Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

spadek wydajności klimatyzacji OIII

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • spadek wydajności klimatyzacji OIII

    Cześć,

    po dwóch letnich sezonach w O3 1.4 znacząco spadła mi wydajność klimatyzacji.
    Przerabiał ktoś podobny problem?
    Szykować się na coś grubszego czy możliwe że wystarczy uzupełnić czynnik chłodniczy?
    Wydaje mi się że 2 lata to trochę za szybko na ubytki ale może się mylę? Chyba że pojawiła się jakaś nieszczelność?
    Klima używana sporadycznie - może to ma jakiś związek?

  • #2
    Zrób serwis klimy, dobicie + ozonowanie i będzie git.
    Zamieszczone przez marmal321 Zobacz posta
    Wydaje mi się że 2 lata to trochę za szybko na ubytki ale może się mylę?
    Tylko Ci się wydaje. U kolegi w nowym fordzie po dwóch latach ubyło 60% czynnika.
    U mnie w różnych autach (co dwa lata robię serwis klimy) ubywa średnio 200-300 gram gdzie w skodzie jest 550 więc ubytek spory.
    RS 190 km / 436 Nm
    CanAm Outlander 1000 XT-P
    Turystyczne wyprawy quadowe
    www.atvmoto.pl

    Komentarz


    • #3
      dziękuję za info.
      jest sens korzystać z usług Norauto czy szukać fachowca?
      200zł z uzupełnieniem (do 400g) i ozonowaniem to dobra cena? pytanie czy jako sieciówka mają tam jakieś pojęcie o robocie?
      dobrze że Octavia ma jeszcze stary czynnik R134a a nie ten nowy, absurdalnie drogi ale ekologiczny wynalazek...
      Przeglad klimatyzacji w samochodzie, konserwacja klimatyzacji | NORAUTO

      Komentarz


      • #4
        marmal321 zerknij na ośkę wychodzącą ze sprężarki czy nie jest zaolejona, u mnie tak było i na gwarancji była ona wymieniana, no i przy okazji nabita od nowa

        z tego co widzę na stronie Norauto, to jest napełnianie do 400g, a nie uzupełnianie, więc do O3 szykuj się na napełnianie do 800g, bo jest 500g do uzupełnienia
        Ostatnio edytowany przez spj; [ARG:4 UNDEFINED].
        Pozdrawiam,


        Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez spj Zobacz posta
          marmal321 zerknij na ośkę wychodzącą ze sprężarki czy nie jest zaolejona,
          gdybyś jeszcze zechciał poinstruować gdzie tego (tej sprężarki i ośki) dokładnie szukać? :-)

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez marmal321 Zobacz posta

            gdybyś jeszcze zechciał poinstruować gdzie tego (tej sprężarki i ośki) dokładnie szukać? :-)
            Sprężarka klimatyzacji w O3 jest połączona kołem pasowym z rowkami z paskiem wielorowkowym - lewa strona silnika patrząc od przodu auta.
            Jest na samym dole i najbliżej chłodnicy

            Sprężarka klimatyzacji wygląda miej więcej tak:


            Między tym czarnym kołem, a srebrnym korpusem sprężarki jest oś która je łączy.
            Mi tam olej puszczała i dalej kręcące się koło rozbryzgiwało ten olej po komorze silnika, oczywiście nie leciało jak z kranu, ale sączyło się powoli, co ciekawe zmiany pracy klimatyzacji nie odczułem.

            Jeżeli ten opis nie naprowadzi Cię na to gdzie masz patrzeć, to ja już bardziej nie pomogę
            Pozdrawiam,


            Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

            Komentarz


            • #7
              A filtr kabinowy wymieniałeś?

              Komentarz


              • #8
                1. Czy warto zlecać serwisowi kontrolę i uzupełnienie czynnika, czy gdyby go było za mało, to poprostu klima przestanie działać?
                2. Czy w obiegu handlowym jest jeszcze R134a? Jesli tak, to do kiedy (na potrzeby uzupełnienia układów dla 134)?

                Szczerze mowiąc nie kojarzę w żadnym z rodzinnych pojazdów sytuacji, by po 5-6 latach zabrakło czynnika, a tania impreza to nie jest, by zlecić ją tak mimochodem, jak wymianę wycieraczek

                Komentarz


                • #9
                  Jak czynnika bedzie za mało to sprężarka się zużywa bo nie ma smarowania. Zawsze można jeździć do zabicia czegoś. Wybór kierowcy.
                  pozdrawiam, ruwado
                  _______________________________________
                  "SZARA" - OCTAVIA III
                  "SREBRNA" - CITIGO

                  Komentarz


                  • #10
                    okazało się że po 2 sezonach letnich zostało w układzie 300g czynnika chłodzącego (z przewidzianych 500g) - stąd odczuwalny spadek wydajności klimy.
                    uzupełniłem i będę obserwował, jeżeli relatywnie szybko ponownie spadnie wydajność trzeba będzie szukać miejsca wycieku

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ruwado Zobacz posta
                      Jak czynnika bedzie za mało to sprężarka się zużywa bo nie ma smarowania. Zawsze można jeździć do zabicia czegoś. Wybór kierowcy.
                      Zasada działania sprężarek klimatyzacji sterowanych elektrozaworem | Auto klimatyzacja samochodowa
                      Octavia III 1.6 TDI 105KM Elegance+Amazing+Dynamic+sportowe zawieszenie

                      Komentarz


                      • #12
                        Podepnę się pod wątek żeby nie zaczynać nowego.
                        Wczoraj w norauto sprawdzili mi ilość czynnika i brakuje 450 g - i teraz pytanie. Czy muszę uzupełnić całość czy jak wsadzę np 200 g to się polepszy. Za te 450 g krzyknęli mi 200 zł, a tu wydatki wakacje itp.

                        Komentarz


                        • #13
                          A można tak sobie wsadzić 50, 100, 150 g? Czy trzeba odessać wszystko, zrobić próżnię i nabić całość czynnika z olejem?
                          pozdrawiam, ruwado
                          _______________________________________
                          "SZARA" - OCTAVIA III
                          "SREBRNA" - CITIGO

                          Komentarz


                          • #14
                            Mam takiego kolegę, który oleju nie wymieniał tylko dolewał jak brakowało.
                            Jego auto było sprawne do czasu kiedy się nie zepsuło- czyli stanęło.
                            Obsługa klimatyzacji (u mnie) raz do roku (podpięcie pod maszynę, uzupełnienie czynnika) przewody z układu AC nie są 100% szczelne i zawsze będzie występował ubytek czynnik.
                            W starszym samochodach np . Mercedes E klasa W 211 było ponad 1100 gram czynnika, w nowych jest go o połowę mniej, więc ryzyko zatarcia układu wzrasta (jeśli się go nie serwisuje).
                            U mnie (we Wrocławiu) są oferty z groupona za kilkadziesiąt złotych (wiadomo cena rośnie wraz z ilością czynnika, który wymaga uzupełnienia).
                            Oferta z Norauto za 200zł trochę droga.
                            Jeśli dopuścicie do zatarcia sprężarki to koszta pójdą grubo ponad 2 koła (płukanie układu, wymiana sprężarki, zaworu lub też dyszy rozprężnej, niekiedy chłodnicy klimatyzacji i oczywiście osuszacz).
                            Więc proponuję nie oszczędzać, ale nie każdy robi jak uważa, i uważa jak robi.

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X