Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przegląd po 240 tys. - co wymieniać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przegląd po 240 tys. - co wymieniać?

    Zbliżam się powoli do przebiegu 240 tys. km w mojej Octavii (1,6 TDI - CLHA). Mam ją od nowości, więc wymieniam wszystko jak trzeba co 30 tys. km. Chciałbym wiedzieć, co powinienem wymienić i sprawdzić przy 240 tys. km. Czy są jakieś fabryczne zalecenia, gotowa lista "to do"?

  • #2
    Rozrząd robiłeś? Jak nie no to pierwsze co bym to zrobił . Reszta raczej bez obaw . Auto nie dymi ? Raczej trasy widzę robione więc dpf pewnie czysty . Jedź na kompa sprawdź wtryski czy nie trzeba wyczyścić , po korekcjach i dawkach powinni sprawdzić . A tak to olej filtry i jazda . Ps miałeś jakieś awarie przez ten czas ? Pozdro,)

    Komentarz


    • #3
      Dziwne, nie dostałem informacji, że pojawiła się odpowiedź w tym wątku.

      Wracając do meritum: tak, rozrząd zmieniłem przy 205 tys. Zastanawiałem się nad wymianą oleju w skrzyni biegów. Kilkanaście tysięcy km temu zmieniałem też klocki hamulcowe na czterech kołach i tarcze z przodu. Z powazniejszych awarii pompa wody - dwa razy. Raz wymiana na gwarancji, drugi raz już po, przy ok. 180 tys. km. Wtedy proponowano mi też wymianę rozrządu, ale jeszcze trochę pojeździłem.

      Komentarz


      • #4
        Po 240 tyś km to najlepiej już całe auto - ew możesz dociągnąć do 300 tkm, nie rób nic i sprzedaj to - niech się martwi kto inny

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez stalker Zobacz wpis
          (...) Zastanawiałem się nad wymianą oleju w skrzyni biegów (...)
          W ASO olej jest w kosmicznej cenie, możesz zaryzykować z zamiennikiem (spójrz na wątek dot. olejów do skrzyń biegów), ale zalecam ostrożność - na którymś z anglojęzycznych forum pojawiały się mieszane opinie i podobno nie jest to samo, co OEM.
          Zastanawiałbym się nad płynem chłodniczym, ale skoro miałeś wymienianą niedawno pompę, to pewnie jest świeży Akumulator pewnie okresowo kontrolowany i jest ok.
          A reszta, jak piszą koledzy, zwykła eksploatacja i pozostaje cieszyć się kolejnymi km
          Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.

          Komentarz


          • #6
            Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi i rady

            Komentarz


            • #7
              co 30 tkm wymieniasz olej też? masakra....
              pompe wody się wymienia razem przy okazji wymiany rozrządu, cokolwiek piszą w serwisówce, a olej co 15 tkm max, również cokolwiek piszą

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis
                Po 240 tyś km to najlepiej już całe auto - ew możesz dociągnąć do 300 tkm, nie rób nic i sprzedaj to - niech się martwi kto inny
                Odkąd otwarły się granice to tak wygląda kupowanie auta z zachodu. Byle Ginter ora do oporu i sprzedaje handlarzowi z Polski. Ten stuka miernikiem jak dzięcioł po dębie. Bo dzisiaj auto zgnojone byle studio za tysiaka ogarnie. Podreperować na największym gównie i interes się kręci.

                Komentarz


                • #9
                  ja w 2.0 tdi mam 190tys km i np:
                  - co 15 tys km sam olej z filtrem
                  - co 30tys pelny przeglad (wszystkie filtry i znowu olej)
                  - przy 90tys byl ponadprogramowo wymieniony olej w skrzyni
                  - 180 tys km rozrzad i hamulce na wszystkich kolach
                  i tak zamierzam prowadzic ksiazke dalej
                  jezdze duzo, auto pali zadziwiajaco malo (4,7-5,0l/100km), sprzeglo i 2masa jeszcze ok
                  Dodam tylko, ze gdyby nie "wyslizgana" kierownica to auto po odkurzeniu i wyczyszczeniu plastikow w srodku wyglada jak nowe

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X