Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

porada przed zakupowa porównanie 1.8tsi oraz 2.0 rs

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • porada przed zakupowa porównanie 1.8tsi oraz 2.0 rs

    witam. przymierzam sie do zakupu skody octavia 1.8 tsi 180km 4x4 lub 2.0 220 km rs. III rok 2014 -2016 mam kilka pytań odnosnie tych dwóch aut.
    - jak wyglada sprawa z nadmiernym poborem oleju czy rozwiązany został ten problem??
    - skrzynia DSG czy manual?
    - spalanie realne tych dwóch aut
    - na co zwrócic uwage przy zakupie
    - czy jest mozliwość zamontowania lpg

  • #2
    Zamieszczone przez 7daysik2019 Zobacz posta
    - jak wyglada sprawa z nadmiernym poborem oleju czy rozwiązany został ten problem??
    w trójce tak
    Zamieszczone przez 7daysik2019 Zobacz posta
    - skrzynia DSG czy manual?
    dsg
    Zamieszczone przez 7daysik2019 Zobacz posta
    - spalanie realne tych dwóch aut
    ciężko zejść poniżej 10
    Zamieszczone przez 7daysik2019 Zobacz posta
    - czy jest mozliwość zamontowania lpg
    jest, ale drogo
    190 km / 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      dzieki a jak sie nazywają poszczególne opcje wyposażenia w tych samochodach od najuboższej do najbogatszej

      Komentarz


      • #4
        Odnośnie spalania - mój 1.8 tsi 4x4 (jakbyś był zainteresowany, to jest wystawiony w dziale giełda) przy dojeździe do pracy do miasta spalał mi 8.5/100. Przy przepisowej jeździe nad morze spalanie potrafiłło zejść do 7 (ale to jadąc przepisowo za tirami - bardzo przepisowo, bo bez warunków na wyprzedzanie). Za to nigdy przy 67tys które zrobiłem autem spalanie między tankowaniami nie weszło mi powyżej 10 - najwięcej widziałem 9.5.

        Ale spalanie to tak jak komfort - jest względne. Jeden operuje gazem zero-jedynkowo, a inny (tak jak ja) ma tempomat adaptacyjny ustawiony na przyspieszanie "eco". Więc z jednej strony możesz mieć ciężko zejść poniżej 10 (tak jak pisze oolsztyniak), a z drugiej ciężko może być wejść powyżej 10 (tak jak u mnie).

        Odnośnie opcji to zapewne bardzo dużo pisania - najłatwiej jakbyś poszukał jakiegoś katalogu O3... Z najdroższych opcji (a raczej konfiguracji) które znacząco podbijały cenę przy zakupie to DSG i 4x4.
        Magiczny Liftback O3 4x4

        Komentarz


        • #5
          mam jeszcze jedno pytanie odnosnie silnika ponieważ mechanik powiedział ze konstrucja fsi i tfsi jest taka ze kazdy pobiera olej jak i w audi vw skoda. to jaki jest realny pobór oleju kolega olsztyniak pisze ze jest poprawione to III gen czy są jakies kody silnika na które trzeba uwazać

          Komentarz


          • #6
            U mnie oleju nie bierze (65000 przebieg), spalanie średnie 11 (nie Idze zejść poniżej, ale jest mocno eksploatowana), jedyny problem jaki miałem to ciekła obudowa zbiornika płynu chłodniczego ale poszło na gwarancji.
            Moja Balbina

            Komentarz


            • #7
              ok dzięki za wszelkie przydatne informacje i do zobaczenia być może juz w klubie octavia.pl pozdrawiam

              Komentarz


              • #8
                a czy te 2 silniki 1.8 i 2.0 rozrząd mają na łancuchu czy pasek

                Komentarz


                • #9
                  1.8 na pewno jest na łańcuchu

                  Komentarz


                  • #10
                    Ostatnio rozmawiałem ze znajomym który pracuje jako mechanik w serwisie skody i bardzo poleca wersję 1.8. Silnik ten już jest poprawiony i nie bierze oleju jak poprzednie wersje. Także ja bym wybrał 1.8 mniejsze skalanie a dynamika i test jest ok. Jedynie co w 2.0 jest lepsze to jazda na autostradzie z dużymi prędkościami.

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie 1.8tsi 4x4 co prawda SCOUT.
                      Do tej pory 5k kilometrów zrobione w trybie mieszanym. Spalanie między tankowaniami miedzy 10 a 11l.
                      Oleju nie pije. Tylko jeździć

                      Komentarz


                      • #12
                        Moja rada odpuść sobie TSI

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez 7daysik2019 Zobacz posta
                          witam. przymierzam sie do zakupu skody octavia 1.8 tsi 180km 4x4 lub 2.0 220 km rs. III rok 2014 -2016 mam kilka pytań odnosnie tych dwóch aut.
                          - jak wyglada sprawa z nadmiernym poborem oleju czy rozwiązany został ten problem??
                          - skrzynia DSG czy manual?
                          - spalanie realne tych dwóch aut
                          - na co zwrócic uwage przy zakupie
                          - czy jest mozliwość zamontowania lpg
                          Olej rozwiązany od kwietnia 2012. Miałem z sierpnia 2012 - praktycznie bez dolewek (łącznie 1,5l na 202kkm)
                          Realne spalanie z tankowań Spalanie, benzyna - Škoda Superb - rezon - Motostat] [/URL]
                          Instalowanie LPG teoretycznie jest możliwe, ale raczej mało opłacalne

                          Ja uważam TSI za bardzo fajny silnik - duża elastyczność, przyzwoita kultura pracy. 202kkm u mnie, później 28 kkm u kolegi - zero problemów z silnikiem
                          Ostatnio edytowany przez rezon; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Tomek-stach Zobacz posta
                            Ostatnio rozmawiałem ze znajomym który pracuje jako mechanik w serwisie skody i bardzo poleca wersję 1.8. Silnik ten już jest poprawiony i nie bierze oleju jak poprzednie wersje. Także ja bym wybrał 1.8 mniejsze skalanie a dynamika i test jest ok. Jedynie co w 2.0 jest lepsze to jazda na autostradzie z dużymi prędkościami.
                            Nikomu ani niczemu nie ujmując, ale jestem ciekaw, z iloma takimi 1.8TSI ten mechanik miał do czynienia, że wygłasza takie teorie.

                            Komentarz


                            • #15
                              panowie znalazłem rs wszystko mi odpowiada oprócz tego ze jest w manualu ze wzgledu na to ze mi sie podoba wyposażenie oraz stan jestem wstanie zaakceptować manualna skrzynie. czy w manualu mozna ustawiac tryby eco sport comfort itd czy tylko w automacie. sorki za pytanie pewnie dla niektórych oczywiste ja nie jestem mechanikiem

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez 7daysik2019 Zobacz posta
                                panowie znalazłem rs wszystko mi odpowiada oprócz tego ze jest w manualu ze wzgledu na to ze mi sie podoba wyposażenie oraz stan jestem wstanie zaakceptować manualna skrzynie. czy w manualu mozna ustawiac tryby eco sport comfort itd czy tylko w automacie. sorki za pytanie pewnie dla niektórych oczywiste ja nie jestem mechanikiem
                                Jeśli masz funkcje "mode selection" to oczywiście możesz zmieniać tryby jazdy.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X