Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni manualnej QXH - 1.4 TSI CZDA 150 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana oleju w skrzyni manualnej QXH - 1.4 TSI CZDA 150 km

    Witam,
    W ostatni weekend wziąłem się za przegląd "po zakupowy". Do wymiany wszystkie filtry oraz oliwa w skrzyni i silniku.
    I mam pytanie do osób, które zmieniały olej w swojej skrzyni, zwłaszcza QXH. Ile oleju powinno wejść do skrzyni?
    Wszędzie są informacje na temat 2,3 litra, natomiast u mnie tego oleju spłynęło równo 1,2 l. Co najlepsze przed spuszczeniem oleju odkręciłem korek wlewowy, i wyciekło mi trochę oleju. Zapewne jest to efekt, tego, że olej był gorący i nastąpiła rozszerzalność cieplna. Ale świadczy to o tym, że nie było go za mało skoro się przelał.
    Po odkręceniu korka spustowego wyciekła pozostała ilość oleju co w sumie dało 1,2 litra.
    Przystąpiłem do nalewania i ku mojemu zdziwieniu poprzez korek wlewowy weszło równo 1 litr oleju i nastąpiło przelanie, nie dało rady już więcej wlać. Podniosłem auto na podnośniku z lewej strony i udało mi się wlać do momentu przelania ok. 1350 ml. Tak zostawiłem, bo stwierdziłem że skoro zlałem 1,2 a wlałem 1,35 to na pewno nic nie zepsuje
    Może jest jakiś inny sposób zmiany oliwy o którym nie wiedziałem i gdzieś popełniłem błąd.. ?
    Próbowałem też blokować wybierak w tryb serwisowy podczas wlewania, ale to nic nie dawało.
    Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

  • #2
    Ciężki temat Kolego. Poruszałem już temat wymiany oleju w skrzyni ale niestety nikt nie pomógł ani też nikt nie wskazał wskazówek co i jak. Myślę że większość obecnych na forum nie spotkało się z wymianą ani też nie zastanawiali się jak to zrobić. Ze swojego doświadczenia wiem że u mnie też nie zleciał cały olej. Ale w sumie nie tak mało jak u ciebie. U mnie w skrzyni według katalogów winno być 2,1 l a mi udało się zlać ok 1,9 L i wlać 2 L.

    Komentarz


    • #3
      Trzeba po zlaniu oleju spróbować użyć kamery inspekcyjnej (endoskopu) i zobaczyć czy coś zostało.
      A potem, jeżeli zostało, to jakimś ssakiem z weżykiem starać się trafić w resztki + przechylać odpowiednio auto.
      Tak gdybam tylko
      Pozdrawiam,


      Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez spj Zobacz wpis
        Trzeba po zlaniu oleju spróbować użyć kamery inspekcyjnej (endoskopu) i zobaczyć czy coś zostało.
        A potem, jeżeli zostało, to jakimś ssakiem z weżykiem starać się trafić w resztki + przechylać odpowiednio auto.
        Tak gdybam tylko
        Nie posiadam takiego sprzętu Nie wiedziałem że do serwisu Octavii muszę być przygotowany jak na misję kosmiczną

        Od lat "mechanikuję" , wszystko przy aucie robię sam, przerabiałem już wiele pojazdów, skrzynie automatyczne (aisin, jatco), manualne (słynna M32) ale nigdy nie miałem problemu z tak prostą czynnością jak zmiana oleju. A wątpię żeby ktoś ten olej zmieniał przede mną, w zasadzie to ciężko nazwać olejem to co zlałem ze skrzyni. Wcale się nie dziwię, że skrzynie jeżdżąc bez wymiany oleju odmawiają posłuszeństwa.

        A może ktoś posiada service manual, żeby zobaczyć czy są miejsca gdzie olej może się zebrać.

        Komentarz


        • #5
          Z serwisówki wynika, że nie da się bez zdejmowania skrzyni biegów wymienić całego oleju, około 10% pojemności pozostaje w obudowie skrzyni biegów.
          Kolejna sprawa to poprawny poziom oleju w skrzyni biegów jest wyższy niż dolna krawędź korka, który rzekom służy do wlewania oleju.
          Strony z serwisówki dotyczące zmiany oleju w skrzyni 5-cio biegowej 0A4 (6cio biegowa to ta sama skrzynia z dołożonym 6-tym biegiem - 403 Forbidden):





          Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
          Pozdrawiam,


          Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

          Komentarz


          • #6
            Dziękuję za pomoc.
            Ale nawet 10% z 2,2-2,3 litra to jest ok. 1,9 litra a u mnie zeszło na 100% równe 1,2.
            Może ktoś już jednak wymieniał ten olej i wlał tyle co przez korek....
            Sam już nie wiem czy zostawić tak jak jest, czy uzupełnić poprzez czujnik wstecznego do wymaganej ilości.
            Faktem jest to, iż przy spuszczaniu oleju nie blokowałem wybieraka w tryb serwisowy. Może tutaj popełniłem błąd i nie wymieniłem całego oleju?
            Ostatnio edytowany przez PRE2ES; 48985.

            Komentarz


            • #7
              Oczywiście że popełniłeś błąd ja jeszcze nie wymieniłem ale widziałem serwisowke do mojej skrzyni oficjalna i to się nie pokrywa z tym co piszesz skrzynia tryb serwisowy potem ten element jakby czujnik przy wybieraku i to z niego najwięcej zlatuje oleju . I masz 2,3 oczywiście zalewasz przez czujnik wstecznego biegu . A nie przez spustowy bo w tej skrzyni kontrolnego nie ma .

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez spj Zobacz wpis
                Z serwisówki wynika,
                A gdzie taka serwisówkę, mogę znaleźć?

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez sunwire Zobacz wpis
                  A gdzie taka serwisówkę, mogę znaleźć?
                  Wyżej masz wklejoną.

                  Dzisiaj poprawiłem. Zrobiłem zgodnie z instrukcją i zleciało jakieś 1,75 oleju. Faktycznie po odkręceniu dolnego mocowania zabieraka wylatuje reszta oleju ze skrzyni. W 1.4 tsi nie trzeba niczego demontować, w sensie filtra, podstawy akumulatora. Bez problemu jest dojście do czujnika wstecznego. Dolałem 1,8 litra z 150 ml archoil 9100 - niech ma na zdrowie. Reszta 50 ml poszła do silnika
                  Dziękuję koledzy za pomoc.

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie o co chodzi z tym trybem serwisowym skrzyni. Jak poprawnie wykonać kroki aby skrzynia weszła w tryb serwisowy?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez PRE2ES Zobacz wpis

                      Wyżej masz wklejoną.
                      Ale to jest tylko fragment, brakuje np. momentów dokręcania poszczególnych śrub.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Tomek-stach Zobacz wpis
                        Panowie o co chodzi z tym trybem serwisowym skrzyni
                        Zapewne chodzi o zablokowanie wybieraka skrzyni biegów. Zobacz na wstawionej tutaj instrukcji strona 175 (drugi obrazek,) pierwszy obraz z tej strony instrukcji naciskasz delikatnie wybierak 1 i próbujesz obrócić ten "dzyndzelek" A w kierunku 2, "dzyndzelek" powinien się delikatnie schować przy obrocie, w zależności od skrzyni może być w innym miejscu niż na zdjęciu.

                        Komentarz


                        • #13
                          A czemu to ma niby służyć? Czy podczas blokowania wybieraka przy skrzyni lewarek zmiany biegu w kabinie musi być na biegu jałowym czy też może na konkretnym biegu?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Tomek-stach Zobacz wpis
                            A czemu to ma niby służyć? Czy podczas blokowania wybieraka przy skrzyni lewarek zmiany biegu w kabinie musi być na biegu jałowym czy też może na konkretnym biegu?
                            Musi być na jałowym. Jest to pozycja "0". Czemu to ma służyć przy wymianie oleju - nie wiem. Na pewno służy to podczas regulacji linek. Wtedy zarówno wybierak jak i drążek trzeba zablokować.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X