Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana oleju co 30kkm / zakup samochodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana oleju co 30kkm / zakup samochodu

    Witam, wszystkich. Przymierzam sie do zakupu skody octavii z 2016r. (1.4tsi 150KM) z przebiegiem prawie 80kkm. Moje obawy sa zwiazane z czestoscia wymian oleju w tym samochodzie. Otoz wszystko jest udokumentowane i pierwszy przeglad oraz wymiana oleju oraz filtra oleju byla tuz przed 30 tys. , druga wym. po 60kkm . W chwili obecnej po drugiej wymianie ma juz prawie 20kkm, takze oczywista sprawa jest wymienic od razu olej oraz wszystkie filtry, pytanie tylko czy samochody z takimi rzadkimi wymianami oleju nie sa owiane jakims podwyzszonym ryzykiem? nagaru , poprzecieranych panewek itp., Ewentualnie czy da cos wlanie plukanki do silnika w celu usuniecia starych pozostalosci? Czy w ogole sie tym nie przejmowac, poprostu wlac nowy swiezy olej i tyle

    P.S samochod jest od firmy /poleasingowy/ takze nie wiadomo kto tym jezdzil i w jaki sposob

  • #2
    Jestem szczęśliwym właścicielem takiej poleasingówki. U mnie przebieg nieco większy, bo 134 kkm więc były odnotowane 4 zmiany co 30kkm. Po kupnie zalałej porządny olej i będę zmieniał go co 15kkm. Płukanki nie stosowałem. Silnik chodzi dobrze, olej nie znika, mało pali i ogólnie przyjemnie jeździ jak na 1,4 150KM.
    Auto było na przeglądzie przedzakupowym, całą historię serwisową sobie dodatkowo załatwiłem i jak na razie, odpukać, wszystko OK.
    O1-->O3--> ?

    Komentarz


    • #3
      ok, a z ciekawosci jaki olej zalewales ?0W30 czy 5W30. Zgodnie z norma 504 00 czy 502 00 ?

      Komentarz


      • #4
        Motul Specyfic 504/507 5w30, ale planuje przejść na motula 0W40 od następnej wymiany.
        Jak to poleasingowe to warto w Twoim przypadku dojść jaka firma go miała na stanie. Ja sobie to ustaliłem i po Regonie jeszcze sprawdziłem czy coś z ubezpieczenia nie było robione (szkody, kolizje etc), bo Aso często nie odnotowuje takich operacji lub było coś robione gdzieś indziej.
        To autko co masz na uwadze po prostu dobrze sprawdź gdzie się da, 80 kkm na wymianach Long life nie powinno jakoś zarżnąć silnik, zwłaszcza że takie auta latają z reguły trasy a tam degradacja oleju postępuje wolniej.
        O1-->O3--> ?

        Komentarz


        • #5
          tutaj na dole tej strony masz analizę oleju po LL w 1.4 tsi , Castol LL:
          Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA) - Octavia Club Polska
          przebieg większy, ale ja osobiście bym nie brał takiego auta, mająć świadomość, że to tak było wymieniane i co to robi za syf w silniku.
          A jak już chcesz brać, to obowiązkową dobra płukanka przed wymianą oleju i normalne interwały, oraz normalny olej, jak kolega zauważył powyżej
          Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

          Komentarz


          • #6
            no ja planuje rowniez motula kupic 5w30 x-clean+ , wiem ze wczesniej byl lany shell 0W30 , a pozniej 0w20. Co do samochodu to sprawdzalem go miernikiem lakieru. Raczej wszystko wyglada wporzadku. Jezeli bylo by cos rozbite to raczej naprawiane bylo by to w serwisie autoryzowanym. (skoro byl w leasingu). Chociaz mozliwe ze jest opcja naprawy w innym warsztacie lecz tego to nie wiem tak na 100%. W wiekszosci przypadkow robi sie to na pewno w ASO

            Komentarz


            • #7
              mam inne pytanie ale pewnie pomożecie mi ... auto ma przelatanie 7500 km ... komputer pokazuje zmiane oleju za 12 tys km ... wiec to bedzie wartosc okolo 20 tys przebiegu a serwis przewidziany jest na 30 ... wiec o co kaman ?

              Komentarz


              • #8
                Może styl jazdy zmniejszył zasięg na danym oleju . Z tego co wiem to licznik wymiany oleju jest ustawiony na co 30 tyś km ( oczywiscie można to ustawić inaczej , ja mam na 15 tyś) , ale przy np jeździe tylko po mieście , może sie zdażyć ze wskaże wymiane po niecałych 30 tys km . i tak moze być w tym wypadku.
                2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                Komentarz


                • #9
                  30kkm to górny limit, krótkie trasy, częste rozruchy na zimnym silniku i inne niekorzystne warunki pracy silnika skracają dystans możliwy do przejechania od wymiany do wymiany.
                  Co by nie było warto przejść na system zmian 15kkm/rok.
                  Kolega cytrynowiec wkleił świetną analizę oleju na forum i dobitnie udowodnił, że olej LL do niczego się nie nadaje po 30kkm.
                  O1-->O3--> ?

                  Komentarz


                  • #10
                    link do tej analizy jest w powyższym moim poście już

                    Komentarz


                    • #11
                      czyli w koncu co kupowac , i plukac samochod ? czy nie plukac Wiem ze jest dobra plukana z liqui moly. Ale jeszcze pytanie czy nie zostanie pozniej ten nagar w misce olejowej na dole. pewnie trzeba by ja bylo rozkrecic, co myslicie ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Dla pewności i swojego spokoju możesz zdjąć miskę i ja wymyć, jeżeli ogólnie auto ok to ja bym się tymi zmianami nie zrażał. Auto 2 letnie czyli olej co rok zmieniany także nic tam nie powinno być
                        Skoda Octavia II FL
                        Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                        https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja bym poprostu wymienił olej na jakis porządny Motul , i to zrobił jak najszybciej, a potem sie trzymał wymiany oleju co 15 tys km.
                          2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja mam samochód z 2004 roku i były tylko 2 wymiany oleju
                            Poczciwe 1.9 TDI VP według serwisówki wymiana oleju co 50 kkm, właściciel dbał aby tak bylo, ale zapomniał i interwale czasowym :e też miałem obawy co do czystości silnika, ale skubaniec wewnątrz czysty

                            Komentarz


                            • #15
                              no chyba faktycznie daruje sobie plukanke, wleje swiezy olej to z czasem silnik sam sie wyczysci

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez misieq00 Zobacz wpis
                                no chyba faktycznie daruje sobie plukanke, wleje swiezy olej to z czasem silnik sam sie wyczysci
                                Dokładnie tak, zmień olej zrób z 5 tyś i znowu wymiana i wypłukane
                                Skoda Octavia II FL
                                Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maly745 Zobacz wpis

                                  Dokładnie tak, zmień olej zrób z 5 tyś i znowu wymiana i wypłukane
                                  Śmieszą mnie takie rady - wychodzi wówczas zarówno drożej, jak i mniej ekologicznie - kolejne kilka litrów syfu do utylizacji. Naprawdę tak trudno wydać 25-50 zł na porządną płukankę typu Liqui Molu, BG, Jetchem czy Protec?
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ludzie! Te wszystkie płukanki tak naprawdę gówno jedne wielkie dają!!! Wymieniajcie olej co 15 tkm i w dupie to wszystko miejcie! Nie myślcie o tym, nie martwcie się o to tylko po prostu jeździjcie! To wszystko jedne wielkie gówno pomoże - i przestańcie już proszę spuszczać się nad tym Motulem bo to takie samie gówno jak cała reszta - mam 10 busów - naprawdę dużo i ciężko pracują - 12 lat praktyki - czy leje Castrola, Mobila, Motula itd itp - przerobiłem wszystko - jedno gówno jeśli chodzi o żywotność, ubytki, trwałość itd itp. Moja Octavia lata na Castrolu - nie bierze w ogóle oleju między wymianami a naprawdę wyciskam z niej wszystko - jeden raz wlałem ten gówniany, wymarzony Motul i po 9k bagnet suchy.... To tyle na temat tego syfu... W busach to już nawet nie będę pisał jak ten syf Motula wygląda.....
                                    Ostatnio edytowany przez GrzesWroc; 37941.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis
                                      Ludzie! Te wszystkie płukanki tak naprawdę gówno jedne wielkie dają!!!
                                      Nie burz ideologii jedynej słusznej budowanej przez lata.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Płukanka tylko rozrzedza olej by lepiej spłynął. Można wlać ON zamiast oleju i wtedy nam ładnie wypłucze silnik oczywiście nowy filtr do plukania. Co do Motula to taki mit. To zwykły średniak. Lepiej zalać Shella

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Grzes...."Moja Octavia lata na Castrolu"....proszę Cię...szanujmy się.

                                          jest u nas na forum fachowy wątek o olejach, także tam są płukanki - proponuje poczytać.

                                          autorowi proponuje zalać po kupnie AR2300, pojeździć z 1000 km i wtedy zlać i zalać nowy dobry olej.
                                          pozdrawiam
                                          Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X