Bo od zawsze soft w DSG byl pisany przez ekoterrorystow. Ostatnio gdzies czytalem artykul, ze niby soft skrzyn automatycznych tez wykrywaly test spalin i pewnie biegi zmienialy nie na 1200 tylko 1080obr/min
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Skoda Octavia Combi RS -230 "Na codzień"
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez did3 Zobacz wpisteż mam RS 230 kombi. Przejechane 16 tys km i średnie spalenie z kompa to 10,5 L/100km. 90% miasto i krótkie odcinki. W trasie czy to z boxem czy bez też pali koło 10 L. Najbardziej wkurzający zbyt mały bak paliwa, a tak to w porządku samochód.
Komentarz
-
Zamieszczone przez did3 Zobacz wpisKRL nie zrozumieliśmy się, miałem na myśli box dachowy
Przepraszam przeczytałem widać to co chciałem przeczytać.
Komentarz
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisno i znowu wychodzą po m3 braki mocy hehehe
dłubnij to od razu na 400 ps, trakcji nie będzie do 4 biegu, ale moc będzie na forum są już tak modzone rski....
Dodam jeszcze że w miarę przejechanych kilometrów lubię się coraz bardziej z RS'ką
- Polubień 1
Komentarz
-
Zamieszczone przez KRL Zobacz wpisFaktycznie w pracy mój kolega ma Octavię 1,8 4x4 i pali zdecydowanie mniej - zamykając drzwi wyswietla się na ekranie między zegarami informacja o przepiegu, czasie i inne parametry w tym na samym dole spalanie.
Komentarz
-
Zamieszczone przez trooper Zobacz wpisA możesz podrzucić jak wychodzi spalanie Koledze?
Srednia to 8,8l sposób użytkowania jak u mnie choć colega ma lżejszą stopę.
Komentarz
-
Wczoraj minął miesiąc od odebrania RS'a i przy okazji w ramach miesięcznicy na liczniku pojawiło się 10001km (A miałem jeżdzic mniej).
Aktualnie nie mam zastrzeżeń do autka jezdzi bez problemów a dokładniej bez wiekszych problemów.
Pojawił się już dwa razy problem z Amundsenem po prostu przestał grać twierdząc że dzwięk będzie odtwarzany po zakończeniu manewrów parkowania choć poruszałem się po autostradzie. Nie działa radio oraz media.
Próby z wyłączeniem i włączeniem nic nie dały, zadzwoniłem do serwisu i wskazano mi bym jednocześnie nacisnął oba pokrętła na czas ok 5sek. Faktycznie taki reset przyniósł oczekiwany skutek ponownie mogę słuchać dzwięków.
Kolejna przypadłość to parujące reflektory które w dodatku bardzo blisko zaczeły świecić jest to dość uciążliwe gdy wracam wieczorem w trasie na autostradzie reflektory świecą dokłądnie ok 16-18m przed samochodem. Wygląda to tak jakby elektronika obniżała je specjalnie ma to chyba coś wspólnego z czujnikami które korygują poziom przy załadowanym bagażniku jednak bagażnik pozostaje pusty a elektronika mimo to obniza światła tak to interpretuje może błędnie.
Nie wiem czym to jest spowodowane pojawia się nie zawsze ale coraz częściej i będę musiał odwiedzić serwis. Zakupiłem także olej Motul zgodny z normą 508.00 jednak na razie jeszcze nie dolewam - poziom pozostaje na włściwym poziomie.
Ustabilizowało się także spalanie lub ja opanowałem już w dostatecznym stopniu poruszanie się RS'm aktualnie juz od kilku tankowań jest na poziomie 12,8l
20181004_133525111111111111.jpg
Zapomniałem dopisać że odwiedziłem także hamownię
Wynik:
245 HP @ 5152RPM
390Nm @ 2455RPM
Ostatnio edytowany przez KRL; 42009.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisPytanie pozostaje otwarte wciaz czy to auto jest warte wydanie 10tys zl miesiecznie na jego utrzymanie Pozostaje poczekac te 1,5 roku na podsumowanie.
Jednak jak spojrzę na tzw. zaszeregowanie więc fakt że do mojego stanowiska przysługuje auto z segmentu wyżej (czyli Superb) i porównam koszty, różnica po pierwszym miesiącu to +87zł. do średniej Superbów.
Oczywiście jest zbyt wczesnie by odpowiedzieć jednoznacznie na tak postawione pytanie.
Z Pewnością mogę napisać że na ten moment auto wypełnia pokładane w nim nadzieje i oczekiwania.
- Polubień 1
Komentarz
-
Ja przyjmuje do obliczen rate za samochod na poziomie 3600zl miesięcznie/36msc. Wy jak sadze macie najem na 2 lata, wiec stawka wtedy moze byc zupelnie inna, bo splaca sie jakby tylko 50% auta.
12,8l x 5,5Pb98 = 70zl za 100km... 7000zl/10kkm + 3600zl leasing
Biore tez pod uwage ze roznica miedzy poprzednim autem, to w zasadzie tylko koszt paliwa czyli jakies 3000zl mniej.
Wiele osob liczy to tez jako 10 000zl - 23% VAT i i podatek, jako realny koszt
Tu nie chodzi o wskazanie konkretnych kosztow, bo nie taki jest moj cel, tylko jakby zobrazowanie jaki to jest realny przecietny koszt miesieczny przy takim aucie i takich przebiegach. Przeciez zawsze mozna miec drozsze auto, przy dluzszym okresie kredytowania i sumaryczna rata spadnie... ta droga poszli operatorzy komorkowi pchajacy do umow abonamentowych na 24 miesiace, telefony w ratach na 36 rat
Komentarz
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisJa przyjmuje do obliczen rate za samochod na poziomie 3600zl miesięcznie/36msc. Wy jak sadze macie najem na 2 lata, wiec stawka wtedy moze byc zupelnie inna, bo splaca sie jakby tylko 50% auta.
12,8l x 5,5Pb98 = 70zl za 100km... 7000zl/10kkm + 3600zl leasing
Biore tez pod uwage ze roznica miedzy poprzednim autem, to w zasadzie tylko koszt paliwa czyli jakies 3000zl mniej.
Wiele osob liczy to tez jako 10 000zl - 23% VAT i i podatek, jako realny koszt
Tu nie chodzi o wskazanie konkretnych kosztow, bo nie taki jest moj cel, tylko jakby zobrazowanie jaki to jest realny przecietny koszt miesieczny przy takim aucie i takich przebiegach. Przeciez zawsze mozna miec drozsze auto, przy dluzszym okresie kredytowania i sumaryczna rata spadnie... ta droga poszli operatorzy komorkowi pchajacy do umow abonamentowych na 24 miesiace, telefony w ratach na 36 rat
Ja osobiście odnoszę się do swoich oczekiwań i to jest dla mnie istotne, koszty owszem są ważne jednak różnica jak widzisz chyba nie jest na tyle istotna by w ogóle ją rozważać mam na myśli porównanie do aut które są używane na tym samym poziomie zaszeregowania.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis3600 za dobrze wyposażoną octavie to lekka przesada, pamietam stawki za zwykłe korpo diesle z segmentu C i to było 1500zł z wliczonym miejscem parkingowym. Tyle że wtedy był limit 30tys. km rocznie i po trzech latach lub 90 tys. wymiana na nowy.
Komentarz
-
3600 jest przy leasingu przeciez to jasno napisalem wczesniej. Tu sa najmy dlugoterminowe i placi sie zupelnie inna rate. Widac ze umowy sa podpisane na 200kkm i w tym momencie auto zostaje zwrocone. Realnie z wartosci auta 130tys splacamy najmem jakies 80-90tys wiec rata jest nizsza. Splacamy duzo bo auto ma duzy limit kilometrow dla dwu latka.
Komentarz
-
Dojechałem do pierwszej wymiany oleju 15tys na liczniku więc wymieniony filtr i zalany silnik nowym Motulem.
Mam do tego oleju zaufanie po latach spędzonych w wyścigach więc mimo sugestii ze strony serwisu by zalać auto Castrolem lub oryginalnym olejem VW wybrałem Motul.
RS'ka wciąż nie zawodzi wszystko działa w najlepszym porządku choć irytuje mnie brzęczenie pojemnika na okulary oraz dźwięki dochodzące od strony pasażera coś tam także brzęczy od czasu do czasu.
W zasadzie nie licząc przykrej przygody jaka mnie spotkała, zostałem zepchnięty z drogi na krawężnik. Kierowca Volvo wymusił pierwszeństwo a ja musiałem ratować się przed kolizją ucieczką na pobocze i zabrakło mi na wyhamowanie ok. 10-20cm i pocałowałem krawężnik.
Kierowca Volvo po spotkaniu z Policją otrzymał mandacik + punkty a ja oświadczenie.
20181016_165011 (1).jpg
Felga i opona już jest w sobotę przyjdzie czas na wymianę.
Dodam jeszcze na koniec iż coś co opisywane jest jako infotaiment w Skodzie działa genialnie, informacja o natężeniu ruchu i korkach fantastycznie ułatwiają poruszanie się po drogach i ewentualne omijanie korków.
Do następnego wpisu.
RS2.jpgRS1.jpg
Jeżeli pojawiają się jakieś pytania z waszej strony to postaram się odpowiedzieć.
- Polubień 1
Komentarz
-
Przeczytałem cały wątek i muszę przyznać, że bardzo rzeczowo opisujesz użytkowanie Octavii na co dzień
Pozwolę sobie dodać kilka słów, ponieważ przez okres tygodnia miałem przyjemność testować O3 RS 245
Porównując do przedliftowego RS 230, którego miałem dwa lata temu muszę przyznać, że poprawiły się właściwości jezdne auta, stało sie bardziej przewidywalne na zakrętach, jak również odrobina więcej mocy pozwala na sprawniejsze przemieszczanie się po naszych drogach.
Na ogromny plus zasługuje układ kierowniczy, nie pamiętam, ale wydaje mi się, że poprzedniczka nie miała tak krótkiego przełożenia. W RS 245 lock to lock, czyli od lewej do prawej strony wystarczy wykonać delikatnie ponad dwa obroty kierownicą. Wynik nie do powstydzenia w najlepszych autach sportowych.
Drugim niewątpliwym atutem jest spadek spalania. Auto po przejechaniu kilku tys km obniżyło swoją paliwożerność i w moim przypadku, przy ciężkiej nodze nie mogłem przekroczyć 12L/100km. Dlaczego mówię, że po przejechaniu kilku tys km? Mój dobry znajomy ma na co dzień Golfa GTI z tym samym silnikiem i podzielił się ze mną tym spostrzeżeniem.
Dwa minusy, których się doszukałem to praca skrzyni w trybie D. Bardzo szybko zrzuca biegi na wyższe, co jest uciążliwe szczególnie w mieście, gdyż jazda z prędkością 80 km/h na 7 biegu jest męcząca, bo słychać jak auto dusi się na niskich obrotach.
Minusem jest jeszcze dla mnie brak dźwięku z generatora, tak jak przypadku poprzedniczki, bo dawało to frajdę z szybszej jazdy
Podsumowując jestem bardzo mile zaskoczony, jak cywilizowana jest RS 245, a jednocześnie jak może pokazać pazur. Jak wiemy wystaczy zrobić boxa lub program i mamy prawie 300 KM, dla jednych na ośce to głupota, ale to jazdy po autostradach napewno byłoby to nie małym atutem
Poniżej kilka zdjęć, udało mi się upolować przedliftową O3 w identycznej specyfikacji, więc widać różnice najmocniejszych odmian, oraz moja prywatna O2 RS, która za jakiś czas pewnie doczeka się zmiany na O3 RS, bo mimo słabszej jakości materiałów w środku niestety ustępuje nowszej generacji pod wieloma względami
]"]404 Not Found
]"]404 Not Found
]"]404 Not Found
]"]404 Not Found
- Polubień 1
Komentarz
-
Gość
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpisprzy niektórych kolorach nowy przód jest OK,pozdrawiam - Darek
Komentarz
Komentarz