Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Planowany zakup - 1,2 TSI czy 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Jak pisałem wcześniej - poznali dobrze rynek i wiedzą, że można sprzedać tańsze za więcej. A ludziska i tak to łykną.

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
      No tak. Przy czterobiegowej nie będzie wiele więcej. ;-)
      Poziom wypowiedzi pokazuje, że nie wiesz o czym piszesz. No ale co się dziwić jak jedyne co potrafisz to wyczuć różnice między belką a wielowahaczem.

      Komentarz


      • #78
        Też nie wiem w czym ta piątka przeszkadza. To nie duży fiat że na 4 biegu masz przy setce prawie 4 tysiące, a na piątce 3100. Tu na piątce przy 140 w 1,2 jest około 3 tysi, a w 1,4 na szóstce jest przy 140 około 3 tysi,..

        Komentarz


        • #79
          stare automaty miały po 3 biegi i też jeździły
          Powered by R-Performance

          Komentarz


          • #80
            To po co w ogóle oferowano 1.2 ze skrzynią szóstką, skoro piątka jest równie dobra i ma takie same obroty podczas jazdy autostradowej? Bo nie przez przypadek przecie.

            Komentarz


            • #81
              Stare ciężarówki miały po 20 biegów i też jeździły.

              Jak by octavia tak miała to by się człowiek nie czuł oszukany przez producenta i na autobahnie by lipy nie było.

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                To po co w ogóle oferowano 1.2 ze skrzynią szóstką, skoro piątka jest równie dobra i ma takie same obroty podczas jazdy autostradowej? Bo nie przez przypadek przecie.
                Po to żeby było za co dopłacić, ewentualnie dogodzić osobom które do 5 biegów nie wsiądą bo to przestarzałe.

                Komentarz


                • #83
                  Sześć biegów to przecież żadna współczesna nowość, bo fiat bravo miał taką skrzynię już w 2007 roku, nawet w najsłabszej wersji silnikowej (w standardzie, bez dopłaty).

                  Komentarz


                  • #84
                    Nie twierdze, że nowość bo szóstkę to i w punto jedynce z silnikiem 1,1, można było mieć. Chodzi o to że niektórzy, jak coś jest przestarzałe (np dla niektórych skrzynia co ma mniej biegów do przodu niż sześc, czy choćby ta nieszczęsna belka w zawiasie) to skreślą auto. No i producent im daje wybór.

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                      To po co w ogóle oferowano 1.2 ze skrzynią szóstką, skoro piątka jest równie dobra i ma takie same obroty podczas jazdy autostradowej? Bo nie przez przypadek przecie.
                      Pewnie minimalnie obroty się różnią przy 140km/h na korzyść 6 biegów. Ja się pytam co ci przeszkadza 5 biegów jeśli jest w miarę cicho, obroty są niskie i spalanie przyzwoite przy 140km/h. Czepiasz się bo wydaje ci się że coś wiesz, a nie masz argumentów.

                      Komentarz


                      • #86
                        1,2 z piątką
                        1,4 z szóstką, jak jest jakaś różnica to nie ma co o niej gadać bo to może kilkadziesiąt obrotów, choć pewnie nie ma żadnej w ramach oszczędności kosztów na kołach zębatych w skrzyni.
                        Ostatnio edytowany przez kylo125; 5732.

                        Komentarz


                        • #87
                          Tylko, że 200 km/h to nie jest prędkość tempomatowa, tzn nie utrzymuje się jej dłużej niż przez chwilę. A przynajmniej nie w takich autach. Argument mam taki, że zaletą skrzyni pięciobiegowej w sytuacji gdy ten sam silnik dostępny jest z szóstką, jest jedynie to, ze pojazd jest tańszy w zakupie jako nowy. I tyle.

                          Nie wiem jak jest z octavią, ale w fabii dodatkowo z przodu były większe hamulce i z tyłu tarcze zamiast bębnów. Ale i tak nabywcy 1.2 z piątką nie zwracali na to uwagi, bo ważniejszy był kolor auta (metalik!) albo wielkość wyświetlacza w radiu. :-)

                          Komentarz


                          • #88
                            Ale co ma 200 na filmie do obrotów przy 100,120, czy 140. W jednym i drugim są na najwyższym biegu takie same. Więc gdzie tu argument że 5 się na autostradę nie nadaje, a 6 już tak?

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                              Ale co ma 200 na filmie do obrotów przy 100,120, czy 140.
                              Sam wstawiłeś te filmy. Też nie wiem.


                              Komentarz


                              • #90
                                Filmy wstawliłem bo widać w nich obroty przy tej samej predkosci na najwyzszym biegu. Jak dalej nie rozumiesz przekazu to ja dziekuję za dyskusje...

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                                  Jak dalej nie rozumiesz przekazu to ja dziekuję za dyskusje...
                                  w ''Tesli'' pewnie nie ma różnic....
                                  Dawid
                                  czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    długa ta 5 tka rzeczywiście w tym 1.2. przeważnie są różnice tu ich nie widać za bardzo faktycznie, pewnie kylo jak piszesz - w ramach oszczędności te same zębatki
                                    także do takiego turlania się po autostradzie do 150, to może i nawet by styknęło 105 ps z 1.2 tsi (bo 86 to już za mało na tą budę do takich jazd uważam, szczególnie pod górki)
                                    Ale już do wyprzedzenia gdzieś, przyśpieszenia czasem , to wolałbym 1.4

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Ja też bym wolał 1,4, ale do tych 150 i spokojnej jazdy to pewnie i to najsłabsze 1,2 styka zwłaszcza że przy tych np 3 tysiach czyli około 140 km/h moment ma prawie taki jak wersja 105 koni, więc pewnie by dużej różnicy pod górki nie było. Dopiero na wyższych obrotach puchnie.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                                        Ja też bym wolał 1,4
                                        i ja też bym wolał,ale z ograniczonego budżetu i większości jazdy wookół komina(raz w roku wyjazd na wakacje) wybrałem 1.0TSI(115KM)
                                        Dawid
                                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Ja na razie nowego nie potrzebuję, więc to i tak rozważania teoretyczne. Ale skoro moje 110 koni w jedynce do zwykłej jazdy styka to i 115 w lżejszej o3 też sobie poradzi.

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
                                            Ale skoro moje 110 koni w jedynce do zwykłej jazdy styka to i 115 w lżejszej o3 też sobie poradzi.
                                            prawda jest taka,zależy kto do czego potrzebuje
                                            obecnie mam 105KM i mi styknie w dislu,a prawda jest taka że dużo jest zależne od przełożenia skrzyni
                                            Dawid
                                            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              W przypadku nowych samochodów różnice w cenie między poszczególnymi silnikami są duże, ale w przypadku używanych już nie tak bardzo. Kiedy oglądałem O3 z roku 2013-2015, ceny modeli z silnikami 1,2 105 KM i 1,4 140 KM były bardzo zbliżone. Większe różnice cenowe to nie tyle silnik, co wyposażenie i przebieg. No i oczywiście kto za ile sprzedaje. Ale mogąc kupić za te same pieniądze silnik 1,2 i 1,4, po prostu wolę 1,4.

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Znajdź 1.4 z 2016/2017 roku w cenie 56-57 tys. z tak małym przebiegiem i wyposażeniem ambition/amazing - nie żebym Cię kusił moją skodą, ale zależy mi na szybkiej sprzedaży i cena robi się coraz bardziej atrakcyjna. Wpadnij chociaż na jazdę próbną (no chyba, że jeździłeś już 1.2).

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  1.2 ma 160-175 Nm zależnie od mocy (czyli wcale nie tak źle, to tak na poziomie 1.8i wolnossaka moment), do turlania się wystarczy zapewne, ale pod górkę ostrą na autobahn na wyższym biegu, wątpie, żeby to przyśpieszało sensownie na niskich obrotach jednak na autostradę, to albo pojemność w benzynie ,albo diesel, żeby nie puchł, jak chcemy latać na niskich obrotach.
                                                  Tu dali dobre przełożenia, jak w mocniejszych jednostkach, ale silnik trochę dychawiczny mimo wszystko na przyśpieszanie w wyższych prędkościach. Jak równa jazda to ok, do tych 140-150 pewnie spoko w miarę, jeśli nie ma za dużych gór (jak auto obciążone).
                                                  Jednak 1.2 bardziej kojarzy mi się z warunkami miejskimi i podmiejskimi, niezależnie ile koni z niego wycisną.

                                                  Komentarz


                                                  • coś z tymi cenami jest na rzeczy
                                                    rok temu kombi 1,8 4x4 stajl z jakimś tam dodatkowym wyposażeniem ale bez szaleńst wychodził 127tys. minus rabat czyli jakieś 115tys.
                                                    teraz widzę na allegro liftbacka z troszkę lepszym wyposażeniem za 138tys.
                                                    To za 160 po rabatach można mieć już cuprę 4x4 z kilkoma dodatkami.
                                                    Powered by R-Performance

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X