Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana plynu hamulcowego w ASO przez jeden odpowietrznik?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana plynu hamulcowego w ASO przez jeden odpowietrznik?

    Witam

    Ostatnio bylem na przegladzie na 60 tys, przy okazji ktorego serwis zaproponowal mi wymiane plynu hamulcowego bo akurat zblizal sie termin. Przeglad zostal wykonany, plyn wymieniony. Przy odbiorze zapytalem tylko czy na pewno plyn zostal wymieniony w calym ukladzie, na co uzyskalem odpowiedz ze tak wlasnie bylo i uklad zostal odpowietrzony. Dwa dni pozniej pojechalem zmienic kola na zimowe, wtedy mialem okazje spojrzec na odpowietrzniki.

    Okazalo sie ze ani koreczki gumowe, ani same odpowietrzniki nie byly ruszane od nowosci, zadnego sladu zakladanego klucza, po prostu warstwa brudu nagromadzonego od lat..
    Nawet mnie to specjalnie nie zaskoczylo, nie pierwszy raz jak oddaje samochod do mechanika, nie bylo mnie na miejscu, no trudno...

    Nastepnego dnia dzwoni do mnie mila Pani z ASO i pyta sie czy jestem zadowolony z obslugi na ostatnim przegladzie - no niestety nie jestem zadowoly.., wytlumaczylem jej o co chodzi dokladnie.
    Kolejny telefon jest juz od opiekuna technicznego i w trakcie rozmowy dowiaduje sie czegos ciekawego, zagadka.

    Pan zaczyna mi tlumaczyc ze plyn zostal wymieniony na pewno, a jesli chodzi o odpowietrzniki to przyznaje ze moze nie odkrecali wszystkich bo nie musza, bo maja w ASO takie specjalne urzadzenia dzieki ktoremu mozna wymienic plyn odkrecajac tylko jeden odpowietrznik, nazwal to nawet procedura "szybkiego odpowietrzania" poprzez odpowietrznik z kola najdalej od pompy..

    Hmm.., przyzna szczerze ze wiele razy wymienialem plyn hamulcowy, odpowietrzalem kiedys klasycznie, teraz mam wlasny zestaw Mityvac-a do odpowietrzania podcisnieniowego ale nigdy nie slyszalem o czyms takim zeby wymianiac plyn calego ukladu przez jeden odpowietrznik. Jak dla mnie to jest to wymiana plynu tylko i wylacznie w 1/4 ukladu, akurat tylko w tej najdluzszej galezi..

    I tu mam pytanie do Was, czy ktos sie z czyms takim spotkal?

    Pozdrawiam

  • #2
    Oto historia znana mi z opowieści mojego kolegi.

    Mój kolega spotkał się z identyczną sytuacją w serwisie BMW w Warszawie (nie będę pisał w którym na pewno w autoryzowanym ASO).

    W X5 robili przegląd i gdyby nie alufelgi też by nie dostrzegł, że odpowietrzniki nie ruszone. Narobił rabanu no bo na fakturze skasowane i to niemało było więc serwisant zaczął też coś bajerzyć o magicznej procedurze podciśnieniowej wymiany czarodziejską maszyną...

    A że kolega pieniacz (wiadomo posiadanie BMW do czegoś zobowiązuje ) więc "rozpuścił jadaczkę" na cały serwis, bardachy narobił, przybiegł kierownik, opier...ił serwisanta, o mało nie wcisnął jemu faktury "do zapłaty"... kolegę zaczął przepraszać jakby był co najmniej II zastępcą papieża, że to absolutnie nie miało prawa się zdarzyć i było wynikiem pomyłki zaprosił na rozmowę do swojego gabinetu, pani asystence szybko zlecił dwie kawy, przegląd oczywiście poszedł gratis do tego breloczek, śmigiełko i pachnidełko dla Pana a od słodkości przepraszania porzygali się pewnie aż w sąsiednim serwisie...

    Oczywiście płyn wymieniał serwisant jeszcze raz już z odkręceniem wszystkich odpowietrzników i z demonstracją koledze całej operacji.

    Także jest to całkiem realne i możliwe a skoro nie zauważyłeś od ręki to dzień po to można już tylko pigułkę i popić...
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Skasowali cię za coś czego nie zrobili , może w ramach usługi odkręcili koreczek zbiorniczka płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełnili do stanu.

      Komentarz


      • #4
        Jeśli wymieniali przez jeden odpowietrznik to wymienili Ci płyn w zbiorniczku, częsciowo w pompie i w jednym przewodzie Może nawet nie chciało się dłubać za kołem i wymienił przez odpowietrznik na wysprzęgliku a w całym układzie hamulcowym nadaj siedzi sobie syf.

        Komentarz


        • #5
          Napisz do nich maila ze zdjęciami zaworków, przypuszczam że zaproszą Cię na ponowną gratisową wymianę...
          OCTAVIA '01

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez maciek Zobacz wpis
            Napisz do nich maila ze zdjęciami zaworków, przypuszczam że zaproszą Cię na ponowną gratisową wymianę...
            Z pewnością będzie gratisowa w cenie 330zł.
            Niestety właściciel skody to nie jest klient premium, z którym ASO się liczy. Jeśli ktoś ma wątpliwości polecam sprawdzić na własnej skórze.
            Kolega zenekk już doświadczył jak się rąbie klienta i jak już wyjedziesz za próg to amen.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              Jestem juz umowiony na rewizyte w tym serwisie, wiec jak na razie chce dac im szanse na rehabilitacje, zobaczymy co powiedza na miejscu i jak to sie zakonczy.

              Kiedys mialem podobna sytuacje z urwanym (ukreconym) zaworkiem wysokiego cisnienia od klimy zaraz po jej nabiciu wlasnie w ASO (no mieli pecha ze zajzalem pod nakretke tego zaworka i to dopiero pod domem). Nastepnego dnia wrocilem do serwisu i wskazalem palcem na problem, to wtedy kierownik zmiany serwisu wzruszyl ramionami i powiedzial ze nie jest w stanie kazdemy pracownikowi patrzec na rece i ze bardzo przeprasza a usterke usuna na wlasny koszt. Tak tez zrobili.

              Wiec dam im szanse i napisze Wam jak wroce z serwisu.
              Ciekaw jestem tylko czy ktos mial podobny przypadek w ASO, moze jednak maja jakies "magiczne" urzadzenie o ktorym nie wiem

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                Z pewnością będzie gratisowa w cenie 330zł.
                Niestety właściciel skody to nie jest klient premium, z którym ASO się liczy.
                Sam jestem ciekaw, jednak doświadczenie podpowiada, że rzeczowe zgłoszenie problemu na piśmie, poparte dowodem (zdjęcia lub filmik) działa całkiem skutecznie.
                OCTAVIA '01

                Komentarz


                • #9
                  Zenkku trzymam szczerze kciuki żeby Cię nie spławili.
                  IMO na wyposażeniu każdego ASO powinien być wariograf
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Mój kumpel . BMW f10 pojechał przegląd po 60k km z tym tez była wymiana oleju , oddali mu samochód po 1h , na który to czas stracił z nim kontakt wzrokowy , a potem mu oddali "niby" z wymienionym olejem i "przeglądniety" .
                    Coś mu nie dawało spokoju , postanowił sprawdzić to u zaprzyjaźnionego mechanika na sprawdzenie czynnosci które były wykonane w ASO (do ASO pojechał tylko dlatego ze przeglądy w cenie + gwarancja)

                    No i oczywiscie , olej jaki był taki miał dalej , filtr nie ruszony

                    Dlaczego tak zrobili ? Ponieważ na własną ręke wymieniał co 15 k km , też u nich .. a przeciez producent zaleca co 30 k km , wiec po kiego chu...a mają mu wymieniac jak olej dopiero 15 k km przejechał ..

                    Oczywiscie to było tłumaczenie w aso , natomiast FV do leasingodawcy poszła z wymiana oleju. ( bo ponoć innej sie nie da wydrukować przy przeglądzie na 60k km)

                    Bądzie czujni z tymi przeglądami w ASO , bo to co tam sie dzieje to jest jakas masakra istna . Gdyby nie gwarancja ja bym im nawet kibla do naprawy nie powierzył
                    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                    Komentarz


                    • #11
                      Raz oddałem swoje audi do aso w Rzeszowie. Od tamtej pory robię wszystko własnoręcznie Nawet jak bym kupił nowe auto to po roku bym ich pojeb@ł.

                      Komentarz


                      • #12
                        Moje auto było w ASO raz jak odbierałem nowe, od tamtej pory mineło 5 lat wszystko (oprócz rozrządu) wymieniam sam i z autem nic się nie dzieje 74kkm na blacie. Zaoszczedziłem na nerwach i ponownych poprawkach przez tych fachowców.

                        Komentarz


                        • #13
                          Do wymiany płynu hamulcowego ASO używa urządzenia które wtłacza nowy płyn jednocześnie wypompowując stary. Urządzenie podłącza się do zbiorniczka wyrównawczego które automatycznie wymienia płyn na nowy bez potrzeby odpowietrzania.

                          Komentarz


                          • #14
                            mnie w grudniu czeka serwis olejowy a przy okazji robię wymianę płynu chłodniczego i hamulcowego, robię to za dużo powiedziane, robi to mój mechanik, który opiekuje się moimi skodzinkami
                            jmors44

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez MAndrzej Zobacz wpis
                              Do wymiany płynu hamulcowego ASO używa urządzenia które wtłacza nowy płyn jednocześnie wypompowując stary. Urządzenie podłącza się do zbiorniczka wyrównawczego które automatycznie wymienia płyn na nowy bez potrzeby odpowietrzania.
                              A to co układ hamulcowy ma obieg ? Tak to można jedynie przebełtać płym w zbiorniczku i pompie.
                              Są dwa typy urządzeń do wymiany płynu hamulcowego. Ciśnieniowy gdzie wpina się go na zbiorniczek, robi ciśnienie z nowym płynem i odpowietrznikami upuszcza się płyn do momentu kiedy leci świeży płyn lub ok 100ml. Lub podciśnieniowy gdzie odsysa się stary płyn ze zbiorniczka, na fula zalewa się świeżym, podciśnieniowy zakłada się na odpoiwietrznik i podciśnieniem przepompowywuje się płyn jednocześnie kontrolując stan w zbiorniczku żeby nie zapowietrzyć układu.
                              W obu przypadkach zabieg robi się na 4 odpowietrzniki na zaciskach + ew. sprzęgło.
                              Na dobrą wymianę płynu hamulcowego spokojnie wystarcza 1L. Opakowanie 0,5L to tak na styk.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez MAndrzej Zobacz wpis
                                Do wymiany płynu hamulcowego ASO używa urządzenia które wtłacza nowy płyn jednocześnie wypompowując stary. Urządzenie podłącza się do zbiorniczka wyrównawczego które automatycznie wymienia płyn na nowy bez potrzeby odpowietrzania.
                                jakoś to do mnie nie przemawia. A co jeśli któryś zacisk jest lekko zapieczony, tak, że hamulec w sumie działa, ale nie jest to tak na 100 %. Wyjdzie dopiero na rolkach na SKP.
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez MAndrzej Zobacz wpis
                                  Do wymiany płynu hamulcowego ASO używa urządzenia które wtłacza nowy płyn jednocześnie wypompowując stary. Urządzenie podłącza się do zbiorniczka wyrównawczego które automatycznie wymienia płyn na nowy bez potrzeby odpowietrzania.
                                  Nie to, że nie wierzę ale chciałbym zobaczyć na własne gały jak np. w rurce (o fi wewn 3.5mm i długości blisko 5 m) biegnącej od pompy hamulcowej do prawego tyłu ten płyn "się wymienia. "
                                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                  Spalanie - Motostat.pl
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    jakby nie odsysać podciśnieniem, to obwodu bez ujścia się nie odpowietrzy
                                    są systemy, ale wtedy każdy zacisk jest podłączony, a właśnie w zacisku hamulcowym płyn jest "zniszczony" od temperatur i trzeba go wymienić
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Brak odkręcenia odpowietrznikow to brak wymiany płynu w obiegu. Ostatnio regenerowalem zaciski z tylu łącznie z wymianami ośek i wtłaczaniem tulejek. Porozmawiałem z specjalistą od takich układów. Tak jak pisze Krzynol płyn jest w najgorszym stanie właśnie w zacisku.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja też sie nie wierze w wymiane płynu bez dotykania odpowietrzników. Rozumiem ,ze można nowy płyn wtłoczyć a stary wycisnąc odpowietrznikami. Ale robienie podcisnienia w układzie zeby wyssać stary i potem jak ? wcisnąc nowy w próżnie ?

                                        Wg mnie to jest niemożliwe .... poza tym , można sie pokusić o tester (ogólnie wszedzie dostepny) aby sprawdzić higroskopijność płynu hamulcowego . Wyjdzie odrazu czy wymieniali czy nie .. a jesli nie był wymieniany to ja bym im zrobił piekło w tym ASO - ( pomijając to ze jestem do nich strasznie uprzedzony)
                                        2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez xcex Zobacz wpis
                                          Ja też sie nie wierze w wymiane płynu bez dotykania odpowietrzników. Rozumiem ,ze można nowy płyn wtłoczyć a stary wycisnąc odpowietrznikami. Ale robienie podcisnienia w układzie zeby wyssać stary i potem jak ? wcisnąc nowy w próżnie ?

                                          Wg mnie to jest niemożliwe ....
                                          No właśnie ale jak widać w ASO nie ma rzeczy niemożliwych.
                                          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                          Spalanie - Motostat.pl
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez xcex Zobacz wpis
                                            Ale robienie podcisnienia w układzie zeby wyssać stary i potem jak ? wcisnąc nowy w próżnie ?
                                            Mniej więcej tak to wygląda w fabryce, kiedy auto jest napełniane płynem hamulcowym

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Pytanie jest takie, czy taka proznia jest w stanie oczyscic uklad ze starego plynu w 100%.

                                              Patrzac na uklady klimatyzacji to napelnienie gazem i olejem ukladu i nastepnie odessanie i zrobienie prozni nie powoduje ze tyle ile wtloczylismy, to teraz odessamy.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Witam

                                                Bylem ponownie w serwisie na re-wizycie. Zrobilismy ogledziny na miejscu z kierownikiem serwisu, wskazalem palcem dokladnie miejsce w ktorym ewidetnie widac ze odpowietrznik byl nieruszany od nowosci. Kierownik ogladal, ogladal, krecil nosem,..
                                                po czym rozlozyl rece i przyznal ze jednak plyn nie zostal wymieniony w calosci tak jak powinien.
                                                Na jednych odpowietrznikach byly slady po kluczu, na pozostalych nie bylo, chyba komus sie spieszylo.
                                                Nie bylo tez juz mowy o "wymianie plynu przez jeden odpowietrznik", bo to byla ewidetna bzudra...

                                                Wymienili plyn ponownie na wlasny koszt, ale tym razem bylem na miejscu

                                                Pozrdrawiam

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  No to minimalnie wyszli z twarzą, jednak niesmak pozostał. Później nie ma się co dziwić, że do ASO każdy uprzedzony jest. A temu niechlujowi co tak zwalił tą wymianę niech się baba puści.
                                                  O1-->O3--> ?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X