Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia RS 230 Olej do uzupełnienia pozimu

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia RS 230 Olej do uzupełnienia pozimu

    Czy może na forum jest ktoś zorientowany jakim olejem zalana jest fabrycznie Octavia RS 230 2018.
    Pytam ponieważ obserwując poziom na bagnecie widzę że będzie konieczność wykonania dolewki i zastanawiam się jaki olej dolać by nie zrobić krzywdy autku.

  • #2
    tu zadaj pytanie:
    Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez sew1981
      A jaką masz normę w instrukcji VW 508/509?
      Jeśli tak to musisz stosować oleje zgodnie z tą normą ekologiczną, oleje 0w20. Przy takiej normie silniki są ciasno spasowane, a olej ma małą lepkość stąd może go ubywać.
      Czym samochód był zalany w fabryce nikt nie powie i nie ma to żadnego wpływu na trwałość, bo przecież nie zalewają tym co najlepsze tylko tym z czym podpisali kontrakt na dostawę. Tak samo każdy serwis skody leje taki olej jaki mają na stanie pewnie jeden z castroli, mobili, shell. Przy Twoim użytkowaniu samochodu (samochód służbowy) trzymałbym się wyłącznie normy, na BP mają chyba Castrol.
      Oczywiście szpece olejowi powiedzą, że to g... Oczywiście są zapewne lepsze oleje w tej cenie i tańsze, ale jak masz kartę paliwowa na BP to nie ma co się zastanawiać. Gdybyś chciał zrobić silnikowi naprawdę dobrze, to można pomyśleć o zmianie oleju co 15 tyś ( ja tak robię w swojej skodzinie na własny koszt ), ale jeśli nie wiążesz z samochodem żadnej przyszłości to lej to co masz pod ręką spełniając normę producenta (mający approbate producenta, VW approval etc.
      )

      Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

      Komentarz


      • #4
        a potem ktoś to odkupi i będzie musiał remont robić.....co za myślenie ...tylko o sobie....jakie to typowe...
        olej powinno się zmieniać max co 15 tkm, nie ważne czy służbowy czy prywatny wóz....30 tkm to mit.
        oczywiście, że castrol to syf, tymbardziej zmieniany co 30 tkm (zresztą żaden olej tyle nie wytrzyma, tymbardziej w warunkach jakich używa się rsa....)
        autor dostał już poza tym odpowiedź w linkowanym - odpowiednim dziale.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X