Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulacja długości pręta sterującego turbiną

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Regulacja długości pręta sterującego turbiną

    W mojej O3 1.4 TSI CZDA 150 KM z 2016r. mam elektroniczny sterownik turbiny i turbinę sterowaną prętem, na którym jest gwintowana sekcja i nakrętka kontrująca jedną z końcówek pręta wchodzącą gdzieś w turbinę lub w sterownik turbiny (chyba). Niestety nie mam zdjęcia ani numeru części, aby bardziej zobrazować powyższe.

    W internecie znalazłem informację, że delikatnie skracając długość tego pręta można uzyskać efekt "preload" turbiny i w efekcie auto trochę płynniej, dynamiczniej rusza i przyspiesza szczególnie w niskim zakresie obrotów. Myślę o skróceniu tego pręta o 1 obrót gwintowy uchwytu, który nachodzi na trzpień ruchomego ramienia sterownika lub turbiny. Ktoś może praktykował takie drobne regulacje tym prętem i może podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie? Jakich plusów i minusów tej operacji mogę się spodziewać? Może jednak nie warto się tym bawić?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki. Sorry za mało profesjonalny opis części i ich mocowania.

  • #2
    Znalazłem w sieci zdjęcie mojego turbo z widocznym prętem, którego długość chciałbym skrócić o 1 obrót mocowania do tej czarnej obudowy. Pręt można ściągać z trzpieni po zdjęciu pierścieni. Ktoś to próbował robić z takim turbo? Mam też VCDS więc mogę odczytać odpowiednie napięcia. Które pozycje w blokach pomiarowych i w nastawach podstawowych odczytać i jakie powinny być prawidłowe odczyty?
    Turbo-1-4-TSI-150-HP.jpg

    Komentarz


    • #3
      Mały update - skróciłem pręt o 2 obroty. Auto faktycznie trochę lepiej się zbiera przy przyspieszaniu.
      Zapisałem też kilka pozycji z zaawansowanych bloków pomiarowych związanych z doładowaniem i turbiną (zapłon włączony, silnik nie pracuje, sterownik turbiny PO adaptacji):
      Adres 01: Silnik (04E 906 027 HD)
      20:51:05
      IDE00190 Ciśnienie doładowania: wartość wymagana 321.17 hPa
      IDE00191 Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista 1007.66 hPa
      IDE01900 Regulacja ciśnienia doładowania: wartość wymagana 0.0 %
      IDE03932 Nastawnik ciśnienia doładowania: położenie wymagane 13.49 %
      IDE03934 Nastawnik ciśnienia doładowania: adaptacja dolnego położ. krańc. 2913.4 mV
      IDE03935 Nastawnik ciśnienia doładowania: adaptacja górnego położ. krańc. 123.4 mV
      IDE04278 Zawór obejśc.turbospr.; wys. ciśn.: wejście turbiny; wart. wym 0.00 %
      IDE04279 Zaw.obejśc.turbospr.; wys. ciśn.; wejście turbiny: wart. rzecz 13.28 %
      IDE04280 Zaw.obejśc.turbospr.; wys. ciśn.; wejście turbiny; offset zam -9.91 %
      IDE04303 Zaw.obejśc.turbospr.; wys. ciśn.; wejście turbiny; nap. nieprz. 494.6 mV
      Może ktoś się orientuje, czy te wartości są OK i moje turbo nie cierpi? Ewentualnie jakie powinny być prawidłowe wartości tych pozycji dla silnika CZDA? Mam instrukcję serwisową dla silnika CZDA i jest w niej opis kroków, jakie trzeba przejść aby zaadaptować nastawnik turbiny. Nie ma w niej niestety wskazanych wartości wymaganych.
      Ostatnio edytowany przez msemafor; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz

      Pracuję...
      X