Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki akumulator do 1.4 TSI,140KM, DSG, Stat & Stop

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaki akumulator do 1.4 TSI,140KM, DSG, Stat & Stop

    Witam. Pytanie czy można zastosować akumulator o pojemności i mocy zamiennie jak zalecają katalogi czyli 70Ah (Amperogodzin) i 760A (Prąd rozruchowy):

    1.EXIDE EK700 Start&Stop AGM

    2.CENTRA CK700 Start&Stop AGM

    3.VARTA SILVER DYNAMIC AGM

    Auto Skoda Octavia III 1.4 TSI,140KM, DSG, Stat & Stop

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez Murray; 50414.

  • #2
    Można

    tylko zerknij czy na pewno masz starego w technologii AGM a nie EFB

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Przeglądałem katalogi i wszędzie proponowane są aku które wymieniłem wyżej. Stary jest OE Skoda.

      Komentarz


      • #4
        to kupuj i tyle

        ja mam teraz O3 1.6 TDI firmówkę i mam EFB 70 Ah

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Tylko Octavia II różni się od Octavii III. Ciekawi mnie też czy trzeba coś kodować ?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Murray Zobacz wpis
            Tylko Octavia II różni się od Octavii III.
            pisałem o OCTAVII 3

            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
            ja mam teraz O3 1.6 TDI firmówkę i mam EFB 70 Ah

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Oki. Coś robiłeś dodatkowo po zmianie na nowy aku ?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Murray Zobacz wpis
                Coś robiłeś dodatkowo po zmianie na nowy aku ?
                ja nie zmieniałem - EFB mam fabrycznie


                nie wydaje mi się żeby trzeba było coś kodować

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Jesli zmienia się miedzy zwykłym (lub EFB) a AGM to zmiana kodowania może być konieczna. Chodzi o napięcia ładowania, AGM ma maksymalne dopuszczalne napięcie ładowania mniejsze niż akumulator z płynnym elektrolitem.

                  na innym forum znalazłem że auto ma następujące informacje:
                  (1)-Battery adaptation-Rated battery capacity,59 Ah POJEMNOSC
                  (2)-Battery adaptation-Battery technology,EFB TYP BATERII
                  (3)-Battery adaptation-Battery manufacturer,JCB PRODUCENT
                  (4)-Battery adaptation-Battery Serial Number,1111111111 NUMER SERYJNY

                  Pierwsze dwie wartości mogą być ważne jeśli zmienia się akumulator na inną pojemność lub zmienia sie typ akumulatora.


                  Podanie pojemności ważne jest aby elektronika potrafiła ocenić naładowanie akumulatora, tym samym odpowiednio zarządzała ładowaniem.
                  Typ baterii po to by elektronika potrafiła właściwie dobrać maksymalne napięcie ładowania.

                  i tu przykład jak ma się pojemność akumulatora i napięcie na nim do szacowanego stanu naładowania:


                  Battery #1 59 Ah
                  Voltage, Charge, Remaining Capacity
                  12.6V 100% - 59 Ah
                  12.5V 50% - 29.5 Ah
                  12.4V 30% - 17.7Ah
                  12.3V 20% - 11.8 Ah
                  12.2V 15% - 8.9 Ah
                  12.1V 10% - 5.9 Ah


                  Battery #2 70 Ah
                  Voltage, Charge, Remaining Capacity
                  12.6V 100% - 70Ah
                  12.5V 80% - 56 Ah
                  12.4V 60% - 42 Ah
                  12.3V 40% - 28 Ah
                  12.2V 25% - 17.5 Ah
                  12.1V 10% - 7 Ah

                  Jak widać to samo napięcie na aku, np 12,4V dla akumulatora 59Ah oznacza naładowanie w 30% zaś dla aku 72Ah naładowanie w 60%
                  Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

                  Komentarz


                  • #10
                    Czyli jak zamiast 70 Ah EFB założę zwykłego kawasiaka 60AH noname to muszę zmieniać ustawienia kodowaniem??

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja mam obecnie akumulator OE Skoda 69Ah i 680A. Katalogi zalecają wymianę teraz na 70Ah i 760A AGM.
                      Pytanie: Czy można wymienić na taki jak zalecają katalogi producentów i czy potrzebne będzie kodowanie ?

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X