (golf, jetta) przy tych silnikach. A wchodzenie w silniki większe jest dla mnie nieopłacalne. Tak samo jak diesel. Nawet bym go nie nagrzał jadąc do pracy nie wspominając o dpf itd.

            Komentarz


            • #7
              A to ma być nowy czy używany? Bo 1.4 122 KM to były w octavii mk2 (porządne zawieszenie w każdej wersji silnikowej, nawet 80 KM), a piszesz w dziale mk3 (oszczędności dla producenta, a cena wyższa).
              Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

              Komentarz


              • #8
                Weź 1.4 150 koni i będzie po problemie
                Kondziu

                OCP

                Komentarz


                • #9
                  Chodzi mi o auto 2013/2014 czyli octavię 3. A silniki 1,4 122 KM widziałem w golfach 7 i jettach właśnie z lat 2013/2014. Może te 122 KM to jakaś końcówka montowana właśnie w tych latach.

                  Komentarz


                  • #10
                    W rocznikach 2013/2014 były montowane 1.2 105 km i 1.4 140 km. Kup 1.4 140 spalanie praktycznie takie same a masz 35 km więcej.
                    Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                    http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki za porady. Będę zatem szukał takiej sztuki z silnikiem 1,4 140 KM.

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja użytkuje nową VW Jetta z 1.2TSI i jest to dla mnie wystarczające. Samochód ma skrzynie 6 biegową. Wcześniej miałem 01 AXR 101KM i obecny silnik jest porównywalny jeśli chodzi o osiągi i dużo cichszy

                        Komentarz


                        • #13
                          Czy w przypadku octavii wyposażenie np. ambition jest identyczne w przypadku silników 1,2 i 1,4? Nad jettą też się zastanawiałem, ale tutaj minusem jest wyłącznie wersja sedan z "pięknymi" zawiasami bagażnika. Podejrzewam też, że jetta będzie droższa niż octavia. A wolę zapłacić więcej za wyposażenie niż za markę w sumie bliźniaczego samochodu.

                          Komentarz


                          • #14
                            Po pierwsze w jezdzie po miescie i drogach zwyklych pomiedzy 1.2 a 1.4 za duzej roznicy nie odczujesz (co Ci juz tu ktos przed chwila pisal).
                            Jesli lubisz poczuc przyspieszenie pod prawa noga to na pewno bedzie lepszy 1.4. Jechalem takim na jazdach probnych zanim kupilem Octavie. Uznalem ze nie doplace tyle pieniedzy za wiecej koni bo tego nie potrzebuje. Natomiast zaznaczam uczciwie - przy dynamicznej jezdzie czuc roznice na korzysc 1.4 tsi. w koncu 140 koni to nie 105.
                            Jesli chodzi o 105 konny silnik to skrzynia mogla poczatkowo byc 5 biegowa lub za doplata 6 - wiec wcale to nie znaczy ze jak jest 1.2 105 kucy to bedzie miec od razu skrzynie 6-biegowa. W miescie to powiedzmy za bardzo sie nie przydaje, ale na autostradzie sie przyda - bedzie ciszej i mniej spali.
                            Co do belki z tylu to jak O3 wchodzila na rynek sam krytykowalem te rozwiazanie jako celowe zdziadzenie i oszczednosc producenta... ale prawda jest taka, ze nikt normalnie uzytkujacy samochod nie jest w stanie wykryc czy z tylu jest ta belka czy wielowahacz. Co wiecej to moim zdaniem O3 lepiej sie prowadzi niz O2 z wielowahaczem. Przynajmniej w wersjach cywilnych (nie RS - tutaj nie wiem, nie jechalem).
                            Spalanie jest troche nizsze w 1.2 niz w 1.4 - sprawdz sobie sam na spritmonitor.de (poszukaj Golfow VII - ich wiecej tam niz Octavii). Ja mam spalanie jak Niemcy. Na motostat masz polskie spalanie, tyle ze duzo mniej aut. Jak jednak bedziesz tylko jezdzil po autostradzie i to szybko (a po to jest autostrada...) to znowu moim zdaniem bedziesz mial troszke mniejsze w 1.4. Oba silniki sa oszczedne.
                            Teraz uwaga - w O3 z lat 2013-2014 byly liczne przypadki jakis stukow z tylu - na forum jest o tym dluuuuuuuugi watek i sporo osob mialo takie halasy. Ja zanim kupilem O3 - jezdzilem kilkoma i w zadnym egzemplarzu nic nie slyszalem a jestem na tym punkcie przewrazliwiony jesli chodzi o halasy w stylu stuki, skrzypienia, itp.
                            Co do ceny - O3 nie jest tania. Za te kwote mozesz miec i Jette i Golfa VII i auto wyzszej klasy - czasem i Passata B7 (bardzo fajny woz) i Toyote Avensis i to z tych samych rozcznikow - kto nie wierzy niech obejrzy ogloszenia.
                            I ostatnia uwaga - prawie 4 na 5 Octavii III wystawionych na otomoto/olx/allegro (jeden pies - ten sam wlasciciel - te same ogloszenia) to auta kupione na firme (niekoniecznie flotowe), ale wlasnie firmowe, a nie od osob prywatnych. Wcale nie jest latwo cos kupic w sensowej cenie, bo ceny O3 czesto sa zblizone do Superba II. Co zabawne to w cenie O3 mozna tez kupic np. o rok czy dwa starszego Priusa - bardzo fajne auto...
                            Wiec ogolnie wybor za te kase spory.
                            Sama O3 to auto uniwersalne, swietne, niepsujace sie raczej. Tyle ze wcale nie tanie...
                            Powodzenia.
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez marlej108 Zobacz posta
                              ...
                              Jesli chodzi o 105 konny silnik to skrzynia mogla poczatkowo byc 5 biegowa lub za doplata 6 - wiec wcale to nie znaczy ze jak jest 1.2 105 kucy to bedzie miec od razu skrzynie 6-biegowa. W miescie to powiedzmy za bardzo sie nie przydaje, ale na autostradzie sie przyda - bedzie ciszej i mniej spali...
                              Nie wiem czy przypadkiem nie jest tak że 5 i 6 w 1,2 tsi nie mają takich samych przełożeń na ostatnim biegu... Chyba w temacie ruwado o jego skodzie było to kiedyś poruszone.

                              Komentarz


                              • #16
                                mozliwe, ze jest jak piszesz.

                                w ogole silnik 1.2 tsi wersja 85 konna i 105, a potem 110 konna to w 100% ten sam silnik. Jedynie w slabszej wersji zdziadzony programowo. Caly osprzet i wyposazenie jest identyczne.
                                W sumie to mozna tez zawirusowac 1.2 tsi do 130 kucy rzekomo bezproblemowo, ma to kosztowac podajze 1200 czy 1500 zl. Wiec jak doplata do 1.4 jakas strasznie duza, to moze warto 1.2 jakby byla jakas ladna wersja i po prostu go "wzmocnic" w ten sposob. Co kto lubi.
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz


                                • #17
                                  No tak..masz rację. Przeglądałem wczoraj praktycznie wszystkie ogłoszenia na otomoto i 90% octavii to auta poleasingowe. Często wyposażenie "bieda". I jak widzę, jak mój sąsiad traktuje firmowego opla, to nigdy bym takiego auta po nim nie kupił. I tutaj jest problem. Z kolei jetta jest mnie popularna jako auto firmowe, ale jest ich razu zdecydowanie mniej. Co do passata, to zawsze się zastanawiałem, czy raczej tutaj nie trzeba celować w silnik 1,8 - 2,0. No chyba, że 1,4 też dałby radę, zwłaszcza że nie jestem typem rajdowca. Zresztą mając 2 małych dzieci staram się jeździć bardzo spokojnie. Racja też, że w okolicach 50K można kupić także toyotę avensis. Tylko, że problem jest ten samo, co z octaviami - większość z tych sprzedawanych to auta firmowego/poleasingowe. Często ze słabymi silnikami i bardzo kiepskim wyposażeniem. Tym bardziej, że te silniki są bez turbo, więc pewnie trzeba je wysoko kręcić, aby chciały jechać.A inny problem natury ogólnej - jest zdecydowanie mniejszy wybór aut benzynowych niż diesli do sprzedaży.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez marlej108 Zobacz posta
                                    Co do belki z tylu to jak O3 wchodzila na rynek sam krytykowalem te rozwiazanie jako celowe zdziadzenie i oszczednosc producenta... ale prawda jest taka, ze nikt normalnie uzytkujacy samochod nie jest w stanie wykryc czy z tylu jest ta belka czy wielowahacz..
                                    Bzdura wierutna! Można mnie wsadzić (najlepiej na tylna kanapę) i w swoim mieście po trzech pierwszych progach zwalniających na bank zgadnę czy jest belka z tyłu czy nie. W swoim mieście, bo u siebie znam zachowanie auta na konkretnych progach. na belce tył zawsze nerwowo i wyżej podskoczy. Auto segmentu C na belce to bida i tyle w czasach, kiedy są inne takie auta na normalnym zawieszeniu.

                                    Zaraz się wkradnie ogólna heretyczna konkluzja taka, że gorsze jest lepsze. :-)
                                    Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                                    Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta

                                      Bzdura wierutna! Można mnie wsadzić (najlepiej na tylna kanapę) i w swoim mieście po trzech pierwszych progach zwalniających na bank zgadnę czy jest belka z tyłu czy nie. W swoim mieście, bo u siebie znam zachowanie auta na konkretnych progach. na belce tył zawsze nerwowo i wyżej podskoczy. Auto segmentu C na belce to bida i tyle w czasach, kiedy są inne takie auta na normalnym zawieszeniu.

                                      Zaraz się wkradnie ogólna heretyczna konkluzja taka, że gorsze jest lepsze. :-)
                                      no nie wiem...

                                      ja nie poznaje, podobnie podejrzewam, jak prawie wszyscy... ale widac Ty jestes wyjatkowy... i jak piszesz "po trzech pierwszych progach zwalniających na bank zgadnę czy jest belka z tyłu czy nie."

                                      ps. wcale nie twierdze zreszta, ze tak nie jest - moze faktycznie Ty zgadniesz. Ja natomiast nie zgadne... i tak jest chyba z wiekszoscia klientow Skody...

                                      Ps.2 natomiast oczywiscie trudno polemizowac z tym, ze zamiana wielowahacza na belke to zdziadzenie konstrukcji... i zeby choc dzieki temu auto stanialo... ale nie tylko nie stanialo, co zdrozalo :-) Tak sie robi pieniadze - wklada sie zamiast zegarow mechanicznych (pewnie drozszych w produkcji) zegary elektroniczne - wyswietlacz - kosztujacy w Chinach (gdzie go produkuja) grosze i chce sie za to... dodatkowa doplata a ludnosc placi... I podobnie jest podejrzewam z zawieszeniem - skoro mozna taniej za drozej, to czemu nie...
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dlatego znacznie większe branie mają duże kolorowe wyświetlacze, a nie to, co jest (mechanicznie) w aucie istotne i realnie przekłada się na komfort jazdy. Tu, gdzie klient widzi trzeba dodać, a gdzie nie zagląda można spokojnie zabierać.

                                        Mam tylko jedno auto w rodzinie. Wcześniej było ono na belce, ale teraz nie biorę już takiego pod uwagę, bo wiem, że komfort rożni się wystarczająco zauważalnie, abym nie chciał tego stracić. Poza tym, to raczej niefajnie płacić więcej za mniej.
                                        Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          marlej, a jak jest w nowym golfie, belka czy wielowachacz? Niewiem jaka jest różnica między O2 wielowachacz a O3 belka ale marlej trochę aut zmienił i chyba wie o czym pisze.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            W nowym Golfie jest belka..

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Z Mojego doświadczenia gdzie miałem wcześniej O1 , która posiadała belkę, a teraz VW Jetta która ma wielowahacz jest różnica na plus dla Jetty. Wiem, że generacyjnie to nowszy samochód, lecz podczas pokonywania nierówności, Jetta lepiej je wybiera tzn nie skacze.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                W O1 mam wielowachacz, dużo złego było tu na forum o belce, ale w nowych O3 jakoś nie słychać aby ludzie narzekali że coś im stuka.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ciekawostka, bo dzisiaj będąc na zakupach, nie planując tego wcześniej zajechaliśmy do salonu forda. No i była możliwość przejechania się c-maxem z silnikiem benzynowym 1,5 150KM. Powiem wam, że wrażenia bardzo pozytywne. Silnik bardzo dynamiczny i komfort jazdy naprawdę wysoki. Tylko ta cena nowego....95 tys....

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X