Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OCTAVIA 245 dobór oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • OCTAVIA 245 dobór oleju

    Witam,

    jestem tu świeży więc cześć wszystkim Klubowiczom !

    Jestem przed wymianą oleju w Octavi 245. Przeczytałem dużo na ten temat tutaj, instrukcję i inne źródła i mam lekki mętlik w głowie.

    Byłem przekonany, aby zalać olejem Millesra XF czy EE 5W30 zgodnie z normą 504.00 dla silników benzynowych.

    W instrukcji jednak do silnika 2.0/ 180 kW jest przypisana wyłącznie specyfikacja 508.00 (olej 0W20)- brak opcji stosowania zamiennie z normą 504.00.

    Millres również ma taki olej XF LL VW 0W20 - DIFF, dystrybutor Millers Oils w Polsce

    Skoro w instrukcji jest przypisana do tego silnika tylko norma 508.00 to po pierwsze serwis może się wypiąć i nie zalać oleju zgodnego z normą 504.00, a po drugie może coś w tym jest, że przy tym konkretnym silniku olej powinien być 0w20 choć to ciężko argumentować.

    Dodatkowo nie ułatwia sprawy fakt, że nie wiem jaki olej jest zalany fabrycznie, ponieważ 0w20 fabryczny jest niebieski, a na bagnecie mam olej koloru olejowego...

    Ktoś, coś na to powie?

  • #2
    Ja Ci niestety nie pomogę, ale mam do Ciebie pytanie gdyż bede miał niebawem podobny problem.

    Wnioskuje z tego co napisałes ze to Twoja pierwsza wymiana oleju w aucie, jak możesz to powiedz mi przy jakim przebiegu wymieniasz pierwszy raz olej?

    Odebralem 3 tygodnie temu RS-a od dealera i tak zastanawiam sie nad wymianą oleju po tzw dotarciu silnika, facet w skodzie twierdzil ze absolutnie tego nie trzeba robic ale wiadomo jak jest, i podobnie jak Ty nie dowiedzialem sie mimo uporczywych pytan jaki olej jest wlany, z tego co mi wiadomo od innego kolegi to seryjnie wlewaja Castrol.. ale czy to prawda to nie wiem.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez KubaRS Zobacz wpis
      Ja Ci niestety nie pomogę, ale mam do Ciebie pytanie gdyż bede miał niebawem podobny problem.

      Wnioskuje z tego co napisałes ze to Twoja pierwsza wymiana oleju w aucie, jak możesz to powiedz mi przy jakim przebiegu wymieniasz pierwszy raz olej?

      Odebralem 3 tygodnie temu RS-a od dealera i tak zastanawiam sie nad wymianą oleju po tzw dotarciu silnika, facet w skodzie twierdzil ze absolutnie tego nie trzeba robic ale wiadomo jak jest, i podobnie jak Ty nie dowiedzialem sie mimo uporczywych pytan jaki olej jest wlany, z tego co mi wiadomo od innego kolegi to seryjnie wlewaja Castrol.. ale czy to prawda to nie wiem.
      Witam Panowie we wrześniu kupiłem nowego RS-a
      mam znajomych w skodzie i oczywiście Pan przy wyjeździe z salonu powiedział, że nie już docierania silnika co jest kompletną bzdurą ... ja wymieniłem olej po 2 tyś km zalałem millers 5W30 zgodny z normą VW żeby aso nie robiło problemu i nie stracić gwarancji. Potwierdzam leją castrola edge 5W30 bo mają z nimi umowę podpisaną. Co do przebiegu to miałem kilka aut i zawsze wymieniam co 10 tyś km olej. Polecam filmik a propo docierania i wymiany oleju tak jak zaleca producent xD

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez marcin245 Zobacz wpis
        Witam,

        jestem tu świeży więc cześć wszystkim Klubowiczom !

        Jestem przed wymianą oleju w Octavi 245. Przeczytałem dużo na ten temat tutaj, instrukcję i inne źródła i mam lekki mętlik w głowie.

        Byłem przekonany, aby zalać olejem Millesra XF czy EE 5W30 zgodnie z normą 504.00 dla silników benzynowych.

        W instrukcji jednak do silnika 2.0/ 180 kW jest przypisana wyłącznie specyfikacja 508.00 (olej 0W20)- brak opcji stosowania zamiennie z normą 504.00.

        Millres również ma taki olej XF LL VW 0W20 - DIFF, dystrybutor Millers Oils w Polsce

        Skoro w instrukcji jest przypisana do tego silnika tylko norma 508.00 to po pierwsze serwis może się wypiąć i nie zalać oleju zgodnego z normą 504.00, a po drugie może coś w tym jest, że przy tym konkretnym silniku olej powinien być 0w20 choć to ciężko argumentować.

        Dodatkowo nie ułatwia sprawy fakt, że nie wiem jaki olej jest zalany fabrycznie, ponieważ 0w20 fabryczny jest niebieski, a na bagnecie mam olej koloru olejowego...

        Ktoś, coś na to powie?
        Witam, co do instrukcji to wydaje mi się, że mamy tą samą ja mam RS-a 230 i nie widziałem tam informacji o parametrach 0w20 ... mam znajomych w aso dopytam jeszcze ale mnie powiedzieli że olej tylko musi spełniać normę VW i najlepiej żeby był 5W30 i bez problemu wymienili przywiozłem swojego millersa. Fabrycznie leją castrola edge 5w30 do tych silników.

        Komentarz


        • #5
          RS230 KM to silnik z kodem CHHA

          RS245 KM to silnik nowszej generacji z kodem DHGA, DLBA, tak samo jak nowa wersja 2.0TSI 190KM DKZA w ktorej producent przewidzial olej z norma 508

          Jak ma byc olej 0W20 to moze przy taki warto zostac.


          Temat o olejach mamy na forum

          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez KubaRS Zobacz wpis
            Ja Ci niestety nie pomogę, ale mam do Ciebie pytanie gdyż bede miał niebawem podobny problem.

            Wnioskuje z tego co napisałes ze to Twoja pierwsza wymiana oleju w aucie, jak możesz to powiedz mi przy jakim przebiegu wymieniasz pierwszy raz olej?

            Odebralem 3 tygodnie temu RS-a od dealera i tak zastanawiam sie nad wymianą oleju po tzw dotarciu silnika, facet w skodzie twierdzil ze absolutnie tego nie trzeba robic ale wiadomo jak jest, i podobnie jak Ty nie dowiedzialem sie mimo uporczywych pytan jaki olej jest wlany, z tego co mi wiadomo od innego kolegi to seryjnie wlewaja Castrol.. ale czy to prawda to nie wiem.
            Wymieniam przy 15k. Komputer aktualnie pokazuje, że wymiana przy 24k.

            Dzisiaj dzwoniłem do dwóch serwisów ASO i na początku powiedzieli mi, że leją 5w30 Castrola do RSów, jednak jak podałem VIN to wyskoczyło im 0w20 norma 508.00 i taki muszą zalać. Moge mieć swój olej, ale musi być 0w20. Twierdzili, że silniki w Octavi 245 są już nowsze i taka specyfikacja jest wymagana.

            Zamieszczone przez Kolan85 Zobacz wpis

            Witam, co do instrukcji to wydaje mi się, że mamy tą samą ja mam RS-a 230 i nie widziałem tam informacji o parametrach 0w20 ... mam znajomych w aso dopytam jeszcze ale mnie powiedzieli że olej tylko musi spełniać normę VW i najlepiej żeby był 5W30 i bez problemu wymienili przywiozłem swojego millersa. Fabrycznie leją castrola edge 5w30 do tych silników.
            Skan instrukcji ze strony Skody
            Załączone pliki
            Ostatnio edytowany przez marcin245; 48100.

            Komentarz


            • #7
              dzieki za podpowiedź, ja dopiero mam zrobione swoim rs 700km, ale chce wymienic pierwszy raz olej przy 3tys, a czy wiecie może czy jezeli auto jest na gwarancji olej musi byc wymieniony w aso?

              Wiem ze chyba klimatyzacja(serwis,czyszczenie) jak i opony mozna wymieniac we wlasnym zakresie ale jak jest z olejem? Nie mogę tego znalezc w warunkach gwarancji?

              Komentarz


              • #8
                0W-20 VW 508 to prawie woda, olej zbyt rzadki aby dobrze smarować. Ale skoro producent zaleca i jeszcze co 30 000km wymiana ???
                całe szczęście że w tabeli jest napisane opcjonalnie VW 504, czyli 5W-30 - polecam !!

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez KubaRS Zobacz wpis
                  Wiem ze chyba klimatyzacja(serwis,czyszczenie) jak i opony mozna wymieniac we wlasnym zakresie ale jak jest z olejem? Nie mogę tego znalezc w warunkach gwarancji?

                  Wg. ASO nic nie mozna robic poza serwisem. Na zdrowy rozsadek jak ktos zmienia olej na wlasny, filtr oleju wraz z korkiem oleju na nowy z aso, to do czego mozna sie przyczepic ??
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez marcin245 Zobacz wpis
                    Dzisiaj dzwoniłem do dwóch serwisów ASO i na początku powiedzieli mi, że leją 5w30 Castrola do RSów, jednak jak podałem VIN to wyskoczyło im 0w20
                    normalnie wlałby 5w30 nic nie mówiąc zapewne. oni się tam tak właśnie znają
                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez MAndrzej Zobacz wpis
                      0W-20 VW 508 to prawie woda, olej zbyt rzadki aby dobrze smarować. Ale skoro producent zaleca i jeszcze co 30 000km wymiana ???
                      całe szczęście że w tabeli jest napisane opcjonalnie VW 504, czyli 5W-30 - polecam !!
                      VW 504 to równie dobrze a nawet lepiej może być 0W-30, też polecam

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez MAndrzej Zobacz wpis
                        0W-20 VW 508 to prawie woda, olej zbyt rzadki aby dobrze smarować. Ale skoro producent zaleca i jeszcze co 30 000km wymiana ???
                        całe szczęście że w tabeli jest napisane opcjonalnie VW 504, czyli 5W-30 - polecam !!
                        Olej 5W30 ma o 27% wyższą lepkość dynamiczną w temp. 100 st. Celsjusza i o 38% wyższą w temp. 40 st. Celsjusza. Natomiast Olej 0W20 ma wyższy wskaźnik lepkości (im wyższy tym lepiej), co prawda niewiele, ale jednak. Olej 0W20 jest też lepiej pompowalny ze względu na swoją mniejszą lepkość w niskich temperaturach. 0W20 ze względu na swoją mniejszą lepkość w stosunku do 5W30 jest olejem który lepiej smaruje a nie gorzej, przez co średnie spalanie jest mniejsze, lecz są to bardzo małe różnice. Ogólnie polecam wlewać to co jest napisane w instrukcji obsługi. Zdarzyło mi się przeliczać łożyska hydrodynamiczne, hydrostatyczne i producenci raczej wiedzą co robią. Olej jest istotną rzeczą dla poprawnego smarowania jednak jest wiele więcej zmiennych zależnych od siebie jak:

                        1. Średnica wału
                        2. Długość panwi
                        3. Obciążenie łożyska
                        4. Prędkość oborowa wału
                        5. Parametr chropowatości wału
                        6. Parametr chropowatości panwi
                        7. Lepkość dynamiczna oleju
                        8. Luz promieniowy
                        9. Ekscentryczność
                        10. Ekscentryczność względna
                        11. Najmniejsza grubość warstewki smaru
                        12. Liczba Sommerfelda
                        13. Względny luz promieniowy
                        14. Względny luz efektywny
                        15. Średni luz skuteczny
                        16. Współczynnik tarcia
                        17. Natężenie przepływu środka smarnego
                        18. Średnie naciski powierzchniowe
                        19. Dopuszczalne naciski powierzchniowe
                        20. Kąt najmniejszej grubości filmu smarnego
                        21. Temperatura smaru na dopływie
                        22. Temperatura smaru na wypływie
                        23. Temperatura otoczenia
                        24. Moc tarcia
                        25. Moment tarcia
                        26. Prędkość opływu korpusu łożyska przez powietrze
                        27. Współczynnik obl. powierzchni korpusu łożyska
                        28. Całkowita powierzchnia wymiany ciepła
                        29. Pole powierzchni wymiany ciepła korpusu
                        30. Pole powierzchni wymiany ciepła wału
                        31. Współczynnik przejmowania ciepła
                        32. Współczynnik rozszerzalności temperaturowej wału
                        33. Współczynnik rozszerzalności temperaturowej panwi
                        34. Ciepło właściwe smaru
                        35. Mechaniczny równoważnik ciepła

                        A co do samej częstotliwości wymiany, to jak ktoś ma ciężką nogę to te 15000-18000km to raczej rozsądna wartość. No chyba, że zwiększyliśmy osiągi silnika to nawet co kilka tys. wypadałoby wymienić . Nie jestem pewien różnic między O3 RS, ale O3 RS245 ma chyba silnik EA888 gen 3b. a RS230 ma starszą konstrukcję, mianowicie EA888 gen 3. Główne różnice tutaj:
                        Ostatnio edytowany przez patagonum; 47987.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zainteresowanych zapraszam do odpowiedniego wątku z doborem oleju, a Ci co chcą zgłębić wiedzę, jest też obok analiza nowego oleju w normie 508/509 wraz z opisem.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X