Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

rs 230 vs 1.8 tsi 180 km

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rs 230 vs 1.8 tsi 180 km

    cześć
    zastanawiałem się nad zakupem OIII rs z tsi pod maksa ale wertując oferty i przeglądając forum trafiłem na wersje OIII 1,8 tsi 180 km ... oczywiście jest różnica w mocy ale jednak 180 km tez jedzie .
    pytanie bardziej kwestii ekonomicznej jak widzicie Panowie ta zagwozdkę . RS przyciąga okiem do tego jest mocniejszy .... 1.8 jest tańsze ale czy bardziej ekonomiczne ?
    mój styl jazdy jest bardzo mieszany bo są dni gdzie wsiadam w auto i spokojnie jadę 14 km z prędkością 90 km/h do pracy a po czym wracam z tempem 140 km/h minimum ;d
    w weekendy zdarza mi się robić jakieś większe km czyli np wypad do Kołobrzegu .

  • #2
    Cześć,

    Zastanów się co Ci jest potrzebne, KM to jedno a Nm to drugie, podobnie jak z jazdą na motocyklu - tam nie cieszą prędkości tylko przyspieszenia.
    Osobiście jeżdżę 150KM 1.4 i akurat momentu jest tu tyle samo co w 1.8.
    140km/h o czym wspominasz to jakieś 3000RPM w 1.4TSI, w 1.8 prawdopodobnie tyle samo, chociaż z różnic wiele osób wymienia tam na plus inne zawieszenie z tyłu.

    Wcześniej jeździłem 150KM dieslem (JTDm) gdzie charakterystyka oddawania momentu była praktycznie płaska od ~2000RPM, w RSce z tego co widziałem max 350Nm jest w okolicach 3000RPM więc też jest całkiem przyjemnie + dalej zalety turbobenzyny.

    P.S. Nie wiadomo skąd pochodzisz i ciężko ocenić jak dalekie są te wypady "np. do Kołobrzegu".

    Pozdrawiam,
    Mateusz

    Komentarz


    • #3
      Region wejherowo czyli poruszam sie po jednopasmowkach ...
      rs kusi osiagami oraz wygladem lepiej trzyma wartosc ale przez co jest drozszy
      moze wlasciciele obu wariantow cos podpowiedza

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mateo15-s Zobacz posta
        Cześć,

        Zastanów się co Ci jest potrzebne, KM to jedno a Nm to drugie, podobnie jak z jazdą na motocyklu - tam nie cieszą prędkości tylko przyspieszenia.
        Osobiście jeżdżę 150KM 1.4 i akurat momentu jest tu tyle samo co w 1.8.
        140km/h o czym wspominasz to jakieś 3000RPM w 1.4TSI, w 1.8 prawdopodobnie tyle samo, chociaż z różnic wiele osób wymienia tam na plus inne zawieszenie z tyłu.

        Wcześniej jeździłem 150KM dieslem (JTDm) gdzie charakterystyka oddawania momentu była praktycznie płaska od ~2000RPM, w RSce z tego co widziałem max 350Nm jest w okolicach 3000RPM więc też jest całkiem przyjemnie + dalej zalety turbobenzyny.
        No i co z tego wynika?


        Bierz RS'a lepsze heble, lepszy silnik, lepsza skrzynia (szczególnie DSG).


        Powered by R-Performance

        Komentarz


        • #5
          W mojej ocenie RS w tym przypadku jest bez sensu.
          Jeździłem jednym i drugim i twarde zawieszenie w RS powoduje, że jest strasznie nie wygodny na polskich drogach na długich trasach.

          Proponuje przejdź się do salonu o oceń sam, ale jeżeli cenisz sobie komfort jazdy ponad wygląd to odradzam RS.


          ŠKODA Octavia LAURIN & KLEMENT 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 125 780 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
          ŠKODA Octavia Podstawowa 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 105 660 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
          ŠKODA Octavia RS 2.0 TSI 169 kW (230 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 124 860 zł Przyspieszenie 0-100 6,8s
          ŠKODA Octavia RS 245 2.0 TSI 180 kW (245 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 138 420 zł Przyspieszenie 0-100 6,6s

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Loper Zobacz posta
            W mojej ocenie RS w tym przypadku jest bez sensu.
            Jeździłem jednym i drugim i twarde zawieszenie w RS powoduje, że jest strasznie nie wygodny na polskich drogach na długich trasach.

            Proponuje przejdź się do salonu o oceń sam, ale jeżeli cenisz sobie komfort jazdy ponad wygląd to odradzam RS.


            ŠKODA Octavia LAURIN & KLEMENT 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 125 780 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
            ŠKODA Octavia Podstawowa 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 105 660 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
            ŠKODA Octavia RS 2.0 TSI 169 kW (230 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 124 860 zł Przyspieszenie 0-100 6,8s
            ŠKODA Octavia RS 245 2.0 TSI 180 kW (245 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 138 420 zł Przyspieszenie 0-100 6,6s
            akurat zawieszenie rs ma bardziej komfortowe niz moje obecne auto ale fakt wybiorę sie do salonu

            Komentarz


            • #7
              Poczytaj o 7-biegowa DSG, jeżeli myślisz nad automatem.
              Ostatnio edytowany przez Loper; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez lodowa Zobacz posta
                rs kusi osiagami oraz wygladem lepiej trzyma wartosc ale przez co jest drozszy
                Niby tak, ale 1.8 4x4 sprzedają się jak ciepłe bułeczki jako używki a cenę trzymają nie gorzej.
                Ja osobiście brałbym 1.8 4x4, bo to potencjał na świetnego sleepera. A za niedługo 1.8 zostanie zastąpiony 2.0 190KM.
                RS dużo bardziej mi się podoba, ale niestety spowszedniał trochę przez to, że je sporo widać.
                Ale to jest tylko moja opinia
                Rafał
                O3 2.0TDI Elegance
                Citigo 1.0 Ambition

                Komentarz


                • #9
                  1.8 4x4 + IS38 to jest najlepsza opcja
                  Tylko że używane 1.8 4x4 praktycznie nie istnieje a kupować nówkę za 110-120tys i brać się za modzenie to trochę bez sensu. To już lepiej kupić leona cuprę 4x4.

                  1.8 plus chip to też do rozważenia wyjdzie 230-250KM do tego trzeba zrobić zawieszenie bo w serii buja w szybkich zakrętach i ewentualnie heble bo sa tak na styk. Także za 5-6tys. masz RS w serii.
                  Wychodzi cichociemne auto z przyzwoitymi osiągami. Zaleta taka że nie trzeba się scigać ze swiateł ze wszystkimi hothatchami

                  Ostatnio edytowany przez Clip; [ARG:4 UNDEFINED].
                  Powered by R-Performance

                  Komentarz


                  • #10
                    w nst tygodniu mam wizytę w salonie ciekawe za ile uda mi sie wyrwać nowe autko

                    a jeżeli nie to mam dwie oferty na używane auta na oku
                    1 Używane Škoda Octavia - 85 900 PLN, 44 100 km, 2015 - otomoto.pl
                    2 Osobowe Škoda Octavia - otomoto.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Tu masz przyzwoitego, z jeszcze roczną gwarancją - Osobowe Škoda Octavia - otomoto.pl
                      Koła do wymiany albo zostawienia na zimę Pewnie do wzięcia poniżej 70k.
                      Rafał
                      O3 2.0TDI Elegance
                      Citigo 1.0 Ambition

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Milord Zobacz posta
                        Tu masz przyzwoitego, z jeszcze roczną gwarancją - Osobowe Škoda Octavia - otomoto.pl
                        Koła do wymiany albo zostawienia na zimę Pewnie do wzięcia poniżej 70k.
                        jeden z moich warunków to dsg i kolor każdy inny byle nie biały

                        Komentarz


                        • #13
                          Chyba, że tak
                          Rafał
                          O3 2.0TDI Elegance
                          Citigo 1.0 Ambition

                          Komentarz


                          • #14
                            jak dsg to bierz RS albo 1.8 4x4 bo wtedy jest lepsza skrzynia
                            Powered by R-Performance

                            Komentarz


                            • #15
                              RS to jednak inne auto ze względu na nieco inne zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy i sam układ napędowy, który ma znacznie większy potencjał i 400 KM można mieć w zasadzie stosunkowo niedużym kosztem. Pytanie czy potrzebujesz tego wszystkiego i jaka moc Cię zadowala. 1.8 TSI zrobisz programem na bezpieczne ok 240 KM i będzie to bardzo szybki samochód (do tego stosunkowo ekonomiczny, zwłaszcza kiedy się człowiek powstrzyma od mocniejszego wciskania gazu), napęd 4x4 super sprawa. Z drugiej strony sam program w RS-e to już ponad 300 KM i mamy dużo szybsze, agresywniej stylizowane auto o bardziej sportowym charakterze. Sam miałbym dylemat i wg. mnie dużo zależy ile do tego RS-a trzeba dołożyć bo 1.8 zdarza się ustrzelić jako nowy w b. dobrej cenie i używka powinna być sporo tańsza i pewnie mniej zmęczona od RS-a, który jednak w większości kupują osoby lubiące sobie depnąć i wykorzystać możliwości auta.

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja jeżdżę RS-ką od 5 miesięcy i zrobiłem już ponad 20kkm. 2.0 230KM.
                                Jeśli się wahasz to bierz 1.8 4x4. Spod świateł na mokrym objedziesz każdą RS, a po chipie to i na suchym

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pod warunkiem, że RS będzie seryjna (na suchym) bo po chipie różnica będzie kolosalna.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Mialem podobny dylemat, wzialem w koncu 1.8 4x4 dsg, z tym ze ja rozwazalem rske 4x4 tdi, oska absolutnie nie wchodzi w gre u mnie, szczegolnie przy takiej mocy. Powaznie mysalem o tym klekocie, dopoki nie zloilem takiej rski moim "starym" cdaa po dp i chipie, baty byly sromotne. Wiec stwierdzilem , ze skoro nie robie kosmicznych przebiegow, to na ch... mnie ten diesel.
                                    Jezdze tydzien tym autem i jak narazie inie zaluje, wzialem z dcc wiec w razie czego mozna tez utwardzic. Mocy niespecjalnie brakuje, teoretycznie mam 50km mniej ,praktycznie chyba nie tak duzo, shamuje jak sie dotrze. Auto nadrabia skrzynia i chyba nieco mniejsza masa. Moze juz troche zdziadzialem, ale przeswit tego auta juz tez mi nie przeszkadza, rska jest jednak nizsza i twardsza. Rska miala by dla mnie wiekszy sens, gyby zrobili wersje 245 4x4 i z tym dyfrem z gti, do tego 7b dsg i nawet bylbym gotow sie zapozyczyc na takie auto.
                                    ps. Szczerze mowiac nie wiem czy mam cjsb czy csja, na silniku pisze cjs, a wlepek w bagazniku juz nie montuja, tak samo jak nie daja ksiazki serwisowej.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      przed liftem Nm był taki sam w 1.4 i 1.8 tylko w wypadku dsg wersji - zwalonej skrzyni dq200 - 1.8 ma wykastrowany przez nią moment, żeby się nie sypła za prędko.
                                      ale w wypadku manuala było już 320 Nm, więc moment wcale nie był taki sam jak w 1.4, gdzie było 250 Nm

                                      po lifcie natomiast 1.4 i 1.8 nawet w manualu mają po 250 Nm....o co chodzi?
                                      w 4x4 było 280 Nm w 1.8 tsi...jak jest teraz nie wiem....może zostało.....
                                      Czemu wykastrowali też manuala 1.8 tsi do 250 Nm z 320 Nm...tego nie rozumiem...
                                      1.8 mija się z celem z zaniżonym momentem, albo od razu po kupnie trzeba na korektę softu jechać
                                      Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Przed liftem bylo tak samo, oska tu i tu katalogowe 250. ​​​Nigdy nie bylo 320.
                                        co do sensu kupowania 1.8 to moja nawet przed chipem robila te pseudo RSy napedzane ropą. O 1.4 to nawet nie ma co rozmawiac.



                                        Powered by R-Performance

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez tomek evo
                                          Pod warunkiem, że RS będzie seryjna (na suchym) bo po chipie różnica będzie kolosalna.
                                          Proszę Cię!
                                          Czy będzie 230 czy 300+KM to od 0-100 i tak będziesz stał w miejscu, a w tym czasie 1.8 4x4 Ci odjedzie.
                                          Ośka 300+ sprawdza się 100-200km/h.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            nowy CTR (ten 320KM) na suchym idzie jak zły, jak widać dobry zawias + szpera + gumy 245 robią robotę.
                                            Na jedynce wiadomo delikatnie ale od dwójki na idealnie równym asfalcie można już iść pełnym ogniem.
                                            Powered by R-Performance

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Clip faktycznie, zmyliły mnie dane Superba III 1.8 tsi. Ten sam silnik w manualu w SIII ma 320 Nm.
                                              Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW od 2015 • Dane techniczne • AutoCentrum.pl
                                              Nadal to nie wyjaśnia czemu ten motor w OIII został wykastrowany softem jak widać do momentu 250 Nm nawet w manualu zatem (bo dq200 to wiadomo, że padaka, która przy 320 Nm by się rozpadła).
                                              Dla mnie to bezsens.
                                              Po za tym jeśli 1.4 ma moment jak 1.8 to w codziennej eksploatacji będzie to samo w zasadzie, pomijając ostre ruszanie na max obrotach i full ogniu - bo tylko tu 1.8 pokaże swoją wyższość wynikającą z mocy, mając ten sam moment co słabszy motor. Więc jest o czym rozmawiać - przez kastracje niczym nieuzasadnioną 1.8 w OIII.
                                              p.s. przez ową kastrację w dsg mój brachol kupił 1.4 a nie 1.8 w SIII swego czasu, chciał koniecznie automat, a powiedział, że elastyczność motorów taka sama w zasadzie jak jeździł obiema sztukami, przez taki sam moment w automacie właśnie - w wypadku SIII tylko w automacie, w OIII nie wiem czemu nie tylko jak widać.
                                              Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                To jeszcze taka ciekawostka w temacie dq200

                                                Powered by R-Performance

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  No ale jak widać w trybie "d" i tak mają ograniczony moment.
                                                  Mimo starań to auto na wynik robione, wątpie, że to długo pożyje z tą skrzynką, jak sam soft w niej zmienili tylko.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X