Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III FL 2.0 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia III FL 2.0 TSI

    Przymierzam się do zmiany O II FL 1.4 TSI DSG na w/w model. Niedługo pojawi się 4x4. Są jacyś użytkownicy ośki? Jakieś opinie. Nic nie mogę w necie znaleźć.
    Mogę 'aproksymować' doznania z 1.4 ?
    Dotarłem do takiego stwierdzenia "To, co potrafi zirytować kierowcę podczas jazdy, to zwłoka w reakcji na pedał przyspieszania, którą wykazuje przekładnia DSG. Zarówno podczas ruszania, czy podczas próby wymuszenia redukcji przełożeń przez funkcję kick down, mija stanowczo za dużo czasu zanim „automat” zareaguje. Trzeba się także wykazać cierpliwością podczas zmiany przełożeń z R na D i odwrotnie."
    Odnosi się do Ateci, ale z tego co się orientuję silnik i skrzynia ta sama.
    Więcej: Seat Ateca FR 2.0 TSI 190 KM 4Drive DSG ? opinie

  • #2
    Pomyłka, w Seacie jest silnik CZPB, a w Octavi DKZA. Ale DSG na bank DQ381. Generalnie boję się, że będzie większa turbodziura niż w 1.4

    Komentarz


    • #3
      A ktoś wie jakie tam turbo siedzi?
      W 1.8 laga specjalnego nie ma więc jeżeli nie wsadzili czegoś większego (a niby po co) to powinno nawet lepiej wstawać.
      Powered by R-Performance

      Komentarz


      • #4
        Wg tego dokumentu https://www.skoda-presse.de/model-preliminary/download/390?nutzung_ok=1 Octavia 2.0 TSI z 4x4 ma do setki 6,7 s.
        Wg tego https://www.skoda-presse.de/model-preliminary/download/408?nutzung_ok=1 Octavia RS ma 6,6 s.

        Czy to błąd? Czy przez brak napędu na 4 koła 60 koni i 50 niutonów idzie z dymem?
        Ostatnio edytowany przez hw98; 12687.

        Komentarz


        • #5
          Hej,
          Mam 2.0 tsi na 1 oska. Przejechane delikatnie ponad 5 k km. Rzeczywiście jest taki lag jeżeli chodzi o reakcję przy gwałtownej zmianie biegu, dokładnie chodzi o redukcję więcej niż 1 bieg.
          Ciężko mi porównywać bo przesiadłem się z O2 1.4 tsi CAXA, generalnie auto ma kopa i po prostu chyba musisz się nim przejechać być może jakiś dealer dysponuje taką testówka.

          Generalnie w porównaniu do O2 autko jest super, na prawdę jeździ się bardzo dobrze.


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez rafi49 Zobacz wpis
            Hej,
            Mam 2.0 tsi na 1 oska. Przejechane delikatnie ponad 5 k km. Rzeczywiście jest taki lag jeżeli chodzi o reakcję przy gwałtownej zmianie biegu, dokładnie chodzi o redukcję więcej niż 1 bieg.
            Ciężko mi porównywać bo przesiadłem się z O2 1.4 tsi CAXA, generalnie auto ma kopa i po prostu chyba musisz się nim przejechać być może jakiś dealer dysponuje taką testówka.
            Generalnie w porównaniu do O2 autko jest super, na prawdę jeździ się bardzo dobrze.
            Dzięki za opinię. W ciemno zamówiłem 2.0 TSI 4x4 . Mają takie w salonach ale niezarejestrowane, więc nie pojeżdżę. Też się przesiądę z caxa.

            Komentarz


            • #7
              Śliwka Katowice ma testową. Trzeba się umówić
              Polonez1,3>Tico0,8>Fiat126p0,65>Fabia1,4>OctaviaTourPlus1,9TDI>VWGolf41,9TDI>SeatCordoba1,4>OctaviaTour1,8T20V by Ali

              Komentarz


              • #8
                2.0 TSI 4x4 pojawiła się w konfiguratorze.

                Komentarz


                • #9
                  Faktycznie, dopłata do napędu 4x4 to obecnie kolejne 8650zł brutto.

                  Jeździłem dwoma Octaviami z silnikami 1.5 TSI z DSG i 2.0 TSI z DSG (obie to zwykłe ośki w kombi). Podzielę się komentarzem z jazd 2x20 minut tą samą trasą:
                  1 jazda - 1.5 TSI DSG: Po pierwszej jeździe uważam ten silnik za w pełni wystarczający do tego samochodu. Zachowuje akceptowalny poziom dynamiki, skrzynia szybko zmienia biegi wykorzystując przy tym cały dostępny zakres obrotów silnika. Idealny do jazdy po mieście i w standardowe trasy autostradowe do 140km/h. Powyżej tego progu dynamiki trochę brakuje, ale nie można tego nazwać zamulaniem - po prostu słychać wysokie obroty silnika, który robi co może, ale zarówno wrażenie jak i reakcja prędkościomierza nie odzwierciedla aż tak zauważalnie tych starań.
                  2 jazda - 2.0 TSI DSG: Od początku czuć inny charakter pracy skrzyni biegów, która w tym napędzie operuje lepszym momentem i nie kręci silnika wysoko tak długo, jak nie jest to konieczne. Lag przy kick downie jest porównywalny do 1.5, ale to co się dzieje po tym to zupełnie inna bajka. Nie porównuje tu startu od 0 spod świateł, bo ze względu na śliską nawierzchnię w obu samochodach reagowałby system kontroli trakcji. Samochód z większym silnikiem odczuwalnie lepiej przyspiesza, a różnica ta rośnie proporcjonalnie do wskazań prędkościomierza, przy których wykonamy kickdown. Każdy but powyżej 80km/h wywołuje uśmiech na twarzy, bo samochód praktycznie wystrzeliwuje do przodu, nie tracąc dynamiki po 150km/h jak ma to miejsce w 150 konnej benzynie, tylko ciągnie dalej. Moim zdaniem to, co jednak tworzy największą różnicę i przewagę tej wersji silnikowej to zawieszenie wielowahaczowe tylnej osi, które zdecydowanie lepiej tłumi nierówności. Przejeżdżając dokładnie tą samą trasę wrażenia akustyczne w samochodzie były zdecydowanie inne, bardziej komfortowe, a samochód prowadził się bardziej zwarto i stabilnie. Ten model nadążał nawet za bardzo agresywnymi ruchami kierownicą, co w przypadku mniejszego motoru skutkowało bujaniem i wrażeniem delikatnego uślizgu.

                  Podsumowując: polecam wersję z silnikiem 1.5 TSI z DSG każdemu, kto wykonuje głównie samodzielnie/ w 2 osoby raczej standardowe i niespecjalnie długie lub powtarzalne trasy, bo zadowoli on w zupełności większość kierowców. Wersję z silnikiem 2.0 polecam zdecydowanie osobom, którym zależy na wrażeniach i komforcie z jazdy i lubią czerpać z niej radość, lub oczekują od samochodu dobrej dynamiki często podróżując w kilka osób z bagażem. Uważam, że te 6100zł dopłaty zupełnie zmienia charakter prowadzenia i użytkowania takiego samochodu. Jego minusem jest na pewno spalanie - teoretycznie jest to tylko 0,5-1,5l/100km różnicy, ale w praktyce większy silnik zachęca, a nawet prowokuje do dynamicznej jazdy, przez co realnie poziom deklarowany przez producenta jest możliwy do osiągnięcia tylko dla bardzo zdeterminowanych i zachowawczych kierowców.

                  To tylko subiektywne wrażenia - zachęcam do jazdy próbnej, aby zweryfikować swoje potrzeby i oczekiwania.

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy moglibyście zaglądnąć do waszych Świadectw Zgodności WE na pozycję 30 i na instrukcję obsługi strona 326? Czy dla Waszych silników te wartości się zgadzają?
                    Ciekawiło mnie jak to jest z tym rozstawem kół w zależności od silnika i u mnie świadectwo nie zgadza się z instrukcją. Mówię o O3 FL.
                    Ostatnio edytowany przez hw98; 12687.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez hw98 Zobacz wpis
                      Czy moglibyście zaglądnąć do waszych Świadectw Zgodności WE na pozycję 30 i na instrukcję obsługi strona 326? Czy dla Waszych silników te wartości się zgadzają?
                      Ciekawiło mnie jak to jest z tym rozstawem kół w zależności od silnika i u mnie świadectwo nie zgadza się z instrukcją. Mówię o O3 FL.
                      U mnie też się nie zgadza, biorąc pod uwagę wersję silnikową. Ale w moim wypadku to raczej przez fakt kombinacji: napęd 4x4 + obniżone zawieszenie.

                      Komentarz


                      • #12
                        Też mam 4x4 i DCC. Ciekawe jak jest naprawdę.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X