Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DSG7 vs DSG6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • DSG7 vs DSG6

    Cześć, przymierzam się do kupna używanej Octavii 3. Chciałbym spróbować tym razem skrzyni DSG. Obecnie jeżdżę Golfem 6 1.6 TDI z manualem. Samochod za sprawą przełożeń skrzyni biegow z fabrycznym softem silnika 105 konnym sprawował się koszmarnie, męczarnia, zero dynamiki na miescie. Po remapie silnika na 143 km i wyższej wartości momentu obrotowego dostępnego przy niższych obrotach jazda tym autem zaczęła być „przyjemnością”- No może zaczęła sprawiać więcej przyjemności nazwijmy to tak.
    Dużo czytałem o skrzyniach DSG 7 i o ich uciążliwości w sensie usterek które występują podczas jej użytkowa co wiąże się niestety z dość dużymi kosztami diagnostyki i napraw. I tytaj mam pytanie i prośbę do osób które miały styczność z tymi dwoma skrzyniami DSG. Jak sprawa wyglada z eksploatacja DSG 6 stopniowej. Czy jest mniej problemów z nią i z samym softem tej skrzyni, czy tez trzyma obroty silnika tak nisko jak DSG7? Oczywiscie chodzi mi o silniki diesla. W przypadku DSG7 wiadomo 1.6 a DSG6 2.0.
    Pozdrawiam.

  • #2
    nie wiem jak DSG7 ale w DSG6 przy sofcie silnika możesz tez zrobić soft skrzyni, ja mam zrobiony i to jest zupełnie inna bajka niż na seryjnych nastawach, przy DSG7 raczej żadne podnoszenie mocy silnika nie wchodzi w grę...tzn można wszystko tylko co potem....

    Komentarz


    • #3
      Jednym słowem dla własnego bezpieczeństwa lepiej jest zapomnieć o DSG7 bo wielu użytkowników tych skrzyń narzeka na problemy z nimi związane i to przy bardzo niskich przebiegach. Im więcej o nich czytam tym bardziej jestem zszokowany - mówie oczywiscie o DSG7.
      Czyli rozumie ze osobiście jesteś zadowolony ze swojej skrzyni po sofcie? A jak było przed zmiana programu?

      Komentarz


      • #4
        Uzywana O3 2.0TDI z 6 biegowym DSG, bo innego nie bylo. Po co dalej meczyc sie z silnikiem 1.6, gdzie jezdzi to ledwo co, a pali moze pol litra mniej niz 2.0 ktore jezdzi normalniej.

        Nowe 2.0TDI 150KM maja juz 7 biegowe DSG DQ380, a nie suche DQ200.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Bardziej chodziło mi o to czy skrzynia DQ250 jest mniej problematyczna od DQ200. O DQ200 naczytalem się już tyle, że napewno nie zdecyduję sie juz na nią.

          Komentarz


          • #6
            znam auto z dq250 zrobione od nowości na 370 KM, w tym momencie ma ponad 180 tys i jedyne co jeszcze nie było naprawiane /wymieniane od nowości to skrzynia.

            co do skrzyni po programoie:
            szybciej zmienia biegi - np na D przy spokojnej jeździe mam wrażenie jakbym multitronikiem jechał, szybciej tez redukuje z wyższego biegu
            na S nie zrzuca tak nisko przy redukcji i nie ciągnie tak wysoko co w dieslu było totalnie bez sensu i miałem wrażenie że silnik zaraz wyskoczy z auta...teraz zmienia dokładnie w tym momencie co ja bym zmienił...wcześniej na S to ja poganiałem ją manetkami bo nie moglem słuchać tego rzężenia przy totalnym braku przyspieszenia

            podstawa to wymiana oleju w dobrym warsztacie i użytkowanie z głową czyli np zapomnij o notorycznym używaniu LC tym bardziezj że w fwd to i tak bez sensu

            co do problemów to mam jeden...odłazi chrom z gałki....po 60 tys km...heh
            Ostatnio edytowany przez ; 113.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X