Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Poziom płynu chlodzacego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Poziom płynu chlodzacego

    Witam ,

    w zeszłym tygodniu pojawiła się informacja na wyswietlaczu ze poziom płynu chłodzącego niski ..... , okazało się ze w zbiorniczku prawie go w ogóle nie było ,co jakiś czas wcześniej tam zaglądałem i płyn był ale znikł , płyn dolałem i dziś widać ze znów ubyło i ubywa , co może być powodem tego typu zjawiska .

  • #2
    U mnie było podobnie, tylko że miałem 1.9 TDI 105km bxe, dwa razy była wymieniana pompa wody na gwarancji

    Komentarz


    • #3
      Czyli rozumiem ze wymiana pompy wody rozwiązała temat na zawsze i to było przyczyna problemu ,czy komuś w silniku 1.6 tez się pojawił taki problem i temat został rozwiazony.

      Komentarz


      • #4
        Jak ja chodziłem za moją octavką III ,to w dwóch sztukach w historii serwisowej była informacja o wymianie pompy wody,ja bardzo zdziwiony pytałem dilera o co chodzi,a w odpowiedzi usłyszałem,że w tych samochodach pompy rozciekały się przy przebiegu 70-80 tysi,więc coś jest na rzeczy,ale tu u nas na forum nikt i tym nie pisał

        Komentarz


        • #5
          Ok , dziekuje za info u mnie przebieg 95 tys wiec temat powoli zaczyna się wyjaśniać ,teraz zaczynam szukać mechanika który to z zdiagnozuje.

          Komentarz


          • #6
            Kolego opiszę CI mój przypadek z Fabia 1.6 TDI.

            Nie daj się od początku nabrać na wymiany. Niech Ci zaleją kontrast do płynu, potem zrób 1000 km, płyn wycieknie i okaże się gdzie jest wyciek.


            W mojej Fabii firmowej było właśnie tak, że wymieniali co popadnie gdzie kiedykolwiek mieli wyciek w historii jakiegokolwiek auta w serwisie 1.6 TDI..
            Ubyło płynu - serwis od razu powiedział pompa. Flotowiec u mnie w firmie się zgodził no i że to pompa to od razu zróbmy rozrząd skoro serwis mówi.
            Zrobili.
            Ubytek powrócił.
            Obejrzeli silnik ponownie i wyrok padł na termostat - robota znowu na 5 godzin bo trzeba rozebrać pół auta.
            Zrobili.
            Pojeździłem chwilkę i znowu czerwona kontrolka. Nikt mi w serwisie nie wierzył i powiedzieli że może trzeba dolać bo się odpowietrzył (nawet mi 1 L płynu dali żebym sam dolewał ) ale jak im pokazałem zdjęcia z parkingu po nocy to znowu zaczęli szukać.
            Okazało się że wyciek był z oringu chłodniczki oleju.(pod silnikiem jest osłona z filcem i wszystkie 3 awarie leją w podobne miejsce a silnik podczas pracy wysycha więc nie widać skąd leje i tu pomoże kontrast)
            Oczywiście chcieli wymienić chłodniczkę za 1200 pln ale flotowiec po otrzymaniu FV za wcześniejsze "zabawy" na prawie 5 000 zł powiedział same oringi za 60 pln.
            Zrobili a ja doturlałem się do 245 000km bez wycieków i awarii a auto odkupiłem od firmy dla siebie.

            Może moja "historia napraw" uratuje u Ciebie kilka tysięcy złotych.
            Pozdrawiam

            Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez zadariusz1 Zobacz wpis
              ale tu u nas na forum nikt i tym nie pisał
              4fba10844_uwazaj_bo_zaraz_.jpg
              BYŁO BYŁO BYŁO nawet tytuł tematu identyczny!
              forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iii-5e/problemy-i-usterki-mechaniczne-ab/54797-poziom-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego

              Komentarz


              • #8
                Link nie działa, w każdym razie Octavia III -> problemy i usterki mechaniczne -> Poziom płynu chłodniczego

                Komentarz


                • #9
                  Dziękuję Wam wszystkim za pomoc w powyższym temacie ,dużo się wyjaśniło,ale również dużo do sprawdzenia w aucie mam. Mam nadzieję że nie będę musiał wymieniać po 6 razy pompy, ileś razy regulatora czy uszczelki pod glowice.Dziekuje za radę z kontrastem.

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie dwa razy pompe wymienili bez wymiany rozrządu, to było na gwarancji. I od drugiego razu spokój mam.

                    Komentarz


                    • #11
                      Od pompy należy zacząć, nie wiem czy czytałeś moje perypetie w wątku:
                      Poziom płynu chłodniczego - Octavia Club Polska

                      O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                      Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                      Komentarz


                      • #12
                        Czytałem ,kolejna przydatna informacja, chwilowo jest tak że zalany płyn ubył tyle co nic w dniu zalania i do tej pory bez zmian .

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez earnest Zobacz wpis
                          Czytałem ,kolejna przydatna informacja, chwilowo jest tak że zalany płyn ubył tyle co nic w dniu zalania i do tej pory bez zmian .
                          Ja dolewałem co dzień. Koncentrat woziłem cały czas w bagażniku. Teraz już mam nową furkę 2.0TDI 184KM DSG 4x4 i zapomniałem o płynie ;-)
                          O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                          Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                          Komentarz


                          • #14
                            Na 9000km dystansu już 2 razy dolewałem po jakieś 200ml.

                            Czy silniki 2.0 CKFC tak maja czy jest to objaw usterki?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis
                              Na 9000km dystansu już 2 razy dolewałem po jakieś 200ml.

                              Czy silniki 2.0 CKFC tak maja czy jest to objaw usterki?
                              Ja nie wycieka na zewnątrz to może być początek tego co u mnie
                              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                              Komentarz


                              • #16
                                Co jaki czas jest zalecana wymiana płynu chłodniczego? W instrukcji nic nie znalazłem. Jaki to mniej więcej koszt?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Hard corowo to chyba w ogóle - kiedyś miałem starą beemke - nie wymieniłem w ogóle, Citroen C4 - 10 lat - nigdy, Golf 5 - 10 lat - nigdy. W starych busach w firmie też nie wymieniałem - do póki nie walnie chłodnica to raczej nie wymieniaj - myślę, że tak co 10-12 lat chyba, że chłodnica strzeli - poważnie piszę

                                  Nic nigdy się nie przegrzało, nigdy nic nie schłodziło, nie rozszczelniło - także jeździj i wbijaj to - tak samo jak płyn hamulcowy - myślę, że przeżyję z 5 właścicieli - nie potrzebne koszty....
                                  Ostatnio edytowany przez GrzesWroc; 37941.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No i kup tu potem używane auto od takich zapuszczaczy..

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam podłączam się do tematu. Moja Kura 2.0 TDI 150 km 2014 rok,. Ubywało płynu chłodniczego., wymieniona została chłodnica dolotowa, bo myślałem że tam jest wyciek co sugerowali mi też panowie z ASO. po wymienieniu ubywa dalej ale już znacznie mniej. poradźcie gdzie jeszcze szukać wycieku. Słyszałem jeszcze o chłodnicy EGR termostacie lub nagrzewnicy. proszę pomóżcie ewentualnie jakie to koszty i jak takie części wyglądają do mojego silnika będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez gregkrak Zobacz wpis
                                        Witam podłączam się do tematu. Moja Kura 2.0 TDI 150 km 2014 rok,. Ubywało płynu chłodniczego., wymieniona została chłodnica dolotowa, bo myślałem że tam jest wyciek co sugerowali mi też panowie z ASO. po wymienieniu ubywa dalej ale już znacznie mniej. poradźcie gdzie jeszcze szukać wycieku. Słyszałem jeszcze o chłodnicy EGR termostacie lub nagrzewnicy. proszę pomóżcie ewentualnie jakie to koszty i jak takie części wyglądają do mojego silnika będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
                                        Ile płynu ubywa?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Mam teraz na warsztacie i uszczelka pod głowicą poszła zrob tak uzupełnij płynu na maksa do kreski i jedz na autostrade polatać z i zobacz y wyżuca zbiorniczkiem płyn

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Witam tak na 1000 km musze dolac do maxa bo jest poniżej minimum. ale robilem test co2 i wyszedl negatywnie. Czy w przypadku uszczelki moze wyjść ten test negatywnie?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez gregkrak Zobacz wpis
                                              Witam tak na 1000 km musze dolac do maxa bo jest poniżej minimum. ale robilem test co2 i wyszedl negatywnie. Czy w przypadku uszczelki moze wyjść ten test negatywnie?
                                              Rozrząd i pompę wody już robiłeś?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Tak robiłem w listopadzie 2018 wiec jest jakies 10000 . wymieniałem kolektor ssący bo uciekało juz po 200 km. teram wolniej.

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X