Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O3] Wymiana filtra paliwa 1,6 TDI Octavia III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O3] Wymiana filtra paliwa 1,6 TDI Octavia III

    Witam!
    Dziś pokusiłem się na wymianę filtra paliwa w mojej octavii III, 1,6 TDI 105KM.
    Zakupiłem filterek FILTRONa i wymieniłem.
    Przedstawię teraz tok mego postępowania:
    1. Zabezpieczenie szmatkami okolic puszki filtra, by niczego niepotrzebnie nie pokapać.
    2. Odkręcanie śrub i demontaż starego filtra.
    3. Odciągnięcie paliwa z puszki i wyczyszczenie szmatką całej zawartości z (teoretycznie tamże panującego) syfu.
    4. Przetarcie wieka puszki czystą szmatką.
    5. Nalanie nowego paliwa do puszki.
    6. Osadzenie nowego filtra.
    7. Zwilżenie uszczelki filtra paliwem
    8. Poskręcanie całości do kupy.
    9. Odpowietrzanie za pomocą komputera

    Ale jako zwykły użytkownik napotkałem pewien problem i nie umiem sobie z nim poradzić. A mianowicie po wymianie i poskładaniu całości do kupy, odpowietrzeniu układu mam wrażenie, że uszczelka nie trzyma i mi się sączy paliwo wzdłuż wieka puszki. Dodatkowo stara uszczelka jest jakby miększa od aktualnej.
    Śruby dokręcone momentem 5kNm, gdy nie pomogło dociągnąłem do 7kNm i dalej się lekko sączy (nie kapie, nie leje się, ale tak ślimaczy) być może to jest to paliwo, co podczas składania wychlapało się mi na obudowę filtra. Przecieram szmatką, papierem, ręką, po chwili pracy silnika jest od nowa, nie wiele - kropelka z jednej bądź drugiej strony puszki.

    Dlatego moje pytanie, czy to normalne, że na początku zaraz po wymianie takie ślimaczenie ma miejsce?

    Dodatkowo nie wiem, może jestem przewrażliwiony, i nie zwracałem na to wcześniej uwagi, ale gdy dodam gazu to jest taki dziwny charakterystyczny świst, jakby powietrza, nie wiem czy to było, nie pamiętam :/

    Proszę o odpowiedź bardziej ogarniętych użytkowników skodzinki niż ja :]

    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez markervip Zobacz wpis
    Śruby dokręcone momentem 5kNm, gdy nie pomogło dociągnąłem do 7kNm
    O chłopie to dokręciłeś je tak konkretnie, że niejedna śruba w przęsłach stalowych mostów nie powstydziłaby się takiego momentu dokręcenia
    A tak na poważnie to musisz to szybko poprawić, bo ta niedoróbka może finalnie doprowadzić do kosztownego remontu silnika spowodowanego zerwaniem paska rozrządu.
    Prawdopodobnie krzywo dokręciłeś dekielek z przewodami, który źle "siadł" w gniazdo lub skręcił Ci się simering przy zakładaniu.
    Simering najlepiej montować cienkim śrubokrętem na tzw okrętkę, broń Boże przez okręcanie palcem w celu wkręcenia do rowka, wtedy 100% będzie poskręcany.
    Przy składaniu nie tylko simering należy obficie zwilżyć ropą, ale też wewnętrzny kołnierz podstawy filtra bo aby to dobrze siadło to musi być ślisko.
    No i taka uwaga na koniec, przy zalewaniu podstawy filtra świeżą ropą nie jest konieczna procedura odpowietrzania z kompa - to zrobili dla serwisów, bo tam ropy nie mają na stanie i robią kompem, albo przez kilkukrotne załączanie zapłonu celem uruchomienia pompy paliwa w baku.
    O1-->O3--> ?

    Komentarz


    • #3
      Wtrące sie lekko do wątku : Przy jakim przebiegu najlepiej wymienic filtr paliwa w TDI ? Nie chodzi mi o zalecenia ASO, bo oni pewnie nie zalecają wymiany w ogole
      2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

      Komentarz


      • #4
        W książce serwisowej zalecane jest chyba co 60kkm, czy może nawet 90kkm - nie pamiętam, bo dla mnie te interwały to i tak abstrakcja i w życiu bym się takich zaleceń nie trzymał.
        U siebie w AXR wymieniam co 2 wymianę oleju czyli co 30kkm (2 lata), z tym że przed każdą zimą obowiązkowo spuszczam wodę z filtra.
        Ostatnio "z nudów" rozciąłem sobie puszkę Knechta po 2 letniej obecności w moim aucie, ogólnie czysty był filtr (lekko brązowy wkład się zrobił), na dnie standardowo trochę wody kondensacyjnej i parę nazwijmy to fusików.
        Ale ludzie bardzo różnie podchodzą do serwisu aut - ostatnio robiłem auto co chyba od nowości nie miało wymienianego filtra paliwa aż stanęło na drodze, nota bene świece żarowe w tym aucie były ori fabryka - 18 lat Oczywiście wszystkie były kaputt.
        można? - można...
        O1-->O3--> ?

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X