Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.2TSI EA211 przybywanie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.2TSI EA211 przybywanie oleju

    Witam,
    W moim samochodzie ostatnio zauważyłem, że przybyło oleju i olej ten ma zapach benzyny. Co prawda ostatnim czasem zmienił mi się tryb jazdy bardziej na miastowy, trasa raz na tydzie się trafi taka 25km w jedną stronę, a poza tym to miasto.
    Moje pytanie do właścicieli tego motorku, czy mieliście podobne zjawiska?
    Dodam, że olej od nowości wymieniany co 15 tys km, stosuje 0w30 Shell obecny przebieg samochodu to 49tys km, auto ledwo po gwarancji.
    Czy np zastosowanie lepkości 0w40 pomoże?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • #2
    Dużo przybywa? Sprawdzasz zawsze w tych samych warunkach? Równe położenie auta, ta sama temp.?

    Komentarz


    • #3
      To samo miejsce postoju , rano na zimnym silniku. Oleju przy wymianie serwis wlał na 3/4. Od dłuższego czasu nie sprawdzałem do ostatniej chwili kiedy to zdziwiłem się jak na bagnecie był max plus 2mm ponad.
      Czuć paliwo w tym oleju.

      Komentarz


      • #4
        Jak było 3/4 a jest ponad max, to niedobrze.

        Jeśli faktycznie czujesz paliwo, to pierścienie? A płyn chłodzący w normie?

        Attention Required! | Cloudflare
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz


        • #5
          Płyn chłodzący w normie

          Komentarz


          • #6
            Byłem dziś w serwisie i Pan pouczył ze to nie epoka poloneza ze Olej sprawdzano na zimnym silniku. Teraz olej należy wg nich sprawdzać 10-15 min po zakończonej jeździe. Tak tez zrobił i stwierdził ze jest ok 3/4 stanu.
            Zapach to tylko jego przepracowania a nie Pb, chociaż odnoszę i tak wrażenie ze to Pb

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
              Byłem dziś w serwisie i Pan pouczył ze to nie epoka poloneza ze Olej sprawdzano na zimnym silniku. Teraz olej należy wg nich sprawdzać 10-15 min po zakończonej jeździe. Tak tez zrobił i stwierdził ze jest ok 3/4 stanu.
              Zapach to tylko jego przepracowania a nie Pb, chociaż odnoszę i tak wrażenie ze to Pb
              Dokładnie, też dawno temu się przeraziłem, jak na zimnym sprawdziłem, a tu ponad max Sprawdzaj na gorącym i wtedy obserwuj.

              Komentarz


              • #8
                ???? Dziwna teoria.

                czyli np. po nocy na zimno jak mam normę (ok. 1 mm poniżej max) to źle?
                Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                  ???? Dziwna teoria.

                  czyli np. po nocy na zimno jak mam normę (ok. 1 mm poniżej max) to źle?
                  Źle to jak na gorącym (90stC) masz poniżej MIN, albo powyżej MAX.

                  Cytat z instrukcji obsługi:
                  "Sprawdzanie i uzupełnianie oleju powinno się odbywać przy spełnieniu podanych
                  niżej warunków.
                  Pojazd stoi na równym terenie.
                  Osiągnięta została normalna temperatura pracy silnika.
                  Silnik jest wyłączony."

                  Komentarz


                  • #10
                    Sprawdza się na ciepłym bo na zimnym to masz cały olej w misce. A na ciepłym to olej który pracuje w silniki nie ściska cały do miski

                    Komentarz


                    • #11
                      No a chyba sprawdzam w misce, więc tam powinien być w miarę cały "ścieknięty" żeby wiedzieć ile jest.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz


                      • #12
                        Wydaje mi się , ze chodzi o to , gdy silnik jest nagrany to oprócz miski wszystkie układy posiadają film olejowy i o ilość tego filmu olejowej jest oleju mniej w misce

                        Komentarz


                        • #13
                          A tak ma być? Kiedyś filmu olejowego nie miało być? To jest dla mnie dziwne.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz


                          • #14
                            Po prostu kiedyś bagnety były tak wyskalowane żeby pokazywać prawidłowy poziom na zimnym silniku. Ale zimny to też -15C i +30C, a przy takiej różnicy temperatur poziom będzie inny mimo, że oleju jest tyle samo. Przy silniku w temp. pracy każdy pomiar będzie w tej samej temperaturze i bardziej miarodajny.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X