Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

czujnik wilgotności-zasada działania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • czujnik wilgotności-zasada działania

    Koledzy jak działa czujnik wilgotności w O3FL?
    Myślałem,że po zaczęciu parowaniu szyb wł. się klima,ale nie jest tak...
    Czy ktoś może to wyjaśnić?
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

  • #2
    Cześć, mam czujnik wilgotności, ale wedle mojej wiedzy, on jest automatycznych wycieraczek. A klima u mnie automatycznie działa w trybie AUTO - jak mam zaparowane szyby, to nadmuch idzie na szybę.
    Moja "córeczka"
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

    Komentarz


    • #3
      Wycieraczkami zarządza czujnik deszczu, który (jak większość nie wie) wcale nie działa na "wilgoć", tylko na światło, które inaczej załamuje się w wodzie na powierzchni czujnika.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mikko1 Zobacz wpis
        Cześć, mam czujnik wilgotności, ale wedle mojej wiedzy, on jest automatycznych wycieraczek. A klima u mnie automatycznie działa w trybie AUTO - jak mam zaparowane szyby, to nadmuch idzie na szybę.
        W wersji style (chyba przy każdej klimatronic) pod lusterkiem jest czujnik przynajmniej jednofunkcyjny - czujnik wilgotności (uchwyt lusterka ma otwory wentylacyjne od dołu)
        Osoby które mają automatyczne światła/wycieraczki mają często pad lusterkiem czujnik trzyfunkcyjny (wilgotność wnętrza, deszcz zewnątrz, zmierzch wnętrze)
        W etce widziałem że jest jeszcze czujnik dwu funkcyjny - bez wilgotności (osoby bez klimatronic ale z automatycznymi światłami/wycieraczkami.

        Co ciekawe jak ktoś ma czujnik jednofunkcyjny przy nakładzie 150-200zł , 30-60 min zabawy w montażu i 20-100min programowaniu etka może sobie doposażyć automatyczne światła/wycieraczki.

        Wracając do czujnika wilgotności to jest to po prostu element czujników klimatronic. Na ekranie radia w car i tam info czesto jest komunikat "przednia szyba może zaparować" - ale nic mi nie wiadomo czy samochód coś z tym robi sam z siebie jak czujnik daje mu taki odczyt czujnik .

        Komentarz


        • #5
          wynalazłem w internetach takie info....
          Specjalny system czujników w połączeniu z algorytmem sterowania w klimatyzacji Climatronic, zmniejsza zaparowywanie okna i zwiększa komfort klimatyczny poprzez zarządzanie poziomem wilgotności wewnątrz samochodu.

          Z danych dostarczonych przez czujnik wilgotności i temperatury (znajdujący się w podstawie lusterka wstecznego), jednostka sterująca Climatronic oblicza temperaturę punktu rosy powietrza - czyli temperatury, w której wilgotność powietrza się skrapla. Czujnik podczerwieni na odległość mierzy promieniowanie ciepła na przedniej szybie i oblicza temperaturę szyby. Aby zapobiec zaparowaniu szyby, Climatronic reguluje ilość powietrza przewidzianego do nadmuchu na szybę przednią , a wraz z włączoną sprężarką , także wilgotność powietrza wewnątrz samochodu.
          Wilgotność względna w zależności od temperatury wewnętrznej może być utrzymywana na przyjemnym poziomie.

          A więc jeśli masz wł. wentylacje i zacznie parować szyba czujnik to ''wyczuje'' i załączy klimę-chyba
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

          Komentarz


          • #6
            Jestem nowym na forum Octavia 2014 1.6 105km czy ktoś mi poda numery Pompy wodnej i producenta?
            Rozumiem że wymiana zestawu rozrządu to 130 tys km? CZY się mylę?n

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Wlodekgda Zobacz wpis
              Rozumiem że wymiana zestawu rozrządu to 130 tys km?
              raczej nie ten dział ale jeśli już pytasz interwał 1.6TDI ma na 210kkm
              Dawid
              czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

              Komentarz


              • #8
                Bardzo niewiele osób wie, że dzięki automatycznej klimatyzacji Climatronic recyrkulacja powietrza jest włączona przez większą część roku. Zaletą tego jest ponowne filtrowanie kabiny, ponieważ powietrze przepływa przez filtr kabinowy, nawet gdy włączony jest tryb recyrkulacji. Gdy recyrkulacja powietrza jest włączana ręcznie (przez naciśnięcie przycisku), Climatronic uruchamia również sprężarkę klimatyzacji, aby zapobiec zaparowaniu szyb. Jeśli istnieje ryzyko zamglenia, automatyczny system recyrkulacji jest wyłączony. Jeśli kierowcy nalegają na zamknięcie recyrkulacji powietrza i ryzykują zaparowaniem szyb, muszą dwukrotnie nacisnąć przycisk recyrkulacji.
                Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                Komentarz


                • #9
                  Langusta Ja jeżdżę cały rok na auto, ale są momenty gdy np. wejdę do auta w wilgotnej kurtce i zaczynają mi szyby parować, to niestety climatronik tutaj nie pomaga. Muszę przestawić nawiew na szybę.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja podejrzewam że u mnie ten czujnik sprawia problemy i to od nowości. Mam taki objaw, że gdy jest chłodniej (poniżej + 10stopni) to kiedy włączam obieg zamknięty to on potrafi się wyłączyć np po 30 sek, po minucie lub nawet natychmiast. Potrafi też nawet lampka nie mrugnąć i trzeba przycisk nacisnąć jeszcze raz. Naciśnięcie dwukrotne nie pomaga, trzeba czekać i pilnowac aż auto samo wyłączy i wtedy włączyć jeszcze raz aby już zostało na stałe. Skoda nie chce lub nie potrafi odpowiedzieć czy tak ma być. Mnie to mega irytuje ..

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X