Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

rs 230 vs 1.8 tsi 180 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rs 230 vs 1.8 tsi 180 km

    cześć
    zastanawiałem się nad zakupem OIII rs z tsi pod maksa ale wertując oferty i przeglądając forum trafiłem na wersje OIII 1,8 tsi 180 km ... oczywiście jest różnica w mocy ale jednak 180 km tez jedzie .
    pytanie bardziej kwestii ekonomicznej jak widzicie Panowie ta zagwozdkę . RS przyciąga okiem do tego jest mocniejszy .... 1.8 jest tańsze ale czy bardziej ekonomiczne ?
    mój styl jazdy jest bardzo mieszany bo są dni gdzie wsiadam w auto i spokojnie jadę 14 km z prędkością 90 km/h do pracy a po czym wracam z tempem 140 km/h minimum ;d
    w weekendy zdarza mi się robić jakieś większe km czyli np wypad do Kołobrzegu .

  • #2
    Cześć,

    Zastanów się co Ci jest potrzebne, KM to jedno a Nm to drugie, podobnie jak z jazdą na motocyklu - tam nie cieszą prędkości tylko przyspieszenia.
    Osobiście jeżdżę 150KM 1.4 i akurat momentu jest tu tyle samo co w 1.8.
    140km/h o czym wspominasz to jakieś 3000RPM w 1.4TSI, w 1.8 prawdopodobnie tyle samo, chociaż z różnic wiele osób wymienia tam na plus inne zawieszenie z tyłu.

    Wcześniej jeździłem 150KM dieslem (JTDm) gdzie charakterystyka oddawania momentu była praktycznie płaska od ~2000RPM, w RSce z tego co widziałem max 350Nm jest w okolicach 3000RPM więc też jest całkiem przyjemnie + dalej zalety turbobenzyny.

    P.S. Nie wiadomo skąd pochodzisz i ciężko ocenić jak dalekie są te wypady "np. do Kołobrzegu".

    Pozdrawiam,
    Mateusz

    Komentarz


    • #3
      Region wejherowo czyli poruszam sie po jednopasmowkach ...
      rs kusi osiagami oraz wygladem lepiej trzyma wartosc ale przez co jest drozszy
      moze wlasciciele obu wariantow cos podpowiedza

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mateo15-s Zobacz wpis
        Cześć,

        Zastanów się co Ci jest potrzebne, KM to jedno a Nm to drugie, podobnie jak z jazdą na motocyklu - tam nie cieszą prędkości tylko przyspieszenia.
        Osobiście jeżdżę 150KM 1.4 i akurat momentu jest tu tyle samo co w 1.8.
        140km/h o czym wspominasz to jakieś 3000RPM w 1.4TSI, w 1.8 prawdopodobnie tyle samo, chociaż z różnic wiele osób wymienia tam na plus inne zawieszenie z tyłu.

        Wcześniej jeździłem 150KM dieslem (JTDm) gdzie charakterystyka oddawania momentu była praktycznie płaska od ~2000RPM, w RSce z tego co widziałem max 350Nm jest w okolicach 3000RPM więc też jest całkiem przyjemnie + dalej zalety turbobenzyny.
        No i co z tego wynika?


        Bierz RS'a lepsze heble, lepszy silnik, lepsza skrzynia (szczególnie DSG).


        Powered by R-Performance

        Komentarz


        • #5
          W mojej ocenie RS w tym przypadku jest bez sensu.
          Jeździłem jednym i drugim i twarde zawieszenie w RS powoduje, że jest strasznie nie wygodny na polskich drogach na długich trasach.

          Proponuje przejdź się do salonu o oceń sam, ale jeżeli cenisz sobie komfort jazdy ponad wygląd to odradzam RS.


          ŠKODA Octavia LAURIN & KLEMENT 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 125 780 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
          ŠKODA Octavia Podstawowa 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 105 660 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
          ŠKODA Octavia RS 2.0 TSI 169 kW (230 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 124 860 zł Przyspieszenie 0-100 6,8s
          ŠKODA Octavia RS 245 2.0 TSI 180 kW (245 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 138 420 zł Przyspieszenie 0-100 6,6s

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Loper Zobacz wpis
            W mojej ocenie RS w tym przypadku jest bez sensu.
            Jeździłem jednym i drugim i twarde zawieszenie w RS powoduje, że jest strasznie nie wygodny na polskich drogach na długich trasach.

            Proponuje przejdź się do salonu o oceń sam, ale jeżeli cenisz sobie komfort jazdy ponad wygląd to odradzam RS.


            ŠKODA Octavia LAURIN & KLEMENT 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 125 780 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
            ŠKODA Octavia Podstawowa 1.8 TSI 4x4 132 kW (180 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 105 660 zł Przyspieszenie 0-100 7,4s
            ŠKODA Octavia RS 2.0 TSI 169 kW (230 KM) automatyczna, 6-biegowa DSG 124 860 zł Przyspieszenie 0-100 6,8s
            ŠKODA Octavia RS 245 2.0 TSI 180 kW (245 KM) automatyczna, 7-biegowa DSG 138 420 zł Przyspieszenie 0-100 6,6s
            akurat zawieszenie rs ma bardziej komfortowe niz moje obecne auto ale fakt wybiorę sie do salonu

            Komentarz


            • #7
              Poczytaj o 7-biegowa DSG, jeżeli myślisz nad automatem.
              Ostatnio edytowany przez Loper; 43154.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez lodowa Zobacz wpis
                rs kusi osiagami oraz wygladem lepiej trzyma wartosc ale przez co jest drozszy
                Niby tak, ale 1.8 4x4 sprzedają się jak ciepłe bułeczki jako używki a cenę trzymają nie gorzej.
                Ja osobiście brałbym 1.8 4x4, bo to potencjał na świetnego sleepera. A za niedługo 1.8 zostanie zastąpiony 2.0 190KM.
                RS dużo bardziej mi się podoba, ale niestety spowszedniał trochę przez to, że je sporo widać.
                Ale to jest tylko moja opinia
                Rafał

                Komentarz


                • #9
                  1.8 4x4 + IS38 to jest najlepsza opcja
                  Tylko że używane 1.8 4x4 praktycznie nie istnieje a kupować nówkę za 110-120tys i brać się za modzenie to trochę bez sensu. To już lepiej kupić leona cuprę 4x4.

                  1.8 plus chip to też do rozważenia wyjdzie 230-250KM do tego trzeba zrobić zawieszenie bo w serii buja w szybkich zakrętach i ewentualnie heble bo sa tak na styk. Także za 5-6tys. masz RS w serii.
                  Wychodzi cichociemne auto z przyzwoitymi osiągami. Zaleta taka że nie trzeba się scigać ze swiateł ze wszystkimi hothatchami

                  Ostatnio edytowany przez Clip; 38915.
                  Powered by R-Performance

                  Komentarz


                  • #10
                    w nst tygodniu mam wizytę w salonie ciekawe za ile uda mi sie wyrwać nowe autko

                    a jeżeli nie to mam dwie oferty na używane auta na oku
                    1 Nie znaleziono strony
                    2 Nie znaleziono strony

                    Komentarz


                    • #11
                      Tu masz przyzwoitego, z jeszcze roczną gwarancją - Nie znaleziono strony
                      Koła do wymiany albo zostawienia na zimę Pewnie do wzięcia poniżej 70k.
                      Rafał

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Milord Zobacz wpis
                        Tu masz przyzwoitego, z jeszcze roczną gwarancją - Nie znaleziono strony
                        Koła do wymiany albo zostawienia na zimę Pewnie do wzięcia poniżej 70k.
                        jeden z moich warunków to dsg i kolor każdy inny byle nie biały

                        Komentarz


                        • #13
                          Chyba, że tak
                          Rafał

                          Komentarz


                          • #14
                            jak dsg to bierz RS albo 1.8 4x4 bo wtedy jest lepsza skrzynia
                            Powered by R-Performance

                            Komentarz


                            • #15
                              RS to jednak inne auto ze względu na nieco inne zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy i sam układ napędowy, który ma znacznie większy potencjał i 400 KM można mieć w zasadzie stosunkowo niedużym kosztem. Pytanie czy potrzebujesz tego wszystkiego i jaka moc Cię zadowala. 1.8 TSI zrobisz programem na bezpieczne ok 240 KM i będzie to bardzo szybki samochód (do tego stosunkowo ekonomiczny, zwłaszcza kiedy się człowiek powstrzyma od mocniejszego wciskania gazu), napęd 4x4 super sprawa. Z drugiej strony sam program w RS-e to już ponad 300 KM i mamy dużo szybsze, agresywniej stylizowane auto o bardziej sportowym charakterze. Sam miałbym dylemat i wg. mnie dużo zależy ile do tego RS-a trzeba dołożyć bo 1.8 zdarza się ustrzelić jako nowy w b. dobrej cenie i używka powinna być sporo tańsza i pewnie mniej zmęczona od RS-a, który jednak w większości kupują osoby lubiące sobie depnąć i wykorzystać możliwości auta.

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja jeżdżę RS-ką od 5 miesięcy i zrobiłem już ponad 20kkm. 2.0 230KM.
                                Jeśli się wahasz to bierz 1.8 4x4. Spod świateł na mokrym objedziesz każdą RS, a po chipie to i na suchym

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pod warunkiem, że RS będzie seryjna (na suchym) bo po chipie różnica będzie kolosalna.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Mialem podobny dylemat, wzialem w koncu 1.8 4x4 dsg, z tym ze ja rozwazalem rske 4x4 tdi, oska absolutnie nie wchodzi w gre u mnie, szczegolnie przy takiej mocy. Powaznie mysalem o tym klekocie, dopoki nie zloilem takiej rski moim "starym" cdaa po dp i chipie, baty byly sromotne. Wiec stwierdzilem , ze skoro nie robie kosmicznych przebiegow, to na ch... mnie ten diesel.
                                    Jezdze tydzien tym autem i jak narazie inie zaluje, wzialem z dcc wiec w razie czego mozna tez utwardzic. Mocy niespecjalnie brakuje, teoretycznie mam 50km mniej ,praktycznie chyba nie tak duzo, shamuje jak sie dotrze. Auto nadrabia skrzynia i chyba nieco mniejsza masa. Moze juz troche zdziadzialem, ale przeswit tego auta juz tez mi nie przeszkadza, rska jest jednak nizsza i twardsza. Rska miala by dla mnie wiekszy sens, gyby zrobili wersje 245 4x4 i z tym dyfrem z gti, do tego 7b dsg i nawet bylbym gotow sie zapozyczyc na takie auto.
                                    ps. Szczerze mowiac nie wiem czy mam cjsb czy csja, na silniku pisze cjs, a wlepek w bagazniku juz nie montuja, tak samo jak nie daja ksiazki serwisowej.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      przed liftem Nm był taki sam w 1.4 i 1.8 tylko w wypadku dsg wersji - zwalonej skrzyni dq200 - 1.8 ma wykastrowany przez nią moment, żeby się nie sypła za prędko.
                                      ale w wypadku manuala było już 320 Nm, więc moment wcale nie był taki sam jak w 1.4, gdzie było 250 Nm

                                      po lifcie natomiast 1.4 i 1.8 nawet w manualu mają po 250 Nm....o co chodzi?
                                      w 4x4 było 280 Nm w 1.8 tsi...jak jest teraz nie wiem....może zostało.....
                                      Czemu wykastrowali też manuala 1.8 tsi do 250 Nm z 320 Nm...tego nie rozumiem...
                                      1.8 mija się z celem z zaniżonym momentem, albo od razu po kupnie trzeba na korektę softu jechać
                                      Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Przed liftem bylo tak samo, oska tu i tu katalogowe 250. ​​​Nigdy nie bylo 320.
                                        co do sensu kupowania 1.8 to moja nawet przed chipem robila te pseudo RSy napedzane ropą. O 1.4 to nawet nie ma co rozmawiac.



                                        Powered by R-Performance

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez tomek evo
                                          Pod warunkiem, że RS będzie seryjna (na suchym) bo po chipie różnica będzie kolosalna.
                                          Proszę Cię!
                                          Czy będzie 230 czy 300+KM to od 0-100 i tak będziesz stał w miejscu, a w tym czasie 1.8 4x4 Ci odjedzie.
                                          Ośka 300+ sprawdza się 100-200km/h.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            nowy CTR (ten 320KM) na suchym idzie jak zły, jak widać dobry zawias + szpera + gumy 245 robią robotę.
                                            Na jedynce wiadomo delikatnie ale od dwójki na idealnie równym asfalcie można już iść pełnym ogniem.
                                            Powered by R-Performance

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Clip faktycznie, zmyliły mnie dane Superba III 1.8 tsi. Ten sam silnik w manualu w SIII ma 320 Nm.
                                              Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018 • Dane techniczne • AutoCentrum.pl
                                              Nadal to nie wyjaśnia czemu ten motor w OIII został wykastrowany softem jak widać do momentu 250 Nm nawet w manualu zatem (bo dq200 to wiadomo, że padaka, która przy 320 Nm by się rozpadła).
                                              Dla mnie to bezsens.
                                              Po za tym jeśli 1.4 ma moment jak 1.8 to w codziennej eksploatacji będzie to samo w zasadzie, pomijając ostre ruszanie na max obrotach i full ogniu - bo tylko tu 1.8 pokaże swoją wyższość wynikającą z mocy, mając ten sam moment co słabszy motor. Więc jest o czym rozmawiać - przez kastracje niczym nieuzasadnioną 1.8 w OIII.
                                              p.s. przez ową kastrację w dsg mój brachol kupił 1.4 a nie 1.8 w SIII swego czasu, chciał koniecznie automat, a powiedział, że elastyczność motorów taka sama w zasadzie jak jeździł obiema sztukami, przez taki sam moment w automacie właśnie - w wypadku SIII tylko w automacie, w OIII nie wiem czemu nie tylko jak widać.
                                              Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                To jeszcze taka ciekawostka w temacie dq200

                                                Powered by R-Performance

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  No ale jak widać w trybie "d" i tak mają ograniczony moment.
                                                  Mimo starań to auto na wynik robione, wątpie, że to długo pożyje z tą skrzynką, jak sam soft w niej zmienili tylko.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X