Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia III 2.0TDI Style 4x4 197tyś PODSUMOWANIE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia III 2.0TDI Style 4x4 197tyś PODSUMOWANIE

    Przyszedł czas na małe podsumowanie mojej przygody z Octavią

    Posiadam Octavię III Combi 2.0TDI Style 4x4 aktualny przebieg 197tyś rok produkcji 2016 odbiór 27.06. 2016r. Jak widzicie samochód w zasadzie nie stygnie pokonuję głównie trasy.
    Srednie spalanie liczac od początku eksploatacji liczone przy dystrybutorze to 8,9lt wskazania komputera to 8,6lt.
    Spalanie wysokie ale to zdecydowanie kwestia mojego stylu jazdy i faktu że głównie poruszam się autostradami.
    Próbowałem kiedyś sprawdzić jakie moge mieć spalanie minimalne ale bez jazdy eco. spalanie spadło mi do 6,2lt

    Pierwsze moja wrażenia po odebraniu Skody i przesiadce z Toyoty Auris to WIELKIE zaskoczenie na PLUS mjałem wrażenie dziś przekonanie że Skoda Octavia vs Toyota Auris to auto wykonane o klasę wyżej.

    Po przejechaniu blisko 200tyś nie zmieniłem zdania w czasie eksploatacji Skoda nigdy mnie nie zawiodła co nie znaczy że nie pojawiły się usterki ale nigdy nie musiałem czekać na transport na śmieciarce czy stać przy drodze jak kołek.
    Od początku eksploatacji podobno typowo dla silnika 2.0TDI dolewam średnio 0,6-0,7lt oleju na 5-6tyś przejechanych kilometrów, w serwisie otrzymałem informację że z rosnącym przebiegiem w początkowym etapie użytkowania zapotrzebowanie na olej minie lub się zmniejszy.
    Sytuacja od poczatku eksploatacji do dziś nie zmieniła się.

    W kwestii usterek:
    - Przestało działać sterowanie radia na kierownicy
    - Wymiana przetwornicy xenonu
    - Wymiana poduszki pod skrzynią biegów
    - Wymiana łożyska koła
    - Wymiana wodzika dwigni skrzyni biegów
    - W czasie eksploatacji trzykrotnie wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu i raz z tyłu
    - Wymiana (siłownika) klapy bagażnika
    - Wymiana wachacza przód strona kierowcy i amortyzatora (podejrzewam że przyczyna leży w przygodzie drogowej jaką miałem w zimę wjechałem w dziurę i uszkodziłem oponę i felgę.

    W zasadzie reszta to typowe serwisy i przewidziane przy danym przebiegu czynności, walczyłem też przez zimę z kontrolka i informacją o problemie z leweym leflektorem serwis coś tam kasował ale po czasie kontrolka i komunikat pojawiają się znów do wiosny. Widać Skoda jak ja nie lubi zimy.
    Podczas eksploatacji auta zjechałem też komplet przednich opon.
    Ogólnie moja wrażenia z jazdy i eksploatacji z uwzględnieniem usterek oraz kosztów są bardzo pozytywne a pamiętam jak mój znajomy w serwisie Toyoty powiedział mi że teraz serwis to będzie mój najlepszy przyjaciel. Pomyslałem że dobrzeby było gdyby jego słowa zamieniły się w g.... i tak się stało.

    Tyle podsumowania z mojej strony choć może dodam jeszcze że jestem na tyle zadowolony z Octavi że w kwietniu zamówiłem nową sztukę i w poniedziałek 03/09 odbieram octavkę mam nadzieję że równie udaną.


    Ostatnio edytowany przez KRL; 42009.

  • #2
    Zamieszczone przez KRL Zobacz wpis

    Srednie spalanie liczac od początku eksploatacji liczone przy dystrybutorze to 8,9lt wskazania komputera to 8,6lt.
    jednak są jeszcze normalni kierowcy na tym forum
    tyle własnie prawidłowo użytkowany diesel powinien palić
    Powered by R-Performance

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis

      jednak są jeszcze normalni kierowcy na tym forum
      tyle własnie prawidłowo użytkowany diesel powinien palić
      Koledze do tego pewno zazwyczaj sie spieszylo :P

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Tippo Zobacz wpis

        Koledze do tego pewno zazwyczaj sie spieszylo :P

        Niestety, pospiech towarzyszy mi każdego dnia więc I autko musi swoje wypić.

        Komentarz


        • #5
          [QUOTE=KRL;n2601566]Przyszedł czas na małe podsumowanie mojej przygody z Octavią

          Posiadam Octavię III Combi 2.0TDI Style 4x4 aktualny przebieg 197tyś rok produkcji 2016 odbiór 27.06. 2016r. Jak widzicie samochód w zasadzie nie stygnie pokonuję głównie trasy.
          Srednie spalanie liczac od początku eksploatacji liczone przy dystrybutorze to 8,9lt wskazania komputera to 8,6lt.
          Spalanie wysokie ale to zdecydowanie kwestia mojego stylu jazdy i faktu że głównie poruszam się autostradami.
          Próbowałem kiedyś sprawdzić jakie moge mieć spalanie minimalne ale bez jazdy eco. spalanie spadło mi do 6,2lt

          Pierwsze moja wrażenia po odebraniu Skody i przesiadce z Toyoty Auris to WIELKIE zaskoczenie na PLUS mjałem wrażenie dziś przekonanie że Skoda Octavia vs Toyota Auris to auto wykonane o klasę wyżej.

          Po przejechaniu blisko 200tyś nie zmieniłem zdania w czasie eksploatacji Skoda nigdy mnie nie zawiodła co nie znaczy że nie pojawiły się usterki ale nigdy nie musiałem czekać na transport na śmieciarce czy stać przy drodze jak kołek.
          Od początku eksploatacji podobno typowo dla silnika 2.0TDI dolewam średnio 0,6-0,7lt oleju na 5-6tyś przejechanych kilometrów, w serwisie otrzymałem informację że z rosnącym przebiegiem w początkowym etapie użytkowania zapotrzebowanie na olej minie lub się zmniejszy.
          Sytuacja od poczatku eksploatacji do dziś nie zmieniła się.

          W kwestii usterek:
          - Przestało działać sterowanie radia na kierownicy
          - Wymiana przetwornicy xenonu
          - Wymiana poduszki pod skrzynią biegów
          - Wymiana łożyska koła
          - Wymiana wodzika dwigni skrzyni biegów
          - W czasie eksploatacji trzykrotnie wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu i raz z tyłu
          - Wymiana (siłownika) klapy bagażnika
          - Wymiana wachacza przód strona kierowcy i amortyzatora (podejrzewam że przyczyna leży w przygodzie drogowej jaką miałem w zimę wjechałem w dziurę i uszkodziłem oponę i felgę.

          W zasadzie reszta to typowe serwisy i przewidziane przy danym przebiegu czynności, walczyłem też przez zimę z kontrolka i informacją o problemie z leweym leflektorem serwis coś tam kasował ale po czasie kontrolka i komunikat pojawiają się znów do wiosny. Widać Skoda jak ja nie lubi zimy.
          Podczas eksploatacji auta zjechałem też komplet przednich opon.
          Ogólnie moja wrażenia z jazdy i eksploatacji z uwzględnieniem usterek oraz kosztów są bardzo pozytywne a pamiętam jak mój znajomy w serwisie Toyoty powiedział mi że teraz serwis to będzie mój najlepszy przyjaciel. Pomyslałem że dobrzeby było gdyby jego słowa zamieniły się w g.... i tak się stało.

          Tyle podsumowania z mojej strony choć może dodam jeszcze że jestem na tyle zadowolony z Octavi że w kwietniu zamówiłem nową sztukę i w poniedziałek 03/09 odbieram octavkę mam nadzieję że równie udaną.


          Rozrząd już robiłeś?
          Jak z poziomem płynu chłodzącego?

          Komentarz


          • #6
            Jak wspominałem wyżej jedynie to co przewidują poszczególne przeglądy co 30tyś przy 180tyś był wymieniony płyn chłodniczy - natomiast jego stan od nowości nigdy nie spadł poniżej poziomu min.
            Zapewne też już nic nie bedę przy aucie robił ponieważ dzień po odbiorze nowego ten oddaję.

            Komentarz


            • #7
              Post pod postem ale nie mam wyjścia.
              Dziś odebrałem nowego członka rodziny, mam nadzieję że na koniec będę równie zadowolony, postaram się opisać wrażenia po pierwszych kilku tysiącach.


              20180903_184618.jpg

              Komentarz


              • #8
                O widzę,że już Rsa wziąłeś,napisz jak się jezdzi benzynką w porównaniu do diesla

                Komentarz


                • #9
                  raczej jak ośka po 4x4 bo o wyższość PB nad ON jest oczywista
                  Powered by R-Performance

                  Komentarz


                  • #10
                    Na tą chwilę nie mogę powiedzieć jeszcze zbyt wiele przejechała od wczoraj 1000km. Więc w tej chwili mogę napisać o pierwszych wrażeniach.

                    Obawiałem się trakcji ale jest przyzwoicie na razie ( warunki sprzyjają - sucho i ciepłp). W warunkach drogowych - mowa o wyprzedzaniu od prędkości 80km/h wzwyż nie ma problemu auto zbiera się zacnie.
                    Start natomiast nawet na suchym nie należy do łatwych - oczywiście mówię o starcie nazwijmy to dynamicznym na deszczu będzie BARDZO SŁABO.

                    Prównywanie benzyniaka z dieslem w zasadzie nie ma sensu - kultura pracy benzyny zostawia daleko w tyle diesla. Pozytywnie też zaskoczył mnie komfort na 19' byłem przekonany że będzie znacznie gorzej.

                    To wrażenia ogólna, teraz to co na plus po tym krótkim czasie:

                    - Fotele
                    - kultura pracy jednostki
                    - DSG
                    - Hamulce
                    - Układ kierowniczy

                    O kwestiach związanych z gustem nie będę pisał ponieważ to już ocean indywidualna (ale możliwość wybrania czarnej podsufitki powinna być w każdej wersji i opcji.

                    Na minus:

                    - zapotrzebowanie na paliwo po pierwszym 1000km jestem przerażony w firmie zapewne będą żółte kartki.
                    - Parujące reflektory - bardzo dla mnie to dziwne w nowym aucie - dodatkowo w Skodzie twierdzą że tak ma być!!!

                    Komentarz


                    • #11
                      Żeby 2.0 TDI paliło średnio 8.6 to musi dostawać w palnik 180+. Ośka byłaby ekonomiczniejsza, ale coś za coś.
                      A 2.0 tsi ile pali w takich warunkach? I jak ledy, niektórzy narzekają na krótki zasięg.
                      Ostatnio edytowany przez calibra157; 6424.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez calibra157 Zobacz wpis
                        Żeby 2.0 TDI paliło średnio 8.6 to musi dostawać w palnik 180+. Ośka byłaby ekonomiczniejsza, ale coś za coś.
                        A 2.0 tsi ile pali w takich warunkach?
                        Na razie średnie spalanie mam na poziomie 12,8.

                        Komentarz


                        • #13
                          eee to spoko
                          myslałem że dwójka z przodu się pojawiła jak pisałeś o przerażeniu

                          Powered by R-Performance

                          Komentarz


                          • #14
                            A czemu nie RS TDI 4x4 albo Superb 2.0TSI 4x4 DSG z gorszym wypasem ??

                            Po 4x4 malo kto dobrowolnie przesiada sie do oski.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                              A czemu nie RS TDI 4x4 albo Superb 2.0TSI 4x4 DSG z gorszym wypasem ??

                              Po 4x4 malo kto dobrowolnie przesiada sie do oski.

                              Szczerze mówiąc, pierwszy wybór to był Superb 2,0 4x4lub 2.0 Diesel.
                              Jednak ze względu na budżet jakim dysponowałem w firmie okazało się że nasz rabat firmowy na poszczególne modele Skody jest różny i nie ma szansy bym zmieścił sie w Superba 2,0 4x4 w oczekiwanej prze ze mnie wersji Sport Line nie zmieściłbym się nawet w 2,0 bez 4x4 lub bez żadnych dodatków.
                              Postanowiłem więc skorzystać z uprzejmości Pana Sławka od Plichty i wziołem Superba 1,8 na kilka dni na test i przyznam że byłem zawiedziony.
                              Póżniej sprubowałem także wersji 1,4 różnica między jednostkami 1.4 a 1.8 w Superbie jest subtelna.

                              Wracając do sedna ja jeżdżę sam a Superb okazał się być dla mnie zbyt duży i nie czułem się w tym samochodzie dobrze dodatkowo silnik 1,8 w tak dużym nadwoziu mnie bardzo rozczarował.
                              Dodam że Diesla 2.0 nie można było w kwietniu już zamówić do produkcji. Więc plan z Superbem pozostawiłem bez problemowo i bez nutki zawodu.
                              Rocznie przejeżdzam ok 100.000km głównie autostrady latam do Czech na Węgry, Białoruś, Słowację, Holandię i oczywiście PL spędzam w samochodzie dużo czasu więc zależy mi na dobrym wyposażeniu, z Octavi byłem bardzo zadowolony a jej wielkość jest dla mnie wystarczająca napisałbym idealna więc uznałem że zostaną przy Octavi i pójdę w lepsze wyposażenie i mocniejszy silnik i zdecydowanie automat. Napęd 4x4 traktuję jako bardzo porządany dodatek ale nie jest to dla mnie priorytet. Jak wspominałem w momencie gdy zamawiałem auto pojawił się już problem z dostępnością pewnych jednostek napędowych.

                              RS w "gruzliku" dieslu z założenia odpadał jak RS to napewno nie diesel i nawet napęd 4x4 nie był w stanie mnie przekonać. W 2011 na dwa lata na autko firmowe wybrałem sobie Mazdą 3 MPS która dodatkowo była na wirusie i miała prawie 300koni przy napędzie na przód przejechałem tym autem w dwa lata 184 tyś - bez problemu radziłem sobie w gorszych warunkach drogowych choć napęd FWD i taka moc niesie za sobą pewne ograniczenia. Jednak przy lepszy warunkach auto poza pokonywaniem kilometrów miało wartość dodaną w postaci wywoływania usmiechu na twarzy . Pamiętam też że dzieki tym ograniczeniom w zimę jezdziłęm znacznie spokojniej i nie martwiło mnie to w ogóle. Do RS'a w benzynie wsiadłem na jeden dzień testowy i od razu pojawił się uśmiech więc wybór był oczywisty- Octavia RS w benzynie.
                              Myślę też że nie bez znaczenia jest moja przeszłość i spędzone 11lat w wyścigach na torze więc mocy zawsze mi mało.

                              Dodatkowo większy rabat firmowy na Octavię w tym momencie sprawił że wziołem wszystko co chciałem mieć w aucie nie wykorzystując całkowicie budżetu.
                              Ostatnio edytowany przez KRL; 42009.

                              Komentarz


                              • #16
                                Bardzo fajne podsumowanie uzytkowania O3.

                                Cieszy, ze auto okazalo sie tak niezawodne i solidne :-)
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X