Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulacja długości pręta sterującego turbiną

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Regulacja długości pręta sterującego turbiną

    W mojej O3 1.4 TSI CZDA 150 KM z 2016r. mam elektroniczny sterownik turbiny i turbinę sterowaną prętem, na którym jest gwintowana sekcja i nakrętka kontrująca jedną z końcówek pręta wchodzącą gdzieś w turbinę lub w sterownik turbiny (chyba). Niestety nie mam zdjęcia ani numeru części, aby bardziej zobrazować powyższe.

    W internecie znalazłem informację, że delikatnie skracając długość tego pręta można uzyskać efekt "preload" turbiny i w efekcie auto trochę płynniej, dynamiczniej rusza i przyspiesza szczególnie w niskim zakresie obrotów. Myślę o skróceniu tego pręta o 1 obrót gwintowy uchwytu, który nachodzi na trzpień ruchomego ramienia sterownika lub turbiny. Ktoś może praktykował takie drobne regulacje tym prętem i może podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie? Jakich plusów i minusów tej operacji mogę się spodziewać? Może jednak nie warto się tym bawić?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki. Sorry za mało profesjonalny opis części i ich mocowania.

  • #2
    Znalazłem w sieci zdjęcie mojego turbo z widocznym prętem, którego długość chciałbym skrócić o 1 obrót mocowania do tej czarnej obudowy. Pręt można ściągać z trzpieni po zdjęciu pierścieni. Ktoś to próbował robić z takim turbo? Mam też VCDS więc mogę odczytać odpowiednie napięcia. Które pozycje w blokach pomiarowych i w nastawach podstawowych odczytać i jakie powinny być prawidłowe odczyty?
    Turbo-1-4-TSI-150-HP.jpg

    Komentarz


    • #3
      Mały update - skróciłem pręt o 2 obroty. Auto faktycznie trochę lepiej się zbiera przy przyspieszaniu.
      Zapisałem też kilka pozycji z zaawansowanych bloków pomiarowych związanych z doładowaniem i turbiną (zapłon włączony, silnik nie pracuje, sterownik turbiny PO adaptacji):
      Adres 01: Silnik (04E 906 027 HD)
      20:51:05
      IDE00190 Ciśnienie doładowania: wartość wymagana 321.17 hPa
      IDE00191 Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista 1007.66 hPa
      IDE01900 Regulacja ciśnienia doładowania: wartość wymagana 0.0 %
      IDE03932 Nastawnik ciśnienia doładowania: położenie wymagane 13.49 %
      IDE03934 Nastawnik ciśnienia doładowania: adaptacja dolnego położ. krańc. 2913.4 mV
      IDE03935 Nastawnik ciśnienia doładowania: adaptacja górnego położ. krańc. 123.4 mV
      IDE04278 Zawór obejśc.turbospr.; wys. ciśn.: wejście turbiny; wart. wym 0.00 %
      IDE04279 Zaw.obejśc.turbospr.; wys. ciśn.; wejście turbiny: wart. rzecz 13.28 %
      IDE04280 Zaw.obejśc.turbospr.; wys. ciśn.; wejście turbiny; offset zam -9.91 %
      IDE04303 Zaw.obejśc.turbospr.; wys. ciśn.; wejście turbiny; nap. nieprz. 494.6 mV
      Może ktoś się orientuje, czy te wartości są OK i moje turbo nie cierpi? Ewentualnie jakie powinny być prawidłowe wartości tych pozycji dla silnika CZDA? Mam instrukcję serwisową dla silnika CZDA i jest w niej opis kroków, jakie trzeba przejść aby zaadaptować nastawnik turbiny. Nie ma w niej niestety wskazanych wartości wymaganych.
      Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

      Komentarz


      • #4
        Drążąc temat dalej znalazłem taką instrukcję dla silnika 1.4 CHPA 140 KM w VW Golfie:

        This is normally used for, new turbo installed, new wastegate actuator, ECU exchanged!
        I have not tested it on a car.

        I think on a CHPA 103 kW engine, there is no nut on the wastegate rod.
        It should be possible with nut, as spare part when exchanged ?

        You must use VCDS 17.8.0
        Copy this file to \Ross-Tech\Labels\User
        Copy this file where you easy can find it to load in Advanced measurement values (and basic settings)
        Use the load menu in [Adv. Meas. Values].

        1)
        First try if [Output test-03] can be done without [Security Access-16]!
        If not, try the shown SA
        And then try [Output test-03] again.
        Please report back!
        If it is needed (I think so), it must also be used before [Basic Settings-04]

        Use [Load selection from file] CHPA-Turbo.u01
        2)
        • SA (if needed)
        • [Basic Settings-04]
        • Ignition ON / Engine OFF
        • Wastegate rod, running easy/smooth
        • Use SA, if found out it was needed in Output test
        • [Basic Settings-04]
        • "Test for replacing turbocharger servo-motor"
        • Rod should go to minimum position (with 10% of max. force)
        • Turn nut so IDE04303 show 3310...3510 mV
        After this min and max positions should be saved in ECU.

        If IDE04303 not within spec. voltage, do this:
        • SA
        • [Basic Settings-04]
        • "First adaptation of charge pressure actuator"
        • Check: IDE03934
        • Check: IDE04302 (Send value of this here, Bit 5 should be active!)
        • IDE04303 show 3310...3510 mV
        Czy powyższe wartości napięcia IDE04303 dla silnika CHPA mogą być zastosowane dla silnika CZDA? Czy nastawniki i turbiny w tych silnikach są takie same?
        Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

        Komentarz


        • #5
          Hej. I jak turbina po skróceniu pręta ? Wszystko Oki ?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Murray Zobacz wpis
            Hej. I jak turbina po skróceniu pręta ? Wszystko Oki ?
            Tak, wszystko OK. Jeżdżę już tak dłuższy czas i nic złego się nie stało oraz wciąż nie dzieje.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X