Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Prędkość dmuchawy / nawiewu climatronic

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prędkość dmuchawy / nawiewu climatronic

    Cześć,

    Mam pytanie / wątpliwość dot. prędkości dmuchawy / nawiewu w O3 w upalne dni.

    W moich poprzednich VAGach (passat B5, passat B5FL, Octavia 2FL) było tak, że gdy wnętrze było nagrzane w upalny dzień, to po uruchomieniu silnika climatronic automatycznie zwiększał obroty dmuchawy na max i zamykał obieg wewnętrzny w celu szybszego schłodzenia. Działo się tak zarówno przy nastawie AUTO, jak i przy wcześniej dokonanych ręcznie nastawach prędkości i kierunku nawiewu. Gdy było AUTO, to sam dobierał kierunki nawiewu i cyrkulację wewnętrzną. Natomiast przy ręcznych nastawach, pozostawały one bez zmian, a jedynie wzrastała prędkość dmuchawy i włączany był obieg zamknięty. Teraz w O3 tego nie mam, co mnie bardzo zastanawia i dość irytuje. Dopiero gdy włączę tryb AUTO, to climatronic stara się schłodzić wnętrze w przyspieszony sposób, ale jednocześnie zmienia kierunek nawiewu "na twarz", co za chwile będzie skutkowało przeziębieniem.

    Czy u was też tak jest, że dmuchawa nie przyspiesza obrotów? Można to jakoś obejść, np. przez kodowanie VCDSem?

    Pozdrawiam,

    Maciej.
    Maciej 'Gawronik' Gawroński
    [center:5414c7789e]Cappucino Octavia IIFL Combi 2010r. 2.0 TDI CFHC - moja ci ona
    Silver Fabia IIFL Hathback 2011r. 1.6 TDI CAYB - żony
    [/center:5414c7789e]

  • #2
    Zamieszczone przez Gawronik Zobacz posta
    Czy u was też tak jest, że dmuchawa nie przyspiesza obrotów?
    Też. I moim zdaniem tak powinno być. AUTO to auto, a manualne ustawienia nie mogą być zmieniane przez automat, bo inaczej jaki ma to sens?
    Moja poprzednia O2, też tak miała, że w AUTO nawiew na maxa, a przy MAN tylko to co było ustawione.

    Komentarz


    • #3
      ciekawe to - w pasku B7 tryb 'auto' przyspiesza i dystrybuuje powietrze na wszystkie kierunki wg własnego uznania, a w miarę wyrównywania temperatury odpowiednio zwalnia; natomiast, to, co opisujecie jako "auto" robi u mnie przycisk "AC MAX", czyli nawiew w pysk na maxa + zamknięty obieg
      dotąd byłem przekonany, że żona ma w O3FL bliźniaczy panel climatronika, ale czas się przyjrzeć różnicom i jak to działa.
      porównywanie kodowań nie ma sensu - B7 to inna platforma niż oct3/golf7/passatB8

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez czernobyl Zobacz posta
        ciekawe to - w pasku B7 tryb 'auto' przyspiesza i dystrybuuje powietrze na wszystkie kierunki wg własnego uznania, a w miarę wyrównywania temperatury odpowiednio zwalnia;
        Ale w O3FL jest tak samo, zależy tylko jaka jest różnica temperatur. Jeżeli nastawa jest 20 i wł AUTO, a w samochodzie panuje 40+, to zachowuje się identycznie jak opisujesz w B7.

        Komentarz

        Pracuję...
        X