Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przegląd rejestracyjny - problem z haldexem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przegląd rejestracyjny - problem z haldexem

    Witajcie
    możecie pomóc wytłumaczyć mi problem , który dzisiaj miałem na przeglądzie rejestracyjnym ?
    Po trzech latach eksploatacji musiałem pojechać na przedłużenie ważności badania technicznego. Pojechałem więc do diagnosty , u którego robiłem przeglądy poprzednich samochodów( przednionapędowych ).
    Gościu wjechał na rolki przednią osia i utknąłem , nie mógł z nich wyjechać . Badał hamulce i później chciał wyjechać do przodu czy to tyłu i nie mógł . Wyłączaliśmy kontrole trakcji i nic to nie dało. Tylna oś zaczęła mielić w miejscu ( widziałem tylko prawe tylne koło , lewego nie obserwowałem ). Gościu tak zaczął machać dzwignia z D na N i R aż wyskoczył jakiś błąd ( dynamika rozwoju sytuacji i fakt że nie siedziałem za sterami spowodowało ze nie zauważyłem co to był za błąd ) i dupa , wypychaliśmy go ręcznie na neutralu Potem wogóle na płaskim już nie chciał jechać w żadną stronę. Wywaliłem gościa z kabiny , sam wyłączyłem zapłon , błąd znikł i po odpaleniu samochód zaczął normalnie reagować. Tak więc
    1. o co kaman ?
    2. Czy do haldeksu trzeba inaczej przeprowadzać badania ( gościu w trakcie badania zaczął coś kombinować z blokadą jednej rolki ale nic to nie dawało?
    3. Czy można w trakcie takiego badania uszkodzić coś z przeniesienia napędu ?

  • #2
    Ad. 1 prawdopodobnie przegrzał Haldex-a i komp rozłączył napęd.
    Ad. 2 do samochodów z napędem 4x4 ( stałym lub dołączanym automatycznie) trzeba podkładać rolki pod oś nie badaną.
    Ad. 3 niestety jak ktoś się nie zna to można uszkodzić Haldex
    Przed przeglądem rejestracyjnym swojego Scouta poszukałem stacji ,która wie jak badać auta z napędem 4x4
    była Octavia II 1.9 TDI
    jest Octavia III Scout 2.0 TDI

    Komentarz


    • #3
      Dzięki.
      Trochę to dziwne , w dobie coraz większej ilości aut z napędem 4x4 , nawet tym dołączanym. Myślałem że powinien to być standard na stacjach diagnostycznych. Czyli muszę sam poszukać takiej stacji w Szczecinie .

      Komentarz


      • #4
        Niestety właściciele stacji skupiają się na przepisach jakie ma spełniać stacja diagnostyczna ,aby mogła działać niż na tym jak badać pojazd by go nie uszkodzić.
        była Octavia II 1.9 TDI
        jest Octavia III Scout 2.0 TDI

        Komentarz


        • #5
          Jako diagnosta pracujący na skp powiem wam parę myków. Podczas badania na urządzeniu rolkowym przed dokonaniem badania diagnosta dokonujacy badania powinien wlaczyc tryb 4x4 lub gdy tego nie ma chociaż powinno być bo inaczej by kontroli Tdt nie przeszla badać hamulce osobnie każde koło i mierzyc sile hamowania osobnie dla kazdego koła wtedy system napędu się nie włącza I jest ok . Robie tak od lat i lepsze furmanki i nigdy nie mialem problemow tak mozna rozwalic i haldex i skrzynie zwlaszcza automatyczna. Niestety nie kazdy potrafi czytać instrukcje obslugi urzadzen .

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X