Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana świec problem

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana świec problem

    Witam
    Octavia mk3 1.4tsi 140km. Mam przejechane 60tyś km i chcę wymienić świece. Podczas wymiany pojawił się duży problem, żadna z cewek nie chce wyjść, są przypieczone. Miał może ktoś taki problem i wie jak temu zaradzić, nie chciałbym przez wymianę świec kupować 4 nowe cewki bo się pourywają. Z góry dzięki za odpowiedź.

  • #2
    Używasz ściągacza do cewek? Czu chcesz ściągnąć paluchami?
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz


    • #3
      Ja chciałem ściągać paluchami ale byłem na 2 zwykłych warsztatach to też nie potrafili, lecz nie zauważyłem żeby robili to jakimś ściągaczem do cewek.

      Komentarz


      • #4
        Ściągacz do cewek!!!. I umiejętne jego zastosowanie aby nie połamać cewek.
        Paluchy do grzebania w nosie...
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • #5
          Zadzwoniłem do mechanika to się zdziwił jaki ściągacz

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez baasior Zobacz posta
            Zadzwoniłem do mechanika to się zdziwił jaki ściągacz
            Pokaż mu to

            Ostatnio edytowany przez spj; [ARG:4 UNDEFINED].
            Pozdrawiam,


            Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

            Komentarz


            • #7
              No super dzięki, a z ciekawości jak to działa, bo z tego co widze to tylko na srubę się nakłada.

              Komentarz


              • #8
                Pozdrawiam,


                Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                Komentarz


                • #9
                  Szczerze powiem nie widzę różnicy w wyjmowaniu ściągaczem a podważaniem śrubokrętem jak na tym filmiku

                  Komentarz


                  • #10
                    A jest sposób na ten element gumowy, gdy nie chce się zsunąć ze świecy. Właśnie taki przypadek występuje u mnie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Miałem taki problem na jednej świecy ale udało się bez specjalnych narzędzi...

                      Komentarz


                      • #12
                        Śrubokrętem, hm... Fajnie jak jest fajnie. Tak samo z wykręcaniem świec "maszynkami" bez czucia ręcznego. I wkręcaniem nowych świec bez klucza dynamometrycznego (pomijam fakt doświadczenia wieloletniego z wkręcaniem świec na czucie).
                        Ale...? Plastik, temperatura, starzenie się materiału, itd.
                        U siebie do caxa, na wzór org. ściągacza dorobiłem na podstawie (ruskiego forum) odpowiedni ściągacz i po wymianie przy ok. 55tkm (1-sza wymiana świec) wiadomo było o co chodzi ze ściągaczem aby był...
                        Kto ma doświadczenie z podobnymi tematami wie o co chodzi.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz


                        • #13
                          Ok sprawa załatwiona, inny mechanik bez problemu wyjął rękoma wszystkie cewki.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez baasior Zobacz posta
                            Ok sprawa załatwiona, inny mechanik bez problemu wyjął rękoma wszystkie cewki.
                            Widziałeś może jak sobie poradził z zapieczonymi cewkami.

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak o dziwo właśnie złapał rękoma i normalnie powyjmował, dosłownie w 10s 4 cewki. Powiedział że one są zassane mocno i nie ma się co bać. Jedynie złapać za gumkę.

                              Komentarz


                              • #16
                                oczywiście, że rękoma się to ściąga, czasami są zassane gumowe tuleje na świecy, ale to po prostu trzeba wyjąć
                                ściągacz jak ściągacz, w ASO mają pewnie też przyrząd do odkręcania korka wlewu oleju
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->O2FL DSG Elegance+
                                ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ok, spróbuję coś zdziałać w sobotę. Dzięki.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    panowie, jakie świece polecacie do 1.4 (140)? kiedyś czytałem że wskazana jest wymiana na oryginały ale były one dosyć drogie w porównaniu do zamiennika.
                                    co ile czasu/przebiegu zgodnie ze sztuką powinno się wymieniać świece?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez marmal321 Zobacz posta
                                      panowie, jakie świece polecacie do 1.4 (140)? kiedyś czytałem że wskazana jest wymiana na oryginały ale były one dosyć drogie w porównaniu do zamiennika.
                                      co ile czasu/przebiegu zgodnie ze sztuką powinno się wymieniać świece?
                                      Wymiana świec w 1.4 TSI 140KM co 60000 km - potwierdzone w serwisie.
                                      Ostatnio kupiłem niby oryginały z literą "B" na końcu numeru i niby pasujące do CHPA, a okazało się że są dłuższe od tych fabrycznych.
                                      Nie odważyłem się zmienić, odesłałem do Sprzedawcy.
                                      W Plichta Gdynia każą sobie niecałe 100 zł za 1 świecę i niecałe 100 zł za wymianę i chyba na tym się skończy, żeby nie było przypału.
                                      Pozdrawiam,


                                      Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        60000 km lub co 4 lata wymiana świec. Takie informacje uzyskałem w aso.
                                        I po 4 latach przebieg 40 700 km wymienili mi świece w aso.
                                        Dodam że za wymianę nie płaciłem bo mam pakiet serwisowy.
                                        Ostatnio edytowany przez Łabik; [ARG:4 UNDEFINED].
                                        Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                        http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez spj Zobacz posta
                                          Wymiana świec w 1.4 TSI 140KM co 60000 km - potwierdzone w serwisie.
                                          Ostatnio kupiłem niby oryginały z literą "B" na końcu numeru i niby pasujące do CHPA, a okazało się że są dłuższe od tych fabrycznych.
                                          Nie odważyłem się zmienić, odesłałem do Sprzedawcy.
                                          W Plichta Gdynia każą sobie niecałe 100 zł za 1 świecę i niecałe 100 zł za wymianę i chyba na tym się skończy, żeby nie było przypału.
                                          Witam na serwisie ori świece 290 zł płaciłem przy przeglądzie na 60000

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Witam, jakiś czas temu wymieniłem świece na zamienniki NGK niby wszystko w porządku ale na niskich obrotach jakby troszeczkę szarpał, a odnośnie zdejmowania cewek to po prostu trochę trzeba mieć pary w palcach bo bardzo fajki się zasysają na świecach.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Ralfik Zobacz posta
                                              Witam, jakiś czas temu wymieniłem świece na zamienniki NGK niby wszystko w porządku ale na niskich obrotach jakby troszeczkę szarpał
                                              Zdradź proszę jakie to były dokładnie świece (NGK). Też zmieniłem na NGK i na jałowym wyczuwam jakby poszarpywanie, które nie wpływa na obroty silnika (wskazówka obrotów ani drgnie).
                                              Zmieniłeś na coś innego? Proszę podaj na co.

                                              Zamieszczone przez Ralfik Zobacz posta
                                              a odnośnie zdejmowania cewek to po prostu trochę trzeba mieć pary w palcach bo bardzo fajki się zasysają na świecach.
                                              Trochę to mało powiedziane. U mnie jedna jak się zassała, to przy jej wyciąganiu, a raczej rwaniu strzeliłem sobie ręką i nią w głowę tak, że guza miałem, tak się zassała skubana.

                                              Pozdrawiam,


                                              Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                W serwisie przed przeglądem po 60 tysiącach też mnie ostrzegali, żeby jednak nie kombinować, tylko się zdecydować na świece dostarczone przez ASO. Podpierali się przykładem gościa, który przyjechał ze swoimi świecami NGK. Zgodnie z jego życzeniem wymienili mu je, ale po kilku dniach wrócił do serwisu z prośbą, żeby wsadzili mu z powrotem stare świece, ale te oferowane w serwisie, bo na tych jego NGK nie daje się jeździć... Myślałem, że to taka ściema ASO, ale jednak jest coś na rzeczy. Ja się zdecydowałem na świece z ASO - raz na cztery lata myślę, że to się jednak kalkuluje.
                                                Pzdr, Fredy
                                                Silnik w mojej O3 smaruje olej

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Na świecach NGK 949668 przejechałem 30 tyś i na razie nie wymieniam ich.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X